Názov študijného programu: sociálne služby a poradenstvo
Udeľovaný akademický titul: bakalár, Bc.
Forma štúdia: externá
Číslo a názov študijného odboru: 7761 sociálna práca
Stupeň štúdia: 1.
Kód programu – číslo študijného programu: 107031
Úroveň národného kvalifikačného rámca: úroveň 6
Štandardná dĺžka štúdia v rokoch: 4
Jazyk poskytovania: Slovenský jazyk
– vedomosti o sociálnej práci vykonávanej v iných rezortoch (napr. školstva, zdravotníctva, justície a pod.),
– vedomosti zo základov teórie a praxe sociálnej práce s jednotlivými cieľovými skupinami,
– vedomosti z problematiky riešenia sociálnych rizík,
– vedomosti z oblasti antidiskriminačnej a antiopresívnej praxe,
– porozumenie sociálnemu fungovaniu jedinca,
– porozumenie kultúrnym, etnickým a spirituálnym kontextom sociálnej práce,
– chápu význam zakotvenia sociálnej práce v národnej a medzinárodnej sociálnej politike,
– základy kritického myslenia,
– schopnosť samostatnej, tvorivej práce.
– realizovať depistáž (samostatne vyhľadať jedincov odkázaných na pomoc),
– posúdiť životnú situáciu klienta/klientov s ohľadom na špecifiká a potreby príslušnej skupiny,
– určiť mieru sociálneho rizika jeho/ich životnej situácie,
– naplánovať, zvoliť a použiť adekvátnu metodiku práce na svoju intervenčnú odbornú činnosť a vyhodnotiť účinnosť poskytnutej pomoci,
– motivovať klienta/klientov k spolupráci,
– poskytovať bazálne sociálne poradenstvo,
– orientovať sa v systéme verejnej správy a jej kompetenciách,
– identifikovať vplyv externého prostredia na životnú situáciu klienta,
– efektívne zvládať administratívne činnosti súvisiace s výkonom profesie.
Absolvent získa praktické schopnosti a zručnosti:
– schopnosť aplikovať relevantné riešenia sociálnych situácií v súlade so získanými teoretickými a praktickými poznatkami,
– schopnosť kritického úsudku pri prijímaní riešení sociálnych problémov ľudí v rozličných situáciách,
– schopnosť využívať moderné metódy a prostriedky, vrátane najnovších IKT,
– spolupracovať pri navrhovaní, implementovaní a vyhodnocovaní nových čiastkových riešení sociálnych situácií a problémov cieľových skupín,
– spolupracovať v projektových tímoch na vyvíjaní, zavádzaní, implementovaní a overovaní čiastkových riešení sociálnych problémov,
– riadiť sa primeranými praktikami v súlade s profesionálnym, právnym a etickým rámcom disciplíny.
– komunikačné zručnosti,
– prezentačné zručnosti,
– technologické zručnosti – práca s didaktickou technikou,
– zručnosti z oblasti kooperatívneho učenia.
Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium alebo na štúdium študijného programu podľa § 53 ods. 3 zákona je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania. Poriadok prijímacieho konania UCM (TU)
Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium podľa zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania ukončené maturitnou skúškou. Pre prijatie uchádzača na bakalársky študijný program, bude smerodajné: známky z predmetov na maturitnej skúške, lekárske potvrdenie (študijný program sociálne služby a poradenstvo) – uchádzači doručia najneskôr v deň zápisu lekárske potvrdenie o schopnosti uchádzača vykonávať odbornú prax počas štúdia.
Súčasťou prihlášky na bakalárske vysokoškolské štúdium je životopis, potvrdenie o zaplatení poplatku za prijímacie konanie, overená kópia maturitného vysvedčenia. Uchádzačom, ktorí maturujú v akademickom roku 2020/2021, potvrdí výsledky štúdia stredná škola. Maturitné vysvedčenie (overenú kópiu) pošlú uchádzači po vykonaní maturitnej skúšky, prípadne doručia na zápis. Uchádzači o štúdium budú zoradení na základe výsledku maturitnej skúšky. Uchádzači o štúdium budú podmienečne prijatí na štúdium s tým, že maturitné vysvedčenie musia dodatočne predložiť najneskôr v deň zápisu na štúdium.
Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov. Absolvent bakalárskeho stupňa nájde svoje uplatnenie pri výkone odborných činností v oblasti nemocenských a dôchodkových dávok, príspevkov štátnej sociálnej podpory, sociálnych služieb, sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, pomoci v hmotnej núdzi, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťaž kého zdravotného postihnutia, posudzovaní odkázanosti na sociálnu službu, v oblasti služieb zamestnanosti, pri realizácii odborných činností v oblasti sociálnej prevencie, sociálno-právnej ochrany. Absolvent bakalárskeho študijného programu Sociálne služby a poradenstvo je kompetentný na výkon nasledovných pracovných pozícií:
– asistent sociálnej práce,
– komunitný pracovník,
– poradca,
– preventista,
– plánovač kvality sociálnych služieb,
– kontrolór kvality sociálnych služieb,
– profesionálny rodič,
– radca – v oblasti verejnej správy,
– referent.
1. rok-ak.rok 2020/2021 do 2. roka miera úspešnosti v % 11 11 100,00 2.rok do 3. roka miera úspešnosti 6 5 83,33% 3.rok do 4. roka miera úspešnosti v % 5 5 100,00 4.rok absolventi miera úspešnosti 5 4 80,00 priemerná miera úspešnosti SOSL/BcE 100% + 83,33% + 100% + 80% : 4 = 90,83%
Osoba majúca hlavnú zodpovednosť za zabezpečenie kvality a rozvoja študijného programu:
Osoby zabezpečujúce profilové predmety študijného programu:
prof. PhDr. Mgr. Jana Levická, PhD., jana.levicka@ucm.sk
Personálne zabezpečenie študijného programu:
Mgr. Monika Kmeťová, kontakt: kmetova3@ucm.sk
PhDr. Peter Šamalík, kontakt: samalik1@ucm.sk
Mgr. Kamil Turčan, kontakt: turcan3@ucm.sk
PhDr. Erik Urc, kontakt: urc1@ucm.sk
Mgr. et Mgr. Zuzana Strculová – 1. ročník, doktorandský stupeň, denná forma, strculova1@ucm.sk
prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť, rozvoj a doktorandské štúdium doc. PhDr. Ján Machyniak, PhD., jan.machyniak@ucm.sk, – poskytuje poradenstvo v problematike študijných záležitostí, v otázkach angažovanosti mladých ľudí v spoločnosti
Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami):
– Ing. Zuzana Obúlaná zuzana.obulana@ucm.sk – študijná referentka FSV
– Mgr. Alena Banárová alena.banarova@ucm.sk – študijná referentka FSV
– Koordinátor štúdia prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť, rozvoj a doktorandské štúdium doc. PhDr. Ján Machyniak, PhD., jan.machyniak@ucm.sk
– Študijný poradca/koordinátor štúdia pre študentov so špecifickými potrebami: PhDr. Darina Kubíčková, PhD., univerzitná docentka, darina.kubickova@ucm.sk
Na podpore a poradenstve pre študentov so špecifickými potrebami sa podieľa tiež Študijné oddelenie FSV:
– Ing. Zuzana Obúlaná zuzana.obulana@ucm.sk
– Koordinátor mobilít na fakultnej úrovni: PhDr. Dalibor Mikuš, PhD. dalibor.mikus@ucm.sk
– Koordinátor mobilít na univerzitnej úrovni: Oddelenie medzinárodných vzťahov UCM:
– doc. PhDr. Andrea Čajková, PhD. prorektorka pre medzinárodné vzťahy, andrea.cajkova@ucm.sk
– Mgr. Simona Štefíčková- referentka pre mobilitu zamestnancov, simona.stefickova@ucm.sk
– Ing. Jana Glasová, koordinátorka pre odchádzajúcich študentov, jana.glasova@ucm.sk
Centrum informačných zdrojov UCM v Trnave
Súčasťou CIS je aj univerzitná knižnica
– Technická podpora Oddelenie hospodárskej správy: Vedúci: Ing. Roman Mareš, roman.mares@ucm.sk
– Centrum informačno-komunikačných technológií: Mgr. Matej Lackovič, MBA – vedúci CIKT matej.lackovic@ucm.sk, Nora Dostálová – preukazy ISIC: nora.dostalova@ucm.sk
– Oddelenie vedy a výskumu na FSV UCM v Trnave:
– Mgr. Marta Kuhnová, PhD. marta.kuhnova@ucm.sk
– Ing. Klaudia Čirčová klaudia.circova@ucm.sk
Na úrovni UCM:
Prorektor pre kvalitu prof. PhDr. Ladislav Lenovský, PhD., ladislav.lenovsky@ucm.sk
Od 1.1. 2022 Mgr. Lukaš Kurajda, PhD.: lukas.kurajda@ucm.sk
Prorektorka pre vedu a výskum: doc.Mgr. Ildikó Matušíková,PhD. Ildiko.matusikova@ucm.sk
PhDr. Miroslava Sviteková miroslava.svitekova@ucm.sk
Študentský domov – Mgr. Soňa Krahulcová: sona.krahulcova@ucm.sk