Preskočiť na obsah

Názov študijného programu: teória digitálnych hier

Udeľovaný akademický titul: doktor (philosophiae doctor), PhD.
Forma štúdia: externá

Číslo a názov študijného odboru: 7205 mediálne a komunikačné štúdiá
Stupeň štúdia: 3.
Kód programu – číslo študijného programu: 183172
Úroveň národného kvalifikačného rámca: úroveň 8

Štandardná dĺžka štúdia v rokoch: 4

Jazyk poskytovania: Slovenský jazyk

a) Teoretické vedomosti
 
Absolvent študijného programu teória digitálnych hier v 3. stupni pracuje s poznatkami v kontexte dejín civilizačných okruhov a kultúr. Vie lepšie porozumieť herným princípom a situáciám z hľadiska pôsobenia významných faktorov – filozofických, religióznych, sociokultúrnych, umelecko-kultúrnych, mediálnoumeleckých, estetických, psychologických i širších spoločenských súvislostí. Takáto širokospektrálna poznatková výbava je nevyhnutná pre realizáciu jeho tvorivých zámerov v rámci produkcie digitálnych hier, ako aj pre ich odborné a kritické zhodnotenie po všetkých stránkach, tzn. z hľadiska kvality vizuálneho, naratívneho, hudobno-zvukového a pod. stvárnenia, ako i z aspektu potrieb cieľových skupín užívateľov digitálnych hier. Báza rozšírených poznatkov z viacerých oblastí vedných disciplín, vrátane mediálnej a marketingovej komunikácie, sociológie a psychológie médií, teórie a typológie hier a herných princípov… (vymenovať nosné predmety) absolventovi umožňuje hlbšie preniknúť a porozumieť tým sféram mediálnej praxe, v ktorých sa digitálne hry v súčasnosti uplatňujú.
 
Absolvent študijného programu je schopný formulovať vedecký problém vyplývajúci z analýzy prostredia digitálnych hier, využívať rôzne metódy a nástroje na skúmanie tohto prostredia a riešenie výskumných problémov s dôrazom na úžitok pre široké sociokultúrne domáce a medzinárodné prostredie, berúc do úvahy etické a právne aspekty predmetnej problematiky. Svoju prácu ovláda a uplatňuje v nej zásady profesijnej etiky. Na vysokej poznatkovej úrovni ovláda teóriu a typológiu digitálnych hier, ich semiotiku, možnosti využívania audiovizuálnych prostriedkov pre dosahovanie či zvyšovanie ich účinnosti, typológiu a špecifické charakteristiky ich užívateľov s ohľadom na motivačné činitele, ako aj možnosti využitia hier v rôznych oblastiach života. Je zorientovaný vo všetkých oblastiach výskumu, ako napríklad skúmanie podmienok tvorby, produkcie, narácií, animácií či užívateľských herných rituálov alebo účinkov digitálnych hier na rôzne typologické varianty hráčskych skupín a pod. Získa podrobný prehľad o najnovších vedeckých poznatkoch, hypotézach, konceptoch, výskumných problémoch či nezodpovedaných otázkach v rámci skúmania teórie digitálnych hier.
 
b) Praktické schopnosti a zručnosti
 
Absolvent masmediálnych štúdií v študijnom programe teória digitálnych hier v 3. stupni štúdia môže efektívne pôsobiť na rôznych úrovniach práce s digitálnymi hrami – ako člen výskumného tímu, samostatný i vedúci výskumník, analytik, producent, tvorca, implementátor, koordinátor alebo projektový manažér, propagátor, konzultant, metodik či edukátor. Dokáže kompetentne napísať projekt zohľadňujúci potreby prostredia v národnom a medzinárodnom kontexte i rozsahu. Je schopný viesť národný aj medzinárodný výskumný tím, plánovať a realizovať výskumné úlohy, zohľadňovať interkultúrne špecifiká výskumného tímu, je spôsobilý vyučovať špecializované predmety na vysokej škole. Osvojuje si kritické myslenie, vie selektovať, pomenovať, tematizovať aktuálne a zároveň relevantné výskumné problémy a nachádzať tvorivé a konštruktívne riešenia. Na základe tejto poznatkovej výbavy je schopný kriticky analyzovať a prehodnocovať doterajšie teórie na výskumnom poli digitálnych hier, ako aj vytvárať nové teoretické koncepty alebo formulovať predpoklady i hypotézy pre empiricky orientované výskumy. Absolvent má dostatočné penzum vedomostí o výskumných metódach a procedúrach základného a aplikovaného výskumu, je schopný posúdiť, zvoliť, aplikovať a realizovať metódy teoretického i empirického výskumu. Má kompetencie na to, aby predmetnú problematiku skúmal interdisciplinárne i transdisciplinárne, na národnej i medzinárodnej úrovni. Dokáže navrhovať a implementovať nové výskumné postupy, ako aj nové a originálne spôsoby tvorby v oblasti digitálnych hier a s nimi úzko previazanými postupmi v rámci mediálnoumeleckej produkcie.
 
c) Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent študijného programu teórie digitálnych hier v 3. stupni štúdia je schopný pracovať efektívne ako člen tímu, využívať poznatky empirických kvantitatívnych sociologických výskumov, ako aj kvalitatívnych výskumov orientovaných psychologicky, naratívne, diskurzívne alebo semioticky a pod. Používa vo svojom odbore cudzí jazyk, je schopný udržiavať kontakt s modernými vývojovými trendmi vo svojej disciplíne a pokračovať vo vlastnom profesionálnom raste. Počas štúdia si prehĺbi zásady vedeckej práce, metódy vedeckého formulovania problémov, etické princípy a zásady vedeckej činnosti, schopnosti vedecky tvoriť, prinášať nové myšlienky, aplikovať výsledky výskumu do praxe a zároveň prezentovať výsledky vlastnej i kolektívnej bádateľskej činnosti doma, ako aj v zahraničí.
Na tretí stupeň vysokoškolského štúdia môže byť prijatá/ý absolvent/ka druhého stupňa vysokoškolského štúdia v študijnom odbore mediálne a komunikačné štúdiá alebo v súvisiacom odbore. Požiadavky na osoby uchádzajúce sa o štúdium sú uvedené v nasledovných kritériách, ktoré sú v súlade nosnými témami jadra študijného odboru:
 
Uchádzač/ka o štúdium na treťom stupni:
disponuje pokročilými vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami súvisiacimi s odborom mediálne a komunikačné štúdiá,
disponuje vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami súvisiacimi s tvorbou marketingových, mediálnych a informačných produktov a ich distribúcie smerom k adresátovi – používateľovi, čitateľovi, poslucháčovi, divákovi, klientovi, hráčovi;
rozumie teórii a dejinám komunikácie v širších kontextoch, vrátane jej ekonomických, sociálnych, psychologických, právnych, kulturologických, politologických, estetických a etických aspektov, aj s ohľadom na aktuálne trendy globalizácie a prechodu do informačnej a znalostnej spoločnosti;
dokáže navrhovať a realizovať riešenia metodických, odborných alebo praktických problémov, vie modifikovať všeobecné a odborné vedomosti pri riešení špecifických odborných problémov, používať tvorivo metódy, nástroje a materiály využiteľné v odbore;
dokáže kvalifikovane využívať rôzne typy mediálnych služieb, vie plánovať svoje vlastné vzdelávanie, je autonómna/y a zodpovedná/ý pri rozhodovaní, schopná/ý vhodne a profesionálne prezentovať vlastné stanoviská.
 
Podmienky prijímacieho konania na FMK UCM v Trnave:
 
Postupy prijímania na štúdium.
 
Postupy prijímacieho konania sú upravené v smernici Poriadok prijímacieho konania.
 

Priebeh štúdia, formy, metódy v štúdiu presne popisujú smernice a poriadky UCM. Definujú základné práva a povinnosti študentov, pedagógov, charakterizujú základné pojmy akademického prostredia, stanovuje procesné úkony. Všetky smernice a poriadky sú zverejňované na stránke univerzity.

Vysoká škola rešpektuje rozmanitosť študentov a ich potreby, ktoré im prinášajú flexibilitu vzdelávacieho procesu.
Vysoká škola v prípade potreby využíva rôzne spôsoby poskytovania vzdelávania – prezenčná, dištančná.
Vysoká škola flexibilne aplikuje rôzne pedagogické metódy, dbá na individuálny prístup a inovácie vo vyučovacom procese.
Pravidelne vyhodnocuje a nastavuje spôsoby poskytovania vzdelávania a pedagogické metódy.

Vysoká škola prehliada na špecifické potreby študentov so špecifickými potrebami – podporné služby a primerané úpravy bez znižovania nárokov na ich študijné výsledky:

  • zabezpečenie možnosti využívať špecifické vzdelávacie prostriedky,
  • individuálne vzdelávacie prístupy, najmä individuálnu výučbu vybraných predmetov pre študentov so zmyslovým postihnutím,
  • osobitné podmienky na vykonávanie študijných povinností bez znižovania požiadaviek na študijný výkon,
    individuálny prístup vysokoškolských učiteľov,
  • odpustenie školného v odôvodniteľných prípadoch, ak ide o štúdium dlhšie, ako je štandardná dĺžka príslušného študijného programu.

 

Študijný poriadok UCM (TU)

Smernica o náležitostiach záverečných prác, ich bibliografickej registrácii, uchovávaní a sprístupňovaní na UCM (TU)

Podmienky pre individuálny harmonogram štúdia (TU)

Smernica na zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami (TU)

Študijný plán je dostupný na https://fmk.sk/studijne-programy/tedi/
 
Priebeh štúdia na UCM upravuje Študijný poriadok UCM (ŠP UCM). Umožňuje študentom zvoliť si vlastné tempo štúdia, prináša im flexibilitu vzdelávacieho procesu s prihliadnutím na kreditový systém. Zároveň je ŠP UCM predmetom administratívneho overovania a kontroly jednotlivých etáp štúdia. Podmienky pre absolvovanie jednotlivých predmetov definujú Informačné listy predmetov, ktoré sú dostupné v AIS univerzity. Tento dokument okrem definovania samostatných podmienok absolvovania predmetu obsahuje aj ciele predmetu, výsledky vzdelávania, harmonogram výučby, literatúru k predmetu a stupnicu hodnotenia k absolvovaniu predmetu. Povinnosťou učiteľov jednotlivých predmetov je oboznámiť študentov s podmienkami hodnotenia predmetu na začiatku semestra, požiadavky na ukončenie predmetu sa nesmú v priebehu výučby meniť. Zároveň učiteľ na začiatku výučby predmetu jasne definuje pravidlá týkajúce sa absencie študentov. S celkovým výsledkom hodnotenia predmetu sa študent oboznámi prostredníctvom AIS alebo priamo s vyučujúcim v deň konania skúšky predmetu.
Hodnotenie študentov sa vo väčšine prípadov uskutočňuje jedným vyučujúcim, môžu sa však vyskytnúť prípady skúšania viacerých vyučujúcich na hodine, t.j. priebežné hodnotenie alebo tzv. povinná prevádzková prax študentov, ktorej hodnotenie sa môže uskutočňovať odborníkmi z praxe.
Hodnotenie študenta viacerými pedagógmi sa realizuje na štátnych skúškach, kedy komisie pre štátne skúšky sú zostavované v súlade so zákonom. Súčasťou štátnej skúšky je aj obhajoba záverečnej práce, na ktorú vypracuje posudok vedúci práce/školiteľ a oponent, ktorý môže byť aj z praxe.
 
Študent má možnosť požiadať o komisionálne skúšanie za účasti aspoň dvoch skúšajúcich učiteľov, ktorých určí vedúci katedry alebo študijný prodekan. Študent má možnosť obrátiť sa na kompetentné osoby (vedúci katedry, prodekan, dekan, kontrolór UCM) so sťažnosťami. Študenti majú k dispozícii formálne odvolacie konanie, majú zaručenú možnosť participácie na preskúmavaní podnetov a riešení a majú zaručenú spätnú väzbu týkajúcu sa výsledkov ich preskúmavania a prijatých opatrení. V prípade závažných okolností sťažnosti rieši kontrolór univerzity. Študent má možnosť obrátiť sa aj na Etickú komisiu v prípade domnienky o porušení etického kódexu univerzity.
 
Podrobné informácie k danej problematike sú dostupné v Študijnom poriadku:
a vo vnútornom predpise Univerzity:
Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UCM: (dostupný na intranete univerzity).
 
Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.
Študentky a študenti doktorandského štúdia môžu požiadať rektora univerzity, dekana fakulty, riaditeľa inštitútu, po predchádzajúcom vyjadrení vedúceho príslušnej katedry, o uznanie absolvovania predmetov študijného programu, ak splnili predmet s rovnakým obsahom v rovnakom stupni štúdia na UCM alebo inej vysokej škole. O uznanie predmetov je možné požiadať len na začiatku štúdia (ihneď po zápise najneskôr však 2 týždne po začatí výučby), prostredníctvom predpísaných formulárov, ktoré sú zverejnené na webr univerzity.
Súčasťou žiadosti spravidla sú doklady vydané a potvrdené vysokou školou, na ktorej predmety, ktoré žiada uznať, študent/ka úspešne absolvoval/a: a) originál Výpis výsledkov štúdia, b) sylaby absolvovaných predmetov alebo informačný/é list/y predmetu/ov, c) zoznam predmetov, ktoré žiada uznať. Následne prebieha posúdenie a vybavenie žiadosti a zaradenie študentky/študenta (po schválení môže byť študent/ka zaradená/ý do vyššieho roka štúdia).
 
Všetky podrobné informácie a podmienky uznávania štúdia na UCM upravuje:
Smernica o uznávaní absolvovaných predmetov:
poprípade Smernica o uznávaní dokladov o vzdelaní na UCM:
 
Priestorové zabezpečenie ŠP: fakulta realizuje vzdelávanie v rôznych priestoroch, disponuje mnohými špecializovanými učebňami, ktoré sú súčasťou Univerzitného vedeckého a kreatívneho parku, ako napr. HD televízne štúdio, rozhlasové štúdio, redakcia univerzitného časopisu, zvukové štúdio, špecializované učebne určené na projektové vzdelávanie, design thinking a prácu v tímoch, neuromarketingové laboratórium, počítačové miestnosti, fotoateliéry, učebne určené na štúdium digitálnych hier. Okrem toho sú študentom k dispozícii centrá, kde môžu získavať teoretické vedomosti i praktické skúsenosti: Školiace mediálne centrum, Centrum mediálnej gramotnosti IMEC, Kariérne centrum, Method Lab – Výskumné centrum katedry marketingovej komunikácie. Pri výučbe cudzieho jazyka je možné využiť digitálne tlmočnícke laboratórium, ktorým UCM v Trnave disponuje.
 
Informačné zabezpečenie ŠP:
Centrum informačných zdrojov – plní funkciu akademickej knižnice, ktorej hlavným poslaním je získavať, spracovávať, uchovávať a sprostredkovávať informácie, literatúru a ďalšie kultúrne hodnoty.
Centrum informačno-komunikačných technológií – sa zaoberá prevádzkou a rozvojom informačných a komunikačných technológií. Pre UCM zabezpečuje správu, funkčnosť a rozvoj počítačovej siete, bezporuchovú prevádzku informačných systémov, bežný servis počítačového vybavenia na rektoráte UCM a jednotlivých fakultách.
Fakultná knižnica FMK – sa nachádza v budove FMK „v Jame“. Je neustále dopĺňaná o najnovšie tituly z domácich i zahraničných vydavateľstiev. Pokrýva najmä oblasť médií a marketingu, no obsahuje aj širokú ponuku literatúry z ostatných vedných odborov. V súčasnosti disponuje takmer 14 000 knižnými jednotkami.
Archív FMK je fakultné úložisko, ktoré okrem iných funkcií sprístupňuje študentom študijnú literatúru v elektronickej podobe. V súčasnosti obsahuje približne 370 e-publikácií: rôznych monografií, skrípt, učebníc, zborníkov a inej študijnej literatúry pedagógov fakulty, ktorá je viazaná na povinné a povinne voliteľné predmety).
 
 
Možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia: FMK UCM v Trnave ponúka svojim študentom skutočne bohaté možnosti školských i mimoškolských aktivít. Väčšina z nich je zverejnená na webovom sídle fakulty https://fmk.sk/ v samostatnej sekcii FAKULTNÝ ŽIVOT ŠTUDENTA a taktiež aj na sociálnych médiách fakulty (Facebook, Instagram).
 
 
UCM má vypracované dokumenty a smernice, ktoré zabezpečujú flexibilitu trajektórií učenia sa.
Študijný program umožňuje zodpovedajúce vzdelávanie aj mimo školy v domácich a zahraničných inštitúciách.
Študijné programy poskytujú študentom dostatočný počet voliteľných predmetov pre profilovanie zručnosti pre potrebu flexibility trajektórie učenia a špecifikáciu orientácie študenta.
Vysoká škola vytvára podmienky pre realizáciu praxe v partnerských inštitúciách, vie zabezpečiť dostatok partnerských inštitúcií pre realizáciu (mentoring, konzultáciu záverečných prác).
Vysoká škola aktívne spolupracuje s medzinárodnými vzdelávacími inštitúciami, spolupráca vedie k uzatváraniu bilaterálnych zmlúv a k podpore mobilitných programov. Vysoká škola a zabezpečuje súbežné štúdium študijného programu v zahraničí na základe bilaterárnych dohôd vzájomne absolvovaných predmetoch.
Vysoká škola má schválené a implementované administratívne postupy pre mobilitu študentov v rámci programu Erasmus+ a iných programov, uznávanie medzifakultných a univerzitných predmetov, prestup z inej vysokej školy , uznávanie štúdia podľa platnej legislatívy.
 
Mobility:
Základným nástrojom mobility sú medzinárodné akademické mobilitné programy, ktoré sa realizujú prostredníctvom bilaterálnych zmlúv uzatvorených v rámci európskeho mobilitného programu Erasmus+ alebo iných grantových schém (programy administrované Slovenskou akademickou informačnou agentúrou – SAIA alebo MŠVVaŠ SR – projekty bilaterálnej a multilaterálnej spolupráce na základe dohody medzi Slovenskou republikou a inými krajinami, tzv. vládne štipendiá. FMK UCM v Trnave v tejto oblasti participuje na akademickej výmene študentov aj pedagógov. Príkladom sú štipendiá na základe Dohody medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Ministerstvom vysokého školstva Kubánskej republiky o spoločnom Slovensko-kubánskom štipendijnom programe.
Mobilitné programy umožňujú študentom bakalárskeho, magisterského a doktorandského stupňa štúdia vzdelávať sa v zahraničí. FMK UCM v Trnave má v súčasnosti uzatvorených viac ako 60 bilaterálnych zmlúv v rámci programu Erasmus + s univerzitami v Českej republike, Poľsku, Nemecku, Taliansku, Chorvátsku, Francúzsku a v iných krajinách. Taktiež podporuje mobilitu študentov prostredníctvom programov zastrešovaných SAIA alebo inými schémami. Každoročne absolvuje zahraničnú mobilitu viac ako 60 študentov FMK UCM v Trnave vo všetkých stupňoch štúdia. Významná je aj podpora stáží študentov a absolventov fakulty.
Realizovanie programu Erasmus+ určuje Smernica č. 16/19 o administrácii programu Erasmus+, pričom výber študentov na mobility zachováva kritérií transparentnosti.
Administrovanie študentov odchádzajúcich na mobilitu sa realizuje v spolupráci s Oddelením vonkajších stykov UCM, Študijného oddelenia FMK a fakultného koordinátora mobilít. Vysielanie študentov na mobilitu zo zahraničia je výrazným prejavom internacionalizácie fakulty.
Po akceptovaní študenta nominovaného UCM na štúdium na zahraničnej škole je participant oboznámený s administratívnou procedúrou a jej jednotlivými krokmi. Výber predmetov, ktoré bude na prijímajúcej fakulte študovať, schváli tak vysielajúca ako aj prijímajúca inštitúcia. Predmety, ktoré ma študent na prijímajúcej univerzite absolvovať, sú sumarizované v dohode o štúdiu („learning agreement“). Počas výučbovej časti semestra sa zúčastňuje na prednáškach a seminároch, počas skúšobného obdobia absolvuje predpísaný počet skúšok tak, aby získal stanovený počet kreditov. Po ukončení semestra vydá zahraničná univerzita študentovi výpis absolvovaných predmetov v anglickom jazyku („transcript of records“), ktorý slúži ako doklad o absolvovaní príslušných predmetov. V prípade záujmu študenta a kapacitných možností možno mobilitu predĺžiť. Procesy týkajúce sa štúdia (výber predmetov, zmena predmetov, kontrola predmetov a pod.) koordinuje fakultný koordinátor mobilít v spolupráci so Študijným oddelením fakulty.
Uznanie predmetov prebieha na základe žiadosti študenta, ktorej súčasťou je výpis hodnotenia zo zahraničnej univerzity. Predmety uznáva po kontrole prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť v komunikácii s fakultným koordinátorom mobilít.
 
Smernica o uznávaní absolvovaných predmetov:
 
Smernica o uznávaní dokladov o vzdelaní na UCM:
Smernica o administrácii programu Erasmus:
Kritériá vysielania študentov na zahraničné mobility: https://fmk.sk/download/Kriteria-prijimania-a-vyberu-studentov-FMK-SVK_ENG.pdf
Smernica upravujúca proces administrácie zahraničných študentov na UCM: https://www.ucm.sk/docs/legislativa/smernica_upravujuca_proces_administracie_zahranicnych_studentov_na_ucm.pdf
Všetky informácie ohľadom mobilít sú dostupné na webovom sídle univerzity: https://www.ucm.sk/sk/erasmus-vseobecne-informacie/
vedecko-výskumný pracovník vo vzdelávacích inštitúciách, na vysokých školách, vo výskumných ústavoch a výskumných centrách na Slovensku i v zahraničí,
expert v oblasti tvorby projektov zameraných na inovatívne využívanie digitálnych hier v oblastiach mimo zábavného priemyslu,
expert pre oblasť monitoringu médií a kritického posudzovania digitálnych hier a analýzy rôznych druhov digitálnych hier a stavu digitálneho priemyslu,
odborník a posudzovateľ v podporných a grantových schémach týkajúcich tvorivej a vedecko-reflexívnej zložky digitálnych hier,
expert vo vládnych a poslaneckých výboroch pre sféru rozvoja kreatívneho priemyslu,
profesionál v oblasti formálneho a neformálneho vzdelávania so zameraním na edukačné prvky digitálnych hier.
 
Absolvent sa môže uplatniť v odboroch sféry skúmania, projektovania či využívania digitálnych hier. Nájde uplatnenie v oblasti vedy, výskumu, vysokoškolského vzdelávania, ako aj v oblastiach tvorby herných produktov využiteľných v rôznych oblastiach života a ich implementácie do sociokutúrneho prostredia na globálnej či glokálnej úrovni. Vie tvoriť analýzy využiteľné pre rôzne cieľové skupiny v rámci edukačných, rozvojových či terapeutických procesov. Môže pôsobiť ako analytik, tvorca, implementátor alebo konzultant. Vzhľadom na zameranie študijného programu získa predpoklady pre samostatné tvorivé pôsobenie v oblasti digitálnych hier, efektívne sa však môže uplatniť aj v oblasti vedeckej, produkčnej alebo pedagogickej.
Absolvent preukazuje schopnosť pracovať vo výskumnom kolektíve, viesť pracovno-výskumnú skupinu, plánovať tímové úlohy a byť spôsobilý vyučovať špecializované predmety na vysokej škole či ako lektor v rôznych vzdelávacích kurzoch. Vykonáva úlohy vedeckého charakteru súvisiace s publikačnou a inou odbornou činnosťou. V kontexte skúškovej časti študent rieši a plní požiadavky i úlohy zadané pedagógom v závislosti od konkrétnych predmetov. Náročnosť úloh, ktoré dokáže každý absolvent v praxi samostatne riešiť je primeraná stupňu štúdia a navrhnutému profilu absolventa.
 
Náročnosť úloh vychádza z náročnosti príslušného stupňa štúdia. Študent/ka musí preukázať schopnosť pracovať vo výskumnom kolektíve i samostatne, viesť pracovno-výskumnú skupinu, plánovať tímové úlohy a byť spôsobilá/ý vyučovať špecializované predmety na vysokej škole. Musí efektívne plniť úlohy vedeckého charakteru súvisiace s publikačnou a inou odbornou činnosťou. Absolvent/ka zároveň disponuje kompetenciou samostatne pôsobiť v pedagogickom procese a zabezpečovať vysokoškolské vzdelávanie poslucháčov v študijnom programe teória digitálnych hier. Predpokladom absolvovania 3. stupňa štúdia je schopnosť plniť požiadavky a úlohy zadané pedagógom v závislosti od konkrétnych študijných predmetov. Náročnosť úloh, ktoré dokážu absolventky a absolventi v praxi samostatne riešiť, je primeraná stupňu štúdia a navrhnutému profilu absolventa. Podľa realizovaného prieskumu uplatnenia absolventiek a absolventov PhD. štúdia 40 % z nich zostáva pracovať v akademickom prostredí.
Keďže ide o dynamicky sa rozvíjajúci študijný program , absolventky a absolventi sú nositeľmi komunikačných inovácií, sú schopné/í prepojiť teóriu so svojimi praktickými skúsenosťami, sú v akademickom prostredí veľmi žiadúci. Viac ako polovica z nich sa uplatňuje v súkromnej sfére alebo v štátnom/verejnom sektore. Podľa informácií z realizovaného prieskumu, sa absolventky a absolventi uplatňujú aj v rámci vlastného podnikania v danom odbore.
 

100% – denní študenti; v AR 2020/2021 študijný program nemal absolventov.

Osoba majúca hlavnú zodpovednosť za zabezpečenie kvality a rozvoja študijného programu: prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD., 

Osoby zabezpečujúce profilové predmety študijného programu: prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD., funkčné miesto profesora v odbore 

Personálne zabezpečenie študijného programu:

Zoznam učiteľov s priradením k predmetu je súčasťou študijného plánu.
Zoznam učiteľov s uvedením kontaktu a prepojením na CRZVŠ je súčasťou tohto akreditačného spisu.
 
VUPCH každého pedagóga je dostupná na stránke fakulty https://fmk.sk/ v časti Katedry – personálne obsadenie a je súčasťou študijného plánu
 
Fakulta je známa tým, že organizuje veľmi veľa aktivít pre svojich študentov. Študenti majú veľké možnosti získať praktické skúsenosti už počas štúdia. Študent môže aktívne participovať na vzdelávacom procese a má dostatočný priestor na prezentáciu výsledkov svojej činnosti – môže sa zúčastniť fakultného kola ŠVOUK, spolupracovať na projektoch, vedeckých či umeleckých publikáciách, akou je napríklad kreatívna ročenka MUUZA, byť aktívny v Kabinetoch, pracovať vo fakultných médiách – FMK TV, rádio Aetter v univerzitnom časopise Atteliér. Okrem toho sa študenti môžu zapájať do rôznorodých podujatí, ktoré fakulta organizuje – napr. Welcome Day, FMK day, UniCon, Týždeň vedy a techniky a mnohé iné.
 
 
Viac informácii o medzinárodnej spolupráci FMK, jej partneroch, spolupracujúcich pracoviskách, vydávaných časopisoch si možno pozrieť na https://fmk.sk/veda-a-vyskum/medzinarodna-spolupraca/
 
V odbore mediálne a komunikačné štúdiá FMK UCM v Trnave eviduje viac ako 80 partnerských inštitúcií, ktoré zabezpečujú vzdelávacie činnosti študijného odboru. Odbor mediálne a komunikačné štúdiá je odbor, ktorí sa vyvíja veľmi rýchlo v súvislosti so vznikom nových komunikačných a digitálnych technológii. Je preto veľmi dôležité pravidelne prepájať vzdelávanie s odborníkmi z praxe, ktorí sú schopní veľmi rýchlo reagovať na zmeny a trendy v odbore. Spoluprácu vo vzdelávacej činnosti možno rozdeliť do viacerých oblastí: účasť odborníkov z praxe na výučbe, mentoring záverečných prác, kariérne centrum a kariérne poradenstvo.
 
Facultad de Comunicación, Universidad de Navarra, Španielsko
Dlhodobá spolupráca so španielskymi odborníkmi na problematiku vzdelávania v oblasti médií a mediálnej komunikácie. Spoločná publikačná činnosť, účasť na konferenciách a projektovej činnosti.
Interaxion Group, Rím, Taliansko – Spolupráca s organizáciou Interaxion Group, ktorá sa venuje problematike rodinnej mediálnej výchovy. Spolupráca v oblasti vzdelávania pedagógov a rodičov, ktoré vedie ku kompetentnému a zodpovednému zaobchádzaniu s digitálnymi médiami, využívanie digitálnych vzdelávacích platforiem, účasť na workshopoch.
ICU – Instituto per la Cooperazione Universitaria, Rím, Taliansko – Spolupráca s talianskou organizáciou, ktorá sa zaoberá rozvojovými projektmi v oblasti vzdelávania, komunikácie a životného prostredia.
European Audiovisual Observatory, Štrasburg, Francúzsko: Spolupráca na výskumných projektoch zameraných na problematiku audiovizuálnych mediálnych služieb.
Sorbonne Nouvelle University, Paríž, Francúzsko: Spolupráca na výskumných projektoch zameraných na problematiku týkajúcu sa mediálnej výchovy a rozvoja mediálnej gramotnosti.
Media Literacy Expert Group, Brusel, Belgicko: Spolupráca s pracovnou skupinou, ktorá je poradným orgánom Európskej komisie v oblasti mediálneho vzdelávania.
Leibniz-Institut für Medienforschung | Hans-Bredow-Institut, Hamburg, Nemecko: Spolupráca na projekte „EU Kids Online IV.“ Ide o medzinárodný vedecký projektu zameraného na riziká a príležitosti v prostredí internetu pre deti a dospievajúcich v krajinách Európskej únie.
Die Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur (GMK), konkrétne v rámci odbornej skupiny Global Media Literacy. GMK je najväčším odborným združením v Nemecku, aktívne pôsobiacim v Nemecku, v Rakúsku, Švajčiarsku zastrešujúcim odborníkov v danej oblasti z vedy, výskumu i praxe. Odborná skupina Global Media Literacy pracuje s mnohými zahraničnými organizáciami a je spoluzakladajúcim členom a zároveň súčasťou medzinárodného fóra z mediálnej pedagogiky a gramotnosti: IAME (International Association
for Media Literacy, www.iame.education ).