Preskočiť na obsah

Názov študijného programu: marketingová komunikácia

Udeľovaný akademický titul: doktor (philosophiae doctor), PhD.
Forma štúdia:externá

Číslo a názov študijného odboru: 7205 mediálne a komunikačné štúdiá
Stupeň štúdia: 3.
Kód programu – číslo študijného programu:107067
Úroveň národného kvalifikačného rámca: úroveň 8

Štandardná dĺžka štúdia v rokoch: 4

Jazyk poskytovania: Slovenský jazyk

a) Teoretické vedomosti
 
Absolvent študijného programu marketingová komunikácia:
disponuje aktuálnymi poznatkami o stave vedeckého bádania z oblasti marketingu a marketingovej komunikácie, marketingových inovácií, trhového prostredia a celej škály manažovania marketingových procesov, postupov a nástrojov, kopírujúcich trendy odboru, ktoré dokáže rozvíjať, hodnotiť, analyzovať, syntetizovať, komparovať a na základe hermeneutických metód využiť v publikačných výstupoch, vo výskume, výučbe predmetov na nižšom stupni štúdia a aplikovať ich v prípadových štúdiách,
ovláda systém metodologických princípov, metodík, vedecko-výskumných metód v teórii marketingovej komunikácie a jej prenikania do spoločenských a humanitných odborov,
orientuje sa v popredných databázach vedeckých prameňov (zdrojov), teoretických poznatkoch iných, prevažne zahraničných autorov a v publikovaných výstupoch v databázových časopisoch a publikácií venovaných v renomovaných vydavateľstvách.
 
b) Praktické schopnosti a zručnosti
 
Absolvent študijného programu marketingová komunikácia:
dokáže kompetentne riešiť fundamentálne i špecifické problémy študijného programu,
vytvára nové prístupy k tvorbe marketingových a komunikačných stratégií vo firmách, v reklamných a mediálnych agentúrach i iných podnikateľských subjektoch,
využíva poznatky empirických sociologických výskumov a dokáže ich interpretovať a vizualizovať,
identifikuje nové problémy vedeckého výskumu a navrhuje inovatívne riešenia,
dokáže projektovať a rozvíjať základný a aplikovaný výskum a experimentálny vývoj v odbore,
je schopný tvoriť a viesť projekty marketingového a komunikačného zamerania, manažuje ich postupy a zapája sa do ich realizácie, resp. rozvoja marketingových , mediálnych, digitálnych a inovátorských kompetencií,
aplikuje nadobudnuté poznatky a schopnosti v rámci tvorby a riešenia vlastného vedecko-výskumného projektu v dizertačnej práci a dokáže navrhovať modely a metodiky pre prax spoločností v oblasti onlinovej a offlinovej marketingovej komunikácie,
vo vedecko-výskumnej činnosti dokáže využívať nové vedecké metódy kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu, využívať a analyzovať, vyhodnocovať, vizualizovať a prezentovať dáta.
 
c) Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
 
Absolvent študijného programu marketingová komunikácia:
je schopný pracovať samostatne, ale aj v tíme, je schopný koordinovať činnosť odborníkov v mediálnych, marketingových, reklamných a výskumných agentúrach, dokáže viesť väčšie tímy,
dodržiava etické princípy marketingovej a komunikačnej praxe a podieľa sa na ich tvorbe a zdokonaľovaní,
kriticky zhodnotí, posúdi vplyv marketingovej komunikácie na jednotlivca i spoločnosť,
vie aplikovať a funkčne využívať filozofické koncepty z oblasti masmédií a marketingovej komunikácie v konkrétnom sociálnom kontexte,
získa pedagogické kompetencie a skúsenosti pri výučbe, je schopný viesť záverečné bakalárske práce recenzovať ich a zaujímať stanoviská,
používa vo svojom odbore cudzí jazyk, digitálne technológie a je schopný udržiavať kontakt s modernými vývojovými trendmi vo svojej disciplíne a pokračovať vo vlastnom profesionálnom vývoji svojej osobnosti,
má komunikačné a prezentačné zručnosti, dokáže prezentovať výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti, viesť dialóg so
zahraničnou a domácou vedeckou a odbornou komunitou,
dokáže nadviazať spoluprácu s domácimi a zahraničnými odborníkmi v oblasti mediálnych a komunikačných štúdií, participovaťna riešení vedecko- výskumných projektov v rámci zahraničných partnerstiev.
 
Na tretí stupeň vysokoškolského štúdia môže byť prijatý absolvent druhého stupňa vysokoškolského štúdia v študijnom odbore mediálne a komunikačné štúdiá alebo v súvisiacom odbore. Požiadavky na uchádzačov o štúdium sú uvedené v nasledovných kritériách, ktoré sú v súlade nosnými témami jadra študijného odboru:
Uchádzač o štúdium na treťom stupni:
disponuje pokročilými vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami súvisiacimi s marketingovou komunikáciou a jej nástrojmi,
disponuje vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami súvisiacimi s tvorbou marketingových, mediálnych a informačných produktov a ich distribúcie smerom k adresátovi – používateľovi, čitateľovi, poslucháčovi, divákovi, klientovi;
rozumie teórii a dejinám komunikácie v širších kontextoch, vrátane jej ekonomických, sociálnych, psychologických, právnych, kulturologických, politologických, estetických a etických aspektov, aj s ohľadom na aktuálne trendy globalizácie a prechodu do informačnej a znalostnej spoločnosti;
dokáže navrhovať a realizovať riešenia metodických, odborných alebo praktických problémov z oblasti marketingovej komunikácie, vie modifikovať všeobecné a odborné vedomosti pri riešení špecifických odborných problémov, používať tvorivo metódy, nástroje a materiály využiteľné v odbore;
dokáže kvalifikovane využívať rôzne typy marketingových a mediálnych služieb, vie plánovať svoje vlastné vzdelávanie, je autonómny a zodpovedný pri rozhodovaní, schopný vhodne a profesionálne prezentovať vlastné stanoviská.
Uchádzač o štúdium na treťom stupni spĺňa nasledovné formálne požiadavky:
Uchádzač predloží ako povinnú súčasť prihlášky na doktorandské štúdium vysokoškolský diplom ukončeného druhého stupňa
vysokoškolského vzdelávania, predloží vysvedčenie o štátnej skúške, dodatok k diplomu, doklad o absolvovaných skúškach a zápočtoch (originály alebo overené kópie), potvrdenie o zaplatení poplatku za prijímacie konanie, životopis, projekt.
 
Postupy prijímania na štúdium
 
Spôsob prijímania uchádzačov o štúdium na treťom stupni sa riadi nasledovnými náležitosťami:
Spôsob prijímania sa riadi podľa všeobecných podmienok schválených akademickým senátom fakulty na príslušný akademický rok, pričom tieto podmienky musia byť zverejnené spolu s ponukou študijných programov a plánovaným počtom prijatých uchádzačov.
Podmienky prijímania na štúdium v zmysle zákona o vysokých školách a povinností vysokých škôl sa zverejňujú na webovom sídle fakulty a univerzity.
Prihlášky na vysokoškolské štúdium sa prijímajú v termíne, ktorý je zverejnený na webovej stránke fakulty a univerzity.
Konkrétne podmienky a požiadavky na vykonanie prijímacej skúšky a jej súčasti sú v predpísanom termíne zverejnené. Tieto požiadavky súvisia so špecifikami a osobnostnými predpokladmi uchádzača, ktoré majú zabezpečiť úspešné štúdium, efektívne vynakladanie prostriedkov na štúdium, ako aj možnosti fakulty.
Počas prijímacieho pohovoru študent prezentuje svoju motiváciu na doktorandské štúdium, schopnosti a zručnosti, ktorými disponuje, resp. výstupy rôzneho charakteru (publikačné, umelecké a pod.), zameriava sa na projekt, ktorý vypracuje na tému vybranej dizertačnej práce. Predstavuje možnosti riešenia danej problematiky, diskutuje s komisiou, odpovedá na otázky.
O prijatí resp. neprijatí rozhoduje poradie, ktoré sa získa zoradením uchádzačov podľa dosiahnutého počtu bodov získaných na prijímacej skúške.
Neprijatý uchádzač o štúdium môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia dekana do 8 dní od jeho doručenia dekanovi fakulty. Dekan postúpi žiadosť v ustanovených prípadoch podľa § 58, ods.6. zákona
Priebeh štúdia, formy, metódy v štúdiu presne popisujú smernice a poriadky UCM. Definujú základné práva a povinnosti študentov, pedagógov, charakterizujú základné pojmy akademického prostredia, stanovuje procesné úkony. Všetky smernice a poriadky sú zverejňované na stránke univerzity.
 
Vysoká škola rešpektuje rozmanitosť študentov a ich potreby, ktoré im prinášajú flexibilitu vzdelávacieho procesu.
Vysoká škola v prípade potreby využíva rôzne spôsoby poskytovania vzdelávania – prezenčná, dištančná.
 
Vysoká škola flexibilne aplikuje rôzne pedagogické metódy, dbá na individuálny prístup a inovácie vo vyučovacom procese.
Pravidelne vyhodnocuje a nastavuje spôsoby poskytovania vzdelávania a pedagogické metódy.
 
Vysoká škola prehliada na špecifické potreby študentov so špecifickými potrebami – podporné služby a primerané úpravy bez znižovania nárokov na ich študijné výsledky:
 
zabezpečenie možnosti využívať špecifické vzdelávacie prostriedky,
individuálne vzdelávacie prístupy, najmä individuálnu výučbu vybraných predmetov pre študentov so zmyslovým postihnutím,
osobitné podmienky na vykonávanie študijných povinností bez znižovania požiadaviek na študijný výkon,
individuálny prístup vysokoškolských učiteľov,
odpustenie školného v odôvodniteľných prípadoch, ak ide o štúdium dlhšie, ako je štandardná dĺžka príslušného študijného programu.
 
 
 
 
 
Priebeh štúdia na UCM upravuje Študijný poriadok UCM. Umožňuje študentom zvoliť si vlastné tempo štúdia, prináša im flexibilitu vzdelávacieho procesu s prihliadnutím na kreditový systém. Zároveň je Študijný poriadok UCM predmetom administratívneho overovania a kontroly jednotlivých etáp štúdia. Podmienky pre absolvovanie jednotlivých predmetov definujú Informačné listy predmetov, ktoré sú dostupné v AIS univerzity. Tento dokument okrem definovania samostatných podmienok absolvovania predmetu obsahuje aj ciele predmetu, výsledky vzdelávania, harmonogram výučby, literatúru k predmetu a stupnicu hodnotenia k absolvovaniu predmetu. Povinnosťou učiteľov jednotlivých predmetov je oboznámiť študentov s podmienkami hodnotenia predmetu na začiatku semestra, požiadavky na ukončenie predmetu sa nesmú v priebehu výučby meniť. Informačné listy a dokumenty k predmetu sú zverejnené v AIS. Zároveň učiteľ na začiatku výučby predmetu jasne definuje pravidlá týkajúce sa absencie študentov vo vyučovacom procese. S celkovým výsledkom hodnotenia predmetu sa študent oboznámi prostredníctvom AIS alebo v priamom kontakte s vyučujúcim v deň konania skúšky predmetu.
 
Hodnotenie študentov sa vo väčšine prípadov uskutočňuje jedným vyučujúcim, môžu sa však vyskytnúť prípady skúšania viacerých vyučujúcich na hodine, t.j. priebežné hodnotenie alebo tzv. povinná prevádzková prax študentov, ktorej hodnotenie sa môže uskutočňovať odborníkmi z praxe.
 
Hodnotenie študenta viacerými pedagógmi sa realizuje na štátnych skúškach, kedy komisie pre štátne skúšky sú zostavované v súlade so zákonom. Súčasťou štátnej skúšky je aj obhajoba záverečnej práce, na ktorú vypracuje posudok vedúci práce/školiteľ a oponent, ktorý môže byť aj z praxe.
 
Študent má možnosť požiadať o komisionálne skúšanie za účasti aspoň dvoch skúšajúcich učiteľov, ktorých určí vedúci katedry alebo študijný prodekan. Študent má možnosť obrátiť sa na kompetentné osoby (vedúci katedry, prodekan, dekan, kontrolór UCM) so sťažnosťami. Študenti majú k dispozícii formálne odvolacie konanie, majú zaručenú možnosť participácie na preskúmavaní podnetov a riešení a majú zaručenú spätnú väzbu týkajúcu sa výsledkov ich preskúmavania a prijatých opatrení. V prípade závažných okolností sťažnosti rieši kontrolór univerzity. Študent má možnosť obrátiť sa aj na Etickú komisiu v prípade domnienky o porušení etického kódexu univerzity.
 
Podrobné informácie k danej problematike sú dostupné v Študijnom poriadku (TU) a vo vnútornom predpise Univerzity.
 
 
 
 
Priestorové zabezpečenie ŠP: fakulta realizuje vzdelávanie v rôznych priestoroch, disponuje mnohými špecializovanými učebňami, ktoré sú súčasťou Univerzitného vedeckého a kreatívneho parku, ako napr. HD televízne štúdio, rozhlasové štúdio, redakcia univerzitného časopisu, zvukové štúdio, špecializované učebne určené na projektové vzdelávanie, design thinking a prácu v tímoch, neuromarketingové laboratórium, počítačové miestnosti, fotoateliéry, učebne určené na štúdium digitálnych hier. Okrem toho sú študentom k dispozícii centrá, kde môžu získavať teoretické vedomosti i praktické skúsenosti: Školiace mediálne centrum, Centrum mediálnej gramotnosti, Kariérne centrum, Výskumné centrum MethodLab. Pri výučbe cudzieho jazyka je možné využiť digitálne tlmočnícke laboratórium, ktorým UCM v Trnave disponuje.
 
Informačné zabezpečenie ŠP:
Centrum informačných zdrojov plní funkciu akademickej knižnice, ktorej hlavným poslaním je získavať, spracovávať, uchovávať a sprostredkovávať informácie, literatúru a ďalšie kultúrne hodnoty.
Centrum informačno-komunikačných technológií sa zaoberá prevádzkou a rozvojom informačných a komunikačných technológií. Pre UCM zabezpečuje správu, funkčnosť a rozvoj počítačovej siete, bezporuchovú prevádzku informačných systémov, bežný servis počítačového vybavenia na rektoráte UCM a jednotlivých fakultách.
Fakultná knižnica FMK sa nachádza v budove FMK „v Jame“. Je neustále dopĺňaná o najnovšie tituly z domácich i zahraničných vydavateľstiev. Pokrýva najmä oblasť médií a marketingu, no obsahuje aj širokú ponuku literatúry z ostatných vedných odborov. V súčasnosti disponuje takmer 14 000 knižnými jednotkami.
Archív FMK je fakultné úložisko, ktoré okrem iných funkcií sprístupňuje študentom študijnú literatúru v elektronickej podobe. V súčasnosti obsahuje približne 370 e-publikácií: rôznych monografií, skrípt, učebníc, zborníkov a inej študijnej literatúry pedagógov fakulty, ktorá je viazaná na povinné a povinne voliteľné predmety).
 
 
Možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia: FMK UCM v Trnave ponúka svojim študentom skutočne bohaté možnosti školských i mimoškolských aktivít. Väčšina z nich je zverejnená na webovom sídle fakulty v samostatnej sekcii FAKULTNÝ ŽIVOT ŠTUDENTA a taktiež aj na sociálnych médiách fakulty (Facebook, Instagram)
UCM má vypracované dokumenty a smernice, ktoré zabezpečujú flexibilitu trajektórií učenia sa.
Študijný program umožňuje zodpovedajúce vzdelávanie aj mimo školy v domácich a zahraničných inštitúciách.
Študijné programy poskytujú študentom dostatočný počet voliteľných predmetov pre profilovanie zručnosti pre potrebu flexibility trajektórie učenia a špecifikáciu orientácie študenta.
Vysoká škola vytvára podmienky pre realizáciu praxe v partnerských inštitúciách, vie zabezpečiť dostatok partnerských inštitúcií pre realizáciu (mentoring, konzultáciu záverečných prác).
Vysoká škola aktívne spolupracuje s medzinárodnými vzdelávacími inštitúciami, spolupráca vedie k uzatváraniu bilaterálnych zmlúv a k podpore mobilitných programov. Vysoká škola a zabezpečuje súbežné štúdium študijného programu v zahraničí na základe bilaterárnych dohôd vzájomne absolvovaných predmetoch.
Vysoká škola má schválené a implementované administratívne postupy pre mobilitu študentov v rámci programu Erasmus+ a iných programov, uznávanie medzifakultných a univerzitných predmetov, prestup z inej vysokej školy , uznávanie štúdia podľa platnej legislatívy.
 
Mobility:
Základným nástrojom mobility sú medzinárodné akademické mobilitné programy, ktoré sa realizujú prostredníctvom bilaterálnych zmlúv uzatvorených v rámci európskeho mobilitného programu Erasmus+ alebo iných grantových schém (programy administrované Slovenskou akademickou informačnou agentúrou – SAIA alebo MŠVVaŠ SR – projekty bilaterálnej a multilaterálnej spolupráce na základe dohody medzi Slovenskou republikou a inými krajinami, tzv. vládne štipendiá. FMK UCM v Trnave v tejto oblasti participuje na akademickej výmene študentov aj pedagógov. Príkladom sú štipendiá na základe Dohody medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Ministerstvom vysokého školstva Kubánskej republiky o spoločnom Slovensko-kubánskom štipendijnom programe.
Mobilitné programy umožňujú študentom bakalárskeho, magisterského a doktorandského stupňa štúdia vzdelávať sa v zahraničí. FMK UCM v Trnave má v súčasnosti uzatvorených viac ako 60 bilaterálnych zmlúv v rámci programu Erasmus + s univerzitami v Českej republike, Poľsku, Nemecku, Taliansku, Chorvátsku, Francúzsku a v iných krajinách. Taktiež podporuje mobilitu študentov prostredníctvom programov zastrešovaných SAIA alebo inými schémami. Každoročne absolvuje zahraničnú mobilitu viac ako 60 študentov FMK UCM v Trnave vo všetkých stupňoch štúdia. Významná je aj podpora stáží študentov a absolventov fakulty.
Realizovanie programu Erasmus+ určuje Smernica č. 16/19 o administrácii programu Erasmus+, pričom výber študentov na mobility zachováva kritérií transparentnosti.
Administrovanie študentov odchádzajúcich na mobilitu sa realizuje v spolupráci s Oddelením vonkajších stykov UCM, Študijného oddelenia FMK a fakultného koordinátora mobilít. Vysielanie študentov na mobilitu zo zahraničia je výrazným prejavom internacionalizácie fakulty.
Po akceptovaní študenta nominovaného UCM na štúdium na zahraničnej škole je participant oboznámený s administratívnou procedúrou a jej jednotlivými krokmi. Výber predmetov, ktoré bude na prijímajúcej fakulte študovať, schváli tak vysielajúca ako aj prijímajúca inštitúcia. Predmety, ktoré ma študent na prijímajúcej univerzite absolvovať, sú sumarizované v dohode o štúdiu („learning agreement“). Počas výučbovej časti semestra sa zúčastňuje na prednáškach a seminároch, počas skúšobného obdobia absolvuje predpísaný počet skúšok tak, aby získal stanovený počet kreditov. Po ukončení semestra vydá zahraničná univerzita študentovi výpis absolvovaných predmetov v anglickom jazyku („transcript of records“), ktorý slúži ako doklad o absolvovaní príslušných predmetov. V prípade záujmu študenta a kapacitných možností možno mobilitu predĺžiť. Procesy týkajúce sa štúdia (výber predmetov, zmena predmetov, kontrola predmetov a pod.) koordinuje fakultný koordinátor mobilít v spolupráci so Študijným oddelením fakulty.
Uznanie predmetov prebieha na základe žiadosti študenta, ktorej súčasťou je výpis hodnotenia zo zahraničnej univerzity. Predmety uznáva po kontrole prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť v komunikácii s fakultným koordinátorom mobilít.
 
 
 
 
 
 
vedecko – výskumný pracovník vo vzdelávacích inštitúciách, vysokých školách, výskumných ústavoch a výskumných centrách na Slovensku i v zahraničí,
expert v oblasti tvorby projektov zameraných na inovácie v marketingovej komunikácie,
expert pre oblasť monitoringu médií, monitoringu sociálnych médií, mediálnej analýzy značky,
senior manažér v reklamných, mediálnych, marketingových, výskumných agentúrach,
enior marketingový manažér pre oblasť strategického plánovania, riadenia značky, riadenia vzťahov so zákazníkmi, tvorbu komunikačných plánov a stratégií,
vedúci riadiaci zamestnanec v oblasti marketingu a marketingovej komunikácie v oblasti štátnej správy, samosprávy, v
neziskových organizáciách, v obchode a v službách.
 
 
Absolvent študijného programu na 3. stupni štúdia profilovaný v odbore mediálne a komunikačné štúdiá v študijnom programe marketingová komunikácia má možnosť širokého uplatnenia na rôznych riadiacich funkciách, vyššieho manažmentu, v samostatnom podnikaní a tiež ako vedecký, výskumný, pedagogický pracovník a expert na riadenie marketingových tímov, ako aj na rôznych stupňoch riadenia nadnárodných spoločností na Slovensku i v zahraničí.
Podľa realizovaného prieskumu uplatnenia absolventov PhD. štúdia 40 % absolventov PhD. štúdiá ostáva pracovať v akademickom prostredí. Keďže ide o dynamicky sa rozvíjajúci študijný program, absolventi sú nositeľmi marketingových i komunikačných inovácií, sú schopní prepojiť teóriu so svojimi praktickými skúsenosťami, sú v akademickom prostredí veľmi žiadúci. Viac ako polovica absolventov sa uplatňuje v súkromnej sfére alebo v štátnom/verejnom sektore. Podľa informácií z realizovaného prieskumu, absolventi sa uplatňujú aj v rámci vlastného podnikania v danom odbore.
Nosnými predmetmi jadra ŠP, povinne voliteľnými predmetmi, ako aj realizovaním výskumov, je schopný riešiť projekty inovácií marketingovej komunikácie marketingového a inovačného charakteru, kreatívnymi znalosťami a schopnosťami. Jeho uplatniteľnosť sa zvyšuje aj z dôvodov uplatnenia v rozvíjajúcom sa kreatívnom priemysle.
Zároveň mu je umožnené aktívne a zodpovedne sa podieľať na riešení vedecko-výskumných úloh, ktoré môžu byť prínosom pre podnikateľské výrobné a obchodné aj neziskové inštitúcie, PR, reklamné a mediálne agentúry. Jeho vedecko-výskumné výsledky a skúsenosti sú prínosom pre profesijnú prax. Je žiadaný v tímoch pôsobiacich vo sférach územnej samosprávy a vyšších územných celkov, v službách CR, v treťom sektore a v nadnárodných organizáciách pôsobiacich na Slovensku i v zahraničí.
Absolvent sa dokáže začleniť do domácich a zahraničných riešiteľských výskumných tímov na iných univerzitách, výskumných centrách.
 

Miera úspešnosti študentov externého štúdia za AR 2020/21 je 33 %.

Osoba majúca hlavnú zodpovednosť za zabezpečenie kvality a rozvoja študijného programu:

prof. PhDr. Alena Kusá, PhD., funkčné miesto profesora v odbore 
 

Osoby zabezpečujúce profilové predmety študijného programu:

prof. PhDr. Alena Kusá, PhD., funkčné miesto profesora v odbore
 
prof. Ing. Anna Zaušková, PhD., funkčné miesto profesora v odbore 
 
doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD., funkčné miesto profesora v odbore 
 
doc. Ing. Jaroslav Bednárik, PhD., funkčné miesto profesora v odbore 
 
PhDr. Jana Galera Matúšová, PhD., funkčné miesto docenta v odbore 

 

Personálne zabezpečenie študijného programu:

prof. Ing. Alena Kusá, PhD.,  alena.kusa@ucm.sk
prof. Ing. Anna Zaušková, PhD., anna.zauskova@ucm.sk
prof. Ing. Jarmila Šalgovičová, PhD., jarmila.salgovicova@ucm.sk
doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD., ludmila.cabyova@ucm.sk 
doc. Ing. Jaroslav Bednárik, PhD., jaroslav.bednarik@ucm.sk
doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD., daniela.kollarova@ucm.sk
doc. PhDr. Denisa Jánošová, PhD., denisa.janosova@ucm.sk
 
Viac informácii o medzinárodnej spolupráci FMK, jej partneroch, spolupracujúcich pracoviskách, vydávaných časopisoch si možno pozrieť (TU). 
 
Fakulta je známa tým, že organizuje veľmi veľa aktivít pre svojich študentov. Študenti majú veľké možnosti získať praktické skúsenosti už počas štúdia. Študent môže aktívne participovať na vzdelávacom procese a má dostatočný priestor na prezentáciu výsledkov svojej činnosti – môže sa zúčastniť fakultného kola ŠVOUK, spolupracovať na projektoch, vedeckých či umeleckých publikáciách, akou je napríklad kreatívna ročenka MUUZA, byť aktívny v Kabinetoch, pracovať vo fakultných médiách – FMK TV, rádio Aetter v univerzitnom časopise Atteliér. Okrem toho sa študenti môžu zapájať do rôznorodých podujatí, ktoré fakulta organizuje – napr. Welcome Day, FMK day, UniCon, Týždeň vedy a techniky a mnohé iné.
 
Doktorandi každoročne organizujú medzinárodnú doktorandskú konferenciu Quo vadis media, qou vadis marketing.
 
 
Pedagógovia pôsobiaci na FMK UCM v Trnave každoročne organizujú dve medzinárodné vedecké konferencie Megatrendy a médiá a Marketing Identity. Každoročne privítajú na obidvoch konferenciách viac ako 700 hostí, medzi najvýznamnejších spíkrov možno spomenúť Zygmunta Baumana, Fedorova, Kreuza, Masayuki Uemura. Vedecké zborníky sú od roku 2013 indexované vo WOS. Sú to najvýznamnejšie najznámejšie konferencie v odbore a ako jediné sú indexované vo WOS. Neevidujeme iné medzinárodné vedecké konferencie takého rozsahu v príslušnom odbore.
 
 
Akademické prostredie:
doc. PhDr. Michal Lukáč, PhD., riaditeľ Inštitútu manžmentu UCM
Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD., vedúca katedry marketingovej komunikácie
Mgr. Martin Klementis, PhD., odborný asistent, web a graphic designer
Mgr. Peter Murár, PhD., odborný asistent FMK UCM, digital marketing specialist
Mgr. Dáša Franič, PhD., prodekanka FMK UCM
Mgr. Peter Krajčovič, PhD., odborný asistent FMK UCM, vedúci výskumného centra
 
Podnikateľské prostredie, reklamné agentúry: