a) Teoretické vedomosti
Absolvent študijného programu teória digitálnych hier v 3. stupni pracuje s poznatkami v kontexte dejín civilizačných okruhov a kultúr. Vie lepšie porozumieť herným princípom a situáciám z hľadiska pôsobenia významných faktorov – filozofických, religióznych, sociokultúrnych, umelecko-kultúrnych, mediálnoumeleckých, estetických, psychologických i širších spoločenských súvislostí. Takáto širokospektrálna poznatková výbava je nevyhnutná pre realizáciu jeho tvorivých zámerov v rámci produkcie digitálnych hier, ako aj pre ich odborné a kritické zhodnotenie po všetkých stránkach, tzn. z hľadiska kvality vizuálneho, naratívneho, hudobno-zvukového a pod. stvárnenia, ako i z aspektu potrieb cieľových skupín užívateľov digitálnych hier. Báza rozšírených poznatkov z viacerých oblastí vedných disciplín, vrátane mediálnej a marketingovej komunikácie, sociológie a psychológie médií, teórie a typológie hier a herných princípov… (vymenovať nosné predmety) absolventovi umožňuje hlbšie preniknúť a porozumieť tým sféram mediálnej praxe, v ktorých sa digitálne hry v súčasnosti uplatňujú.
Absolvent študijného programu je schopný formulovať vedecký problém vyplývajúci z analýzy prostredia digitálnych hier, využívať rôzne metódy a nástroje na skúmanie tohto prostredia a riešenie výskumných problémov s dôrazom na úžitok pre široké sociokultúrne domáce a medzinárodné prostredie, berúc do úvahy etické a právne aspekty predmetnej problematiky. Svoju prácu ovláda a uplatňuje v nej zásady profesijnej etiky. Na vysokej poznatkovej úrovni ovláda teóriu a typológiu digitálnych hier, ich semiotiku, možnosti využívania audiovizuálnych prostriedkov pre dosahovanie či zvyšovanie ich účinnosti, typológiu a špecifické charakteristiky ich užívateľov s ohľadom na motivačné činitele, ako aj možnosti využitia hier v rôznych oblastiach života. Je zorientovaný vo všetkých oblastiach výskumu, ako napríklad skúmanie podmienok tvorby, produkcie, narácií, animácií či užívateľských herných rituálov alebo účinkov digitálnych hier na rôzne typologické varianty hráčskych skupín a pod. Získa podrobný prehľad o najnovších vedeckých poznatkoch, hypotézach, konceptoch, výskumných problémoch či nezodpovedaných otázkach v rámci skúmania teórie digitálnych hier.
b) Praktické schopnosti a zručnosti
Absolvent masmediálnych štúdií v študijnom programe teória digitálnych hier v 3. stupni štúdia môže efektívne pôsobiť na rôznych úrovniach práce s digitálnymi hrami – ako člen výskumného tímu, samostatný i vedúci výskumník, analytik, producent, tvorca, implementátor, koordinátor alebo projektový manažér, propagátor, konzultant, metodik či edukátor. Dokáže kompetentne napísať projekt zohľadňujúci potreby prostredia v národnom a medzinárodnom kontexte i rozsahu. Je schopný viesť národný aj medzinárodný výskumný tím, plánovať a realizovať výskumné úlohy, zohľadňovať interkultúrne špecifiká výskumného tímu, je spôsobilý vyučovať špecializované predmety na vysokej škole. Osvojuje si kritické myslenie, vie selektovať, pomenovať, tematizovať aktuálne a zároveň relevantné výskumné problémy a nachádzať tvorivé a konštruktívne riešenia. Na základe tejto poznatkovej výbavy je schopný kriticky analyzovať a prehodnocovať doterajšie teórie na výskumnom poli digitálnych hier, ako aj vytvárať nové teoretické koncepty alebo formulovať predpoklady i hypotézy pre empiricky orientované výskumy. Absolvent má dostatočné penzum vedomostí o výskumných metódach a procedúrach základného a aplikovaného výskumu, je schopný posúdiť, zvoliť, aplikovať a realizovať metódy teoretického i empirického výskumu. Má kompetencie na to, aby predmetnú problematiku skúmal interdisciplinárne i transdisciplinárne, na národnej i medzinárodnej úrovni. Dokáže navrhovať a implementovať nové výskumné postupy, ako aj nové a originálne spôsoby tvorby v oblasti digitálnych hier a s nimi úzko previazanými postupmi v rámci mediálnoumeleckej produkcie.
c) Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent študijného programu teórie digitálnych hier v 3. stupni štúdia je schopný pracovať efektívne ako člen tímu, využívať poznatky empirických kvantitatívnych sociologických výskumov, ako aj kvalitatívnych výskumov orientovaných psychologicky, naratívne, diskurzívne alebo semioticky a pod. Používa vo svojom odbore cudzí jazyk, je schopný udržiavať kontakt s modernými vývojovými trendmi vo svojej disciplíne a pokračovať vo vlastnom profesionálnom raste. Počas štúdia si prehĺbi zásady vedeckej práce, metódy vedeckého formulovania problémov, etické princípy a zásady vedeckej činnosti, schopnosti vedecky tvoriť, prinášať nové myšlienky, aplikovať výsledky výskumu do praxe a zároveň prezentovať výsledky vlastnej i kolektívnej bádateľskej činnosti doma, ako aj v zahraničí.