Vnútorný systém kvality UCM
Garancia kvality na UCM
Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM (ďalej “VSK UCM“) je súbor politík, štruktúr a procesov, prostredníctvom ktorých univerzita:
- prijíma zodpovednosť za kvalitu poskytovaného vzdelávania na všetkých súčastiach, na všetkých úrovniach a vo všetkých aspektoch,
- zabezpečuje kvalitu vysokoškolského vzdelávania v oblasti vzdelávania, tvorivých činností a ostatných súvisiacich aktivít uskutočňovaných na UCM,
- garantuje zabezpečovanie kvality v súlade so štandardmi SAAVŠ pre vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania a so štandardmi na zabezpečovanie kvality v európskom priestore vysokoškolského vzdelávania (ESG 2015),
- napĺňa svoje poslanie a plní strategické ciele.
Všeobecne záväzné predpisy
VSK UCM je vytvorený a funguje v súlade so znením všeobecne záväzných právnych predpisov pre oblasť vysokých škôl a oblasť kvality. Vybrané predpisy:
- Zákon č. 269/2018 Z. z. o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania a o zmene a doplnení zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
- § 15 ods. 1 písm. g) Zákon č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
- Vyhláška MŠVVŠ SR č. 246/2019 Z. z. o postupe získavania vedecko-pedagogických titulov a umelecko-pedagogických titulov docent a profesor;
- Vyhláška MŠVVŠ SR č. 244/2019 Z. z. o sústave študijných odborov v Slovenskej republike;
- Vyhláška MŠVVŠ SR č. 16/2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú profesijné organizácie, ktorých členovia vykonávajú regulované povolanie s právom používať profesijné tituly a regulované povolania s koordináciou vzdelania;
- Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 296/2010 Z. z. o odbornej spôsobilosti na výkon zdravotníckeho povolania, spôsobe ďalšieho vzdelávania zdravotníckych pracovníkov, sústave špecializačných odborov a sústave certifikovaných pracovných činností v znení neskorších predpisov;
- Štandardy pre vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania vydávanými SAAVŠ.
Princípy
VSK UCM je vytvorený a implementovaný na jasných princípoch.
- Do zabezpečovania kvality sú zapojení študenti a externé zainteresované strany.
- Vzdelávanie a tvorivé činnosti sú previazané, pričom úroveň a zameranie tvorivej činnosti zodpovedá stupňu vysokoškolského vzdelávania a výstupom vzdelávania.
- Internacionalizácia vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností sa podporuje a jej miera zodpovedá poslaniu a strategickým cieľom UCM, cieľom a výstupom vzdelávania a potrebám zainteresovaných strán.
- Študenti, zamestnanci a uchádzači sú chránení proti akémukoľvek druhu intolerancie a diskriminácie.
- Zachovávanie vedeckej integrity a dodržiavanie akademickej etiky, ostražitosť voči plagiátorstvu a ďalším akademickým podvodom sú zaručené a umožňujú ich odhaľovanie a zaručujú vyvodenie dôsledkov.
- Mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa študent domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, alebo poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti UCM, sú efektívne a transparentné.
- Všeobecne záväzné predpisy a vnútorné predpisy UCM sú vo vzájomnom súlade a dodržiavajú sa.
- Zlepšovanie kvality činností vykonávaných UCM je kontinuálne.
- Kultúra kvality sa rozvíja na všetkých súčastiach a úrovniach UCM.
- VSK UCM je previazaný s Dlhodobým zámerom UCM.
- Výkon administratívnych činností súvisiacich so zabezpečením kvality je efektívny a nezaťažuje učiteľov, študentov a ďalších tvorivých zamestnancov UCM neodôvodnenou byrokraciou.
- Habilitačné konania a inauguračné konania uskutočňované na UCM spĺňajú štandardy SAAVŠ pre habilitačné konanie a inauguračné konanie.
- Monitoring, vyhodnocovanie a revidovanie VSK UCM, ktorého sa zúčastňujú všetky zainteresované strany, ktorý prihliada na to, či VSK UCM vedie k dosahovaniu strategických cieľov v oblasti zabezpečovenia kvality, ktoré si UCM určila vo svojich strategických dokumentoch, najmä v Dlhodobom zámere UCM, sú pravidelné.
- Prístup verejnosti k formalizovaným politikám a procesom a ďalšej dokumentácii VSK UCM rešpektuje špecifické potreby osôb so zdravotným znevýhodnením, jazyky uskutočňovania študijných programov a je ľahký.
- Základné princípy hodnotenia a posudzovania sú: transparentnosť, spravodlivosť, odborná fundovanosť, objektívnosť a nezávislosť.
- Politiky, štruktúry a procesy na UCM sú v súlade so všeobecne záväznými predpismi platnými na národnej aj medzinárodnej úrovni.
Politiky, štruktúry, procesy
UCM má zavedené politiky na zabezpečovanie kvality a dôsledne sa nimi riadi. Na tento účel má vytvorené vlastné štruktúry a procesy, ktoré sú previazané do kompaktného VSK UCM.
Komplexným materiálom o implementácii a funkčnosti VSK UCM je Vnútorná hodnotiaca správa o implementácii vnútorného systému zabezpečovania kvality UCM v Trnave (VHS VSK UCM) verejne dostupná na web stránke UCM v sekcii Politika kvality.
Politiky
Politiky VSK UCM sú v súlade s poslaním UCM vymedzeným v Štatúte UCM a strategickými cieľmi UCM definovanými v Dlhodobom zámere UCM a strategických dokumentoch (Stratégia vedy a výskumu, Stratégia otvorenej vedy, Stratégia zabezpečovania a rozvoja kvality na UCM na roky 2024-2029, Stratégia internacionalizácie na roky 2024-2026, Komunikačná stratégia).
Celoinštitucionálne politiky VSK UCM sú štruktúrované na oblasť kvality VSK, oblasť kvality vzdelávania, oblasť kvality tvorivých činností a oblasť kvality ďalších súvisiacich aktivít. Celoinštitucionálne politiky VSK UCM v oblasti kvality a rozvoja VSK definujú princípy, pravidlá a postupy, podľa ktorých sa na UCM sústavne monitoruje, periodicky vyhodnocuje a rozvíja kvalita vzdelávacích, tvorivých činností a ďalších súvisiacich aktivít uskutočňovaných na UCM. Primárnou celoinštitucionálnou politikou UCM pre VSK UCM je Smernica VSK UCM.
- Základné celoinštitucionálne politiky na zabezpečovania kvality VSK na UCM:
- Vnútorný predpis UCM č. 23/2022 – Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 27/2022 – Štatút UCM v Trnave,
- Dlhodobý zámer UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 40/2023 – Štatút RVHK UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 42/2023 – Rokovací poriadok RVHK UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 50/2021 – Zásady vytvárania Zoznamu posudzovateľov a dočasných pracovných skupín pri RVHK na UCM,
- Vnútorný predpis UCM č. 35/2023 – Štatút Rady kvality súčasti UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 32/2023 – Štatút Rady pre študijný program na UCM,
- Vnútorný predpis UCM č. 38/2021 – Smernica o externom posudzovaní vnútorného systému kvality UCM,
- Vnútorný predpis UCM č. 25/2021 – Smernica o rovnakom zaobchádzaní a ochrane pred diskrimináciou – rodová rovnosť.
- Ďalšie vnútorné predpisy UCM s celoinštitucionálnou pôsobnosťou v oblasti zabezpečovania kvality – predovšetkým:
- Vnútorný predpis UCM č. 2/2018 – Etický kódex UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 45/2021 – Pracovný poriadok UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 26/2023 – Pravidlá hospodárenia a metodika rozpisu dotácie,
- Vnútorný predpis UCM č. 2/2024 – Smernica na zabezpečenie základnej finančnej kontroly
- Vnútorný predpis UCM č. 27/2024 – Organizačný poriadok UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 23/2021 – Kritériá na obsadzovanie funkcie profesora a docenta na UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 26/2022 – Zásady výberového konania na obsadzovanie pracovných miest vysokoškolských učiteľov, pracovných miest výskumných pracovníkov, funkcií profesorov a docentov a funkcií vedúcich zamestnancov UCM,
- Opatrenie rektora 1/2023 – Opatrenie na zamedzenie plagiátorstvu na UCM,
- Vnútorný predpis UCM č. 9/2019 – Smernica o plagiátorstve na UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 33/2023 – Smernica o ochrane predmetov duševného vlastníctva na UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM 39/2023 – Štatút fondu pre podporu výskumu na UCM v Trnave,
- Vnútorný predpis UCM č. 15/2019 – Študentská vedecká sila,
- a ďalšie.
Štruktúry
Štruktúry VSK UCM tvoria integrovaný systém. Právomoci, pôsobnosť a zodpovednosť jednotlivých štruktúr, vrátane vedúcich zamestnancov, ďalších zamestnancov a iných zainteresovaných strán na UCM vymedzujú príslušné vnútorné predpisy (najmä štatúty, rokovacie poriadky, organizačné poriadky a štruktúry, zriaďovacie listiny, smernice a postupy). VSK UCM je trojúrovňový vo vertikálnej aj horizontálne rovine.
Štruktúry vertikálnej roviny
Štruktúry vertikálnej roviny primárne zabezpečujú výkon politík a uskutočňovanie príslušných vzdelávacích, tvorivých činností a ostatných súvisiacich aktivít.
- Rektorát UCM je celoinštitucionálna štruktúra. Pozostáva z vedenia UCM (rektor, kvestor, prorektori) a príslušných útvarov rektorátu štruktúrovaných na úsek rektora a úsek kvestora v zmysle platnej Organizačnej štruktúry rektorátu. V súlade so Zákonom o VŠ, Zákonom o zabezpečovaní kvality, Štandardmi SAAVŠ pre vnútorný systém kvality, Štatútom UCM a Štatútom RVHK UCM, je osobou zodpovednou za politiky, štruktúry a procesy v oblasti zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM rektor. Jeho právomoci, zodpovednosti a kompetencie v oblasti zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM vymedzuje Štatút UCM, Štatút RVHK, Rokovací poriadok RVHK a Smernica o vytváraní, úprave a schvaľovaní študijných programov, odborov habilitačného konania a inauguračného konania a podávanie žiadostí na SAAVŠ.
Oblasť kvality je na UCM v zmysle Štatútu UCM sústredená primárne na úseku príslušného prorektora a na príslušnom oddelení v zmysle Organizačného poriadku UCM. Správnymi, samosprávnymi, akademickými a poradnými orgánmi UCM s celouniverzitnou pôsobnosťou v oblasti kvality podľa vnútornými predpismi vymedzených právomocí, zodpovedností a kompetencií sú:
- Správna rada UCM,
- Akademický senát UCM,
- Vedecká rada UCM,
- Kolégium rektora UCM,
- Grémium rektora,
- Komisia pre kvalitu na UCM
- ďalšie celouniverzitné komisie a poradné orgány rektora.
Pôsobnosť, právomoci, kompetencie a zodpovednosť kvestora a ďalších zamestnancov UCM v oblasti zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM upravujú Zákon o VŠ, Štatút UCM a ďalšie vnútorné predpisy.
- Súčasť UCM (fakulta/inštitút) je štruktúra nižšej úrovne. Pozostáva z vedenia súčasti UCM (dekan/riaditeľ, tajomník, prodekani) a príslušných oddelení a referentov súčasti UCM štruktúrovaných v zmysle platnej Organizačnej štruktúry a Štatútu súčasti UCM. Osobou zodpovednou za oblasť kvality vysokoškolského vzdelávania na súčasti UCM je dekan fakulty/riaditeľ inštitútu. Jeho zodpovednosť, právomoci a kompetencie za oblasť kvality vysokoškolského vzdelávania na súčasti UCM vymedzujú štatút fakulty/inštitútu, Štatút Rady kvality súčasti UCM a Smernica o vytváraní, úprave a schvaľovaní študijných programov, odborov habilitačného konania a inauguračného konania a podávanie žiadostí na SAAVŠ. Oblasť kvality je na súčasti UCM v zmysle § 36 Štatútu UCM sústredená primárne na úseku príslušného prodekana a na príslušné oddelenie/pracovníka v oblasti kvality v zmysle organizačného poriadku súčasti UCM.
Samosprávnymi, akademickými a poradnými orgánmi UCM s pôsobnosťou na úrovni súčasti UCM v oblasti kvality podľa vnútornými predpismi vymedzených právomocí, zodpovedností a kompetencií sú:
- akademický senát fakulty,
- vedecká rada fakulty,
- kolégium dekana/kolégium riaditeľa,
- ďalšie poradné orgány a komisie dekana/riaditeľa.
Príslušnú agendu inštitútov ako celouniverzitných súčastí UCM prerokováva VR UCM, AS UCM a ďalšie príslušné celouniverzitné štruktúry v zmysle vnútorných predpisov.
- Pracovisko (katedra/ústav) je elementárna úroveň. Predstavuje ju vedenie pracoviska (vedúci pracoviska, zástupca vedúceho pracoviska), referent/koordinátor/poverená osoba na katedre v zmysle platnej Organizačnej štruktúry pracoviska. Pre každý ŠP je určená skupina 5 osôb zabezpečujúcich profilové predmety ŠP, vrátane osoby majúcej hlavnú zodpovednosť za kvalitu a rozvoj ŠP. Zodpovednosť, kompetencie, právomoci a činnosť tejto skupiny vymedzujú príslušné všeobecne záväzné predpisy. Pre každý OHIK je určená skupina 5 osôb zodpovedných za kvalitu a rozvoj OHIK, vrátane osoby majúcej hlavnú zodpovednosť za kvalitu a rozvoj OHIK. Zodpovednosť, kompetencie, právomoci a činnosť tejto skupiny vymedzujú príslušné záväzné predpisy.
Štruktúry horizontálnej roviny
Štruktúry horizontálnej roviny primárne zabezpečujú vytváranie a vyhodnocovanie politík, štruktúr a procesov, prostredníctvom ktorých UCM sústavne monitoruje a periodicky vyhodnocuje vzdelávaciu a tvorivú činnosť a ostatné súvisiace aktivity, ďalej posudzujú a schvaľujú vytvorenie, úpravu, uskutočňovanie a zrušovanie ŠP, OHIK, stav VSK UCM a navrhujú opatrenia štruktúram vertikálnej roviny na zvyšovanie kvality a rozvoja UCM.
- Rada pre vnútorné hodnotenie kvality na UCM (ďalej „RVHK“) je celouniverzitná štruktúra na zabezpečovanie kvality vzdelávania na UCM. RVHK je orgánom akademickej samosprávy univerzity. Zloženie, kompetencie, zodpovednosť a právomoci RVHK vymedzuje Štatút RVHK a Rokovací poriadok RVHK. Na posudzovanie agendy vzdelávania RVHK zostavuje dočasné pracovné skupiny v súlade so Zásadami vytvárania Zoznamu posudzovateľov a dočasných pracovných skupín pri RVHK na UCM.
- Rada kvality súčasti UCM (ďalej „RK súčasti UCM“) je štruktúra na úrovni súčastí UCM. RK súčasti UCM je nezávislým poradným orgánom osoby zodpovednej za súčasť UCM (dekan/riaditeľ). Zloženie, zodpovednosť, kompetencie a právomoci RK súčasti UCM vymedzuje Štatút RK na súčasti UCM.
- Rada pre študijný program (ďalej „RŠP“) je štruktúra na úrovni pracovísk, kde sa uskutočňujú ŠP. RŠP je orgánom monitorovania, vytvárania, úpravy a rozvoja ŠP. Zloženie, zodpovednosť, kompetencie a právomoci RŠP vymedzuje Štatút RŠP na UCM. Každý ŠP tretieho stupňa monitoruje a vyhodnocuje príslušná odborová komisia pre doktorandské štúdium (ďalej „OK“). Zodpovednosť, kompetencie a právomoci OK sú vymedzené v Smernici o doktorandskom štúdiu na UCM.
Procesy
Celoinštitucionálnym procesom na zabezpečovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM je sústavné monitorovanie a periodické hodnotenie plnenia štandardov pre ŠP, OHIK a VSK, definovaných SAAVŠ a príslušnými vnútornými predpismi UCM.
Procesy zabezpečovania a hodnotenia kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM sú stanovené v oblastiach:
Vzdelávanie
a) Vytváranie, úprava a schvaľovanie ŠP.
b) Uskutočňovanie celoživotného vzdelávania.
c) Výber učiteľov.
d) Prijímacie konanie, štúdium, uznávanie vzdelania a udeľovanie akademických titulov.
e) Schvaľovanie vedúcich a školiteľov záverečných prác.
f) Hodnotenie študentov.
g) Sústavné monitorovanie, periodické hodnotenie a udeľovanie internej akreditácie ŠP.
h) Zapájanie zainteresovaných strán do vytvárania, úprav, schvaľovania, monitorovania a periodického hodnotenia ŠP.
i) Preskúmavanie podnetov, ktorými sa študent domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, ako aj poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti univerzity.
j) Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta.
k) Zachovávanie vedeckej integrity a dodržiavanie akademickej etiky, zabezpečovanie ochrany proti akémukoľvek druhu intolerancie a diskriminácie študentov, zamestnancov a uchádzačov.
l) Podpora internacionalizácie vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností.m)Zabezpečovanie zdrojov na štúdium a podpory študentov.
m) Zabezpečovanie zdrojov na štúdium a podporu študentov.
n) Zhromažďovanie, spracovanie a zverejňovanie informácií o štúdiu.
Tvorivá činnosť
a) Uskutočňovanie tvorivej činnosti na UCM učiteľmi, vedeckými a výskumnými pracovníkmi a študentami, najmä v treťom stupni štúdia, v zmysle plnenia požiadaviek na tvorivú činnosť definovaných príslušnými vnútornými predpismi UCM.
b) Sústavné monitorovanie a periodické hodnotenie tvorivej činnosti podľa oblastí a období posudzovania:
- hodnotenie úrovne tvorivej činnosti skupín osôb zodpovedných za kvalitu a rozvoj v súlade s požiadavkami SAAVŠ a vnútornými predpismi UCM, najmä Smernicou o hodnotení tvorivej činnosti na UCM,
- hodnotenie úrovne tvorivej činnosti skupín osôb zabezpečujúcich profilové predmety ŠP, vrátane osoby majúcej hlavnú zodpovednosť za kvalitu a rozvoj ŠP v súlade s požiadavkami SAAVŠ a vnútornými predpismi UCM, najmä Smernicou o hodnotení tvorivej činnosti na UCM,
- hodnotenie úrovne tvorivej činnosti učiteľov, vedeckých a výskumných pracovníkov UCM v súlade s vnútornými predpismi UCM, najmä Smernicou o hodnotení tvorivej činnosti na UCM,
- hodnotenie úrovne tvorivej činnosti skupín učiteľov, vedeckých a výskumných pracovníkov UCM podľa oblastí posudzovania (ŠP, ŠO, vedných odborov, vedných oblastí, pracovísk, súčastí UCM, UCM), v súlade s vnútornými predpismi UCM, najmä Smernicou o hodnotení tvorivej činnosti na UCM,
- vyhodnocovanie plnenia minimálnych ukazovateľov tvorivej činnosti na UCM podľa funkčného zaradenia pracovníka,
- vyhodnocovanie tvorivej činnosti nad rámec minimálnych ukazovateľov za účelom odmeňovania za tvorivú činnosť.
c) Preukazovanie úrovne kritérií na vyhodnotenie splnenia podmienok na získanie titulu docent a titulu profesor na UCM.
d) Stanovovanie celkového profilu kvality pre príslušnú oblasť posudzovania.
Ďalšie súvisiace aktivity
a) Výber ďalších zamestnancov univerzity.
b) Zabezpečovanie profesijného rozvoja učiteľov, vedeckých, výskumných a umeleckých pracovníkov.
c) Podpora rozvoja odborných, jazykových, digitálnych zručností, prenositeľných spôsobilostí a osobnostného rozvoja všetkých zamestnancov.
d) Priestorové, materiálne, technické, informačné a personálne zabezpečovanie uskutočňovania študijných programov.
e) Vytváranie a efektívne používanie finančných zdrojov na zabezpečovanie štúdia a podporu študentov.
f) Starostlivosť o študentov, vrátane osobnostných, kariérnych, spoločenských, kultúrnych, duchovných, športových a ďalších stránok študentského života.
g) Spolupráca s inštitúciami praxe a so špecializovanými výučbovými zariadeniami na praktickej výučbe, vrátane externých vzdelávacích inštitúcií.
h) Zhromažďovanie, spracúvanie, analyzovanie a vyhodnocovanie informácií na strategické, taktické a operatívne riadenie uskutočňovania a rozvoja študijných programov, tvorivých činností a iných súvisiacich aktivít.
i) Zverejňovanie informácií o ŠP a ich absolventoch.
j) Zverejňovanie informácií o implementácií a fungovaní VSK UCM, o dosiahnutých výsledkoch a prijatých opatreniach.
k) Vytváranie, implementácia, monitorovanie a revidovanie VSK UCM.
l) Pravidelné externé hodnotenie kvality.
Finančné, personálne a materiálne zdroje
UCM má na fungovanie VSK vyčlenené primerané finančné, personálne a materiálne zdroje, ktoré zodpovedajú jej veľkosti a rozsahu uskutočňovaných vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností. V prípade vertikálnych štruktúr je činnosť vymedzená náplňou práce, funkciou a pozíciou v organizačnej štruktúre UCM a súčastí UCM v rámci pracovného pomeru príslušných pracovníkov. V prípade horizontálnych štruktúr je činnosť príslušných pracovníkov vymedzená štatútmi, rokovacími poriadkami a harmonogramami práce jednotlivých štruktúr a status pracovníka je definovaný menovaním do štruktúry.
Špecializovaným útvarom UCM je Oddelenie kvality pod vedením prorektora pre kvalitu.
Odmeňovanie za prácu nad rámec povinností určuje príslušný vnútorný predpis UCM (najmä členstvo a práca v RVHK, RK, dočasnej pracovnej skupine).
Na podporu zabezpečovania kvality vo všetkých oblastiach a činnostiach univerzity sa UCM zapojila pod vedením prorektora pre kvalitu v období 1/2021 – 6/2023 do projektu s názvom Podpora vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM, (ESF, OP Ľudské zdroje, Prioritná os Vzdelávanie), čím získalo i mimodotačné zdroje na podporu aktivít a činností univerzity pre zvýšenie kvality a podporu jej činností a aktivít. Viac o riešení projektu v Záverečnej správe o riešení projektu (autorizovaný prístup).
Zapojenie študentov a externých zainteresovaných subjektov
Do zabezpečovania kvality na UCM sú zapojení študenti aj externé zainteresované strany, najmä experti z akademického a vedecko-výskumného prostredia, odborníci z praxe, zástupcovia zamestnávateľov a absolventi. Postupy, pravidlá a kritériá výberu študentov a externých zainteresovaných strán do procesov zabezpečovania a hodnotenia kvality na UCM vymedzujú vnútorné predpisy, najmä Smernica VSK UCM, príslušné štatúty, rokovacie poriadky, prípadne ďalšie predpisy usmerňujúce činnosť relevantných štruktúr. Prítomnosť zástupcov interných (študenti, zamestnanci) a externých zainteresovaných strán je evidovaná v zoznamoch členov štruktúr a ich činnosť v zápisniciach z rokovania štruktúr.
V prvom polroku 2023 bola realizovaná expertíza komisie zloženej z externých odborníkov z ČR a SR, ktorí v rámci projektu Podpora vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM spracovali kontrolnú správu s cieľom zistenia aktuálneho stavu nastavenia systému zabezpečovania kvality činností na UCM v Trnave. Správa je dostupná na sharepointe (autorizovaný prístup).
Viac o zapojení zainteresovaných strán – Spolupráca a zainteresované strany – VSK UCM
Zoznam skratiek
AR – akademický rok
AS – akademický senát
CAF – Common Assessment Framework (Spoločný rámec hodnotenia)
CIKT – centrum informačno-komunikačných technológií
CIZ – centrum informačných zdrojov
CSR – Corporate Social Responsibility (spoločenská zodpovednosť organizácie)
DPS – dočasné pracovné skupiny
DZ – dlhodobý zámer
ESG – európske štandardy vysokoškolského vzdelávania
EZS – externá zainteresovaná strana
FF – filozofická fakulta
FMK – fakulta masmediálnej komunikácie
FPV – fakulta prírodných vied
FSV – fakulta sociálnych vied
FZV – fakulta zdravotníckych vied
IM – inštitút manažmentu
ILP – informačný list predmetu
KD – kolégium dekana
KR – kolégium rektora
OHIK – odbor habilitačného a inauguračného konania
RR – rodová rovnosť
RŠP – rada pre študijný program
RK – rada kvality
RVHK – rada pre vnútorné hodnotenie kvality
SAAVŠ – Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo
SR – správna rada
ŠO – študijný odbor
ŠP – študijný program
TUR – trvalo udržateľný rozvoj
UCM – Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
UR – udržateľný rozvoj
VHS – vnútorný hodnotiaci systém
VP – vnútorný predpis
VR – vedecká rada
VSK – vnútorný systém kvality
VSK VHS – vnútorná hodnotiaca správa o implementácii vnútorného systému zabezpečovania kvality
VTC – výstup tvorivej činnosti
VUPCH – vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky