Preskočiť na obsah

Názov študijného programu: sociálne služby a poradenstvo

Udeľovaný akademický titul: magister, Mgr.

Forma štúdia: denná

Číslo a názov študijného odboru: 7761 sociálna práca
Stupeň štúdia: 2.
Kód programu – číslo študijného programu: 100958
Úroveň národného kvalifikačného rámca: úroveň 7

Štandardná dĺžka štúdia v rokoch: 2

Jazyk poskytovania: Slovenský jazyk

Profil absolventa a ciele vzdelávania
 
Študijný program Sociálne služby a poradenstvo pripravuje odborníkov pre výkon profesie sociálna práca. Študijný program je koncipovaný tak, aby poskytoval dostatok príležitostí pre rozvoj teoretického poznania, rozširovanie zručností a kompetencií potrebných pre výkon praxe, k čomu prispieva aj odborná prax realizovaná vo vybraných inštitúciách a organizáciách, doplnené supervíziou. Po absolvovaní študijného programu bude študent disponovať vedomosťami z oblasti teórie, metód a foriem sociálnej práce, poznatkami potrebnými pre prácu s jednotlivými klientskymi skupinami. Študijný program pripravuje absolventov na poznanie a porozumenie interdisciplinárnym súvislostiam profesie sociálna práca a preto na úrovni syntézy absolvent získa poznatky zo základov filozofie, etiky, psychológie, sociológie, pedagogiky a práva, a nadobudne zručnosť aplikovať tieto poznatky v rámci praktického výkonu profesie. Počas štúdia študent nadobudne tiež poznatky zo základov výskumu v sociálnej práci. Nadobudnuté poznatky uplatní v procese tvorby diplomovej práce, v ktorej preukáže poznanie nových trendov teórie sociálnej práce, porozumenie sociálnym kontextom profesie, tvorivosť a zručnosť pri plánovaní, realizácii vlastnej výskumnej práce.
 
Ciele vzdelávania – požadované výstupy od absolventa magisterského stupňa štúdia
 
Absolvent má vedomosti z oblasti teórie, metód a foriem sociálnej práce, má znalosti z teoretických konceptov sociálnej politiky, rozumie špecifickému vplyvu globálneho aj lokálneho prostredia na výkon profesie. Absolvent magisterského stupňa študijného programu Sociálne služby a poradenstvo disponuje inovatívnym myslením.
 
Štúdiom získa tiež:

– vedomosti teórie, metód a foriem sociálnej práce,

– rozumie špecifickému vzťahu sociálnej práce a sociálnej politiky,

– poznatky z oblasti sociálnej inklúzie a exklúzie v kontexte profesijnej etiky,

– vedomosti potrebnú pre priamu sociálnu prácu s jednotlivými cieľovými skupinami,

– vedomosti potrebné pre prácu v oblasti sociálnoprávnej ochrany detí,

– vedomosti z oblasti kompenzácií ťažkého zdravotného postihnutia,

– poznatky z oblasti kvality sociálnych služieb,

– poznatky z oblasti sociálneho zabezpečenia,

– vedomosti z plánovania, projektovania v sociálnych službách,

– prehĺbi si porozumenie kultúrnym, etnickým a spirituálnym kontextom sociálnej práce,

– ovláda metodológiu sociálneho výskumu,

– prehĺbi si kritické myslenie,

– prehĺbi si schopnosť samostatnej, tvorivej práce.

Absolvent magisterského stupňa študijného programu Sociálne služby a poradenstvo vie využívať získané poznatky pri analýze sociálnych systémov a sociálnych javov, dokáže generalizovať získané poznatky a vhodne ich aplikovať v praktickom výkone sociálnej práce v rôznych oblasti spoločenskej praxe.
 
Na základe štúdia absolvent bude schopný:

– samostatne posúdiť životnú situáciu klienta/klientov s ohľadom na špecifiká a potreby príslušnej skupiny,

– určiť mieru sociálneho rizika jeho/ich životnej situácie,

– naplánovať, zvoliť a použi ť adekvátnu metodiku práce na svoju intervenčnú odbornú činnosť a vyhodnotiť účinnosť poskytnutej pomoci,

– aplikovať teoretické poznatky na praktické životné situácie,

– poskytovať sociálne poradenstvo, špecializované sociálne poradenstvo a sociálnu terapiu,

– vytvoriť a realizovať resocializačné programy a sociálno-výchovne programy,

– vyhodnotiť účinnosť a efektívnosť sociálnych intervencií,

– vypracovať kritickú analýzu zameranú na zadanú oblasť sociálnych služieb riešiť etické dilemy profesie,

– motivovať klienta/klientov k spolupráci,

– dokáže robiť sociálne expertízy, formulovať odporúčania,

– dokáže participovať pri tvorbe legislatívnych a strategických dokumentov,

– dokáže navrhovať a realizovať projekty pre oblasť sociálnej práce a sociálnych služieb,

– identifikovať vplyv externého prostredia na životnú situáciu klienta,

– dokáže naplánovať a zrealizovať výskum v sociálnej práci,

– pozná význam supervízie a vie ju využívať pre vlastný profesionálny rast.

Absolvent získa praktické schopnosti a zručnosti potrebné pre výkon:

– poradenskej intervencie,

– pre výkon advokácie v kontexte sociálnej práce a sociálnych služieb,

– sociálnej rehabilitácie,

– prácu s vybranými cieľovými skupinami,

– zručnosti potrebné pre prácu s rodinným systémom,

– zručnosti potrebné pre prácu so skupinou a komunitou,

– pre vedenie pracovných tímov a pre koordinačnú a riadiacu činnosť,

– riadiť sa primeranými praktikami v súlade s profesionálnym, právnym a etickým rámcom disciplíny.

Štúdiom magisterského programu Sociálne služby a poradenstvo absolvent získa aj prenositeľné kompetencie, ako napr.:

– vecne a logicky argumentovať,

– kriticky myslieť,

– efektívne plánovať a organizovať prácu,

– pracovať v tíme,

– realizovať kampane,

– pracovať s predsudkami,

– presadzovať a obhajovať záujmy zraniteľných skupín a jednotlivcov.

 
Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
 
a) Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium:
Podmienky prijímacieho konania sú inkluzívne a zaručujú rovnaké príležitosti každému uchádzačovi, ktorý preukáže potrebné predpoklady na absolvovanie štúdia. UCM môže prijímať uchádzačov len na štúdium akreditovaných študijných programov, ktoré má uvedené v registri študijných programov. Pre uchádzačov o štúdium podľa študijných programov na fakultách alebo na úrovni UCM, ktorí dosiahli požadované vzdelanie na školách v zahraničí, je podmienkou pre prijatie na štúdium uznanie úspešnej záverečnej skúšky na zodpovedajúcej škole v zahraničí, pokiaľ medzinárodná zmluva, ktorou je Slovenská republika viazaná, nestanoví inak.
 
Základnými podmienkami prijatia na štúdium študijného programu druhého stupňa podľa § 53 ods. 1 zákona je vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa alebo vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, pričom súčet počtu získaných kreditov za predchádzajúce vysokoškolské štúdium, ktorým bolo získané vysokoškolské vzdelanie, a počtu kreditov potrebných na riadne skončenie študijného programu druhého stupňa, na ktorý sa uchádzač hlási, musí byť najmenej 300 kreditov.
 
b) Postupy prijímania na štúdium:
Prijímacie konanie na FSV UCM v Trnave sa pre uchádzača o štúdium začína doručením jeho písomnej prihlášky na štúdium. Uskutočňuje sa v súlade so zákonom č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov, § 56 až 58. Proces prijímacieho konania umožní uchádzačovi, ktorý preukáže splnenie určených podmienok prijatia na štúdium, stať sa študentom zvoleného študijného programu. Uchádzač, ktorý nepreukáže splnenie základných podmienok prijatia na štúdium v čase overovania splnenia podmienok na prijatie, môže byť na štúdium prijatý podmienečne s tým, že je povinný preukázať splnenie základných podmienok prijatia na štúdium najneskôr v deň určený na zápis na štúdium.

Uchádzači doručia najneskôr v deň zápisu lekárske potvrdenie o schopnosti uchádzača vykonávať odbornú prax počas štúdia (platí pre študijný program sociálne služby a poradenstvo).

Uchádzači predložia ako povinnú súčasť prihlášky na magisterské vysokoškolské štúdium vysokoškolský diplom, vysvedčenie o štátnej skúške, dodatok k diplomu u absolventov študijných programov, u absolventov študijných odborov doklad o absolvovaných skúškach a zápočtoch (overené kópie), potvrdenie o zaplatení poplatku za prijímacie konanie a životopis. Absolventi   identických, resp. príbuzných študijných programov, budú prijatí na základe úspešnosti na bakalárskych štátnych skúškach. V odôvodnených prípadoch sa o štúdium môžu uchádzať aj absolventi študijných programov iných študijných odborov, ich prijatie však môže byť viazané na preverenie schopností v rámci prijímacieho konania.

http://fsvucm.sk/9/uchadzaci

http://chcemnafsv.sk/

 
Pravidlá, formy a metódy vyučovania, učenia sa a hodnotenia študijných výsledkov v ŠP, ktoré umožňujú dosahovať výstupy vzdelávania pri rešpektovaní rozmanitosti študentov a ich potrieb sú ukotvené v Interných predpisoch UCM a FSV UCM v Trnave.
 
Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM v Trnave:
– Previazanie vzdelávania a tvorivých činností, pričom úroveň a zameranie tvorivej činnosti zodpovedá stupňu vysokoškolského vzdelávania a výstupom vzdelávania, sa zabezpečuje výberom učiteľov zodpovedných za študijný program a učiteľov zabezpečujúcich profilové predmety s kvalitnými vedeckými výstupmi.
– Podpora internacionalizácie vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností, aby jej miera zodpovedala poslaniu a strategickým cieľom vysokej školy, cieľom a výstupom vzdelávania a potrebám zainteresovaných strán sa realizuje prostredníctvom angažovania hosťujúcich profesorov zo zahraničia, prostredníctvom programov ERASMUS+ a iných mobilitných programov, ako aj prostredníctvom stáží učiteľov na zahraničných univerzitách.
– Ochrana proti akémukoľvek druhu intolerancie a diskriminácie študentov, zamestnancov a uchádzačov, najmä na základe pohlavia/rodu, rasy, farby pleti, jazyka, veku, sexuálnej orientácie, viery alebo náboženstva, zdravotného znevýhodnenia, politického alebo iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo etnickej skupine, majetku a pôvodu sa realizuje dodržiavaním smernice o GDPR a Etického kódexu.
– Obsah a úroveň kvalifikácie napĺňa sektorovo-špecifické očakávania zamestnávateľov a iných externých zainteresovaných strán za zabezpečuje prihliadnutím: k názorom, poznatkom a skúsenostiam študentov a absolventov fakulty, k úrovni poznania vo vede a praxi, k vymedzeniu cieľov a výstupov vzdelávania, k rozboru osobnostného rozvoja a tvorivosti, k rozboru uplatniteľnosti absolventa na trhu práce, požiadavkám príslušnej úrovne Národného kvalifikačného rámca, Kvalifikačného rámca európskeho vysokoškolského priestoru a sektorovo-špecifickým očakávaniam, k zaťaženosti v podobe materiálnych a ľudských kapacít.
– Študijné programy majú jasne špecifikovaný profil absolventa a v tomto rámci jasne vymedzené a komunikované ciele a výstupy vzdelávania, ktoré sú overiteľné a zodpovedajú poslaniu vysokej školy, príslušnému stupňu kvalifikačného rámca a oblasti poznania podľa príslušného študijného odboru alebo kombinácie študijných odborov, v ktorých ich absolventi získajú vysokoškolské vzdelanie.
– V študijných programoch je jednoznačne previazané vzdelávanie s tvorivými činnosťami, pričom úroveň a zameranie tvorivej činnosti zodpovedá stupňu vysokoškolského vzdelávania a výstupom vzdelávania.
– Študijné programy poskytujú študentom prenositeľné spôsobilosti, ktoré ovplyvňujú osobný rozvoj študentov a môžu byť využité v ich budúcom kariérnom uplatnení a v život ako aktívnych občanov v demokratických spoločnostiach
 
Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta:
– Priebeh štúdia na UCM upravuje Študijný poriadok UCM. Umožňuje študentom zvoliť si vlastné tempo štúdia, prináša im flexibilitu vzdelávacieho procesu s prihliadnutím na kreditový systém. Zároveň je Študijný poriadok UCM predmetom administratívneho overovania a kontroly jednotlivých etáp štúdia. Pri zabezpečovaní kvalitného vzdelania študenta má zásadný význam učiteľ, ktorý študentovi umožňuje získať vedomosti, schopnosti a zručnosti. Rôznorodosť študentskej obce a väčší dôraz na výsledky vzdelávania si vyžaduje, aby sa uplatňovalo učenie a vyučovanie orientované na študenta, čím sa mení aj rola učiteľa. Učiteľ študenta motivuje, vedie študenta, ale zároveň mu dáva dostatočný priestor na jeho realizáciu.
– Výchovno-vzdelávací proces na UCM poskytuje rôzne formy vzdelávania (denná forma, externá forma) a metódy vzdelávania (prezenčná metóda, dištančná metóda, kombinovaná metóda), vymedzuje vedomosti, schopnosti, kompetencie, ktoré by mal študent ovládať, ak chce vykonávať povolanie, na ktoré sa v rámci štúdia pripravuje. Jednotlivé študijné programy majú v akreditačných spisoch presne kvantifikovateľne vymedzené jadro vedomostí, ktoré vychádza z konkrétneho študijného odboru a sú v súlade s Národným kvalifikačným rámcom SR.
– Podmienky pre absolvovanie jednotlivých predmetov definujú Informačné listy predmetov. Tento dokument okrem definovania samostatných podmienok absolvovania predmetu obsahuje aj ciele predmetu, výsledky vzdelávania, harmonogram výučby, literatúru k predmetu a stupnicu hodnotenia k absolvovaniu predmetu.
– Pri uskutočňovaní študijných programov je povzbudzovaná aktívna úloha, autonómia, tvorivosť a samostatnosť študentov vo vzdelávaní a v procese učenia sa a tento prístup sa odzrkadľuje aj v hodnotení študentov.
Pre magisterský študijný program je stanovený celkový počet 120 kreditov v nasledovnom pomere:
a) počet kreditov za štúdium: 100
b) počet kreditov za obhajobu diplomovej práce: 10
c) počet kreditov za úspešné vykonanie štátnej skúšky: 10 (2 x 5 kreditov za štátnicové predmety).
 
Pravidlá a podmienky spojené s priebehom štúdia, jeho ukončením, pravidlá na opakovanie, predĺženie a prerušenie štúdia sú stanovené v Študijnom poriadku UCM (TU)
 
Ide najmä o:
– § 7 Harmonogram štúdia
– § 8 Kreditový systém štúdia
– § 9 Študijný program a študijný plán
– § 10 Predmety študijného programu
– § 11 Zápis a absolvovanie predmetov
– § 12 Súbor vzdelávacích činností
– § 13 Individuálny harmonogram štúdia
– § 14 Absolvovanie študijných predmetov
– § 15 Hodnotenie výsledkov štúdia
– § 16 Kontrolné etapy štúdia
– § 17 Záverečná práca
– § 18 Štátna skúška
– § 19 Celkové hodnotenie štúdia
– § 20 Skončenie štúdia
– § 22 Prerušenie štúdia
– § 23 Zanechanie štúdia
 
V magisterskom ŠP Sociálne služby a poradenstvo je potrebné pre riadne ukončenie štúdia získať 120 kreditov v nasledovnej skladbe:
– počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: 113, z toho 10 kreditov za obhajobu diplomovej práce a 10 kreditov za vykonanie štátnej záverečnej skúšky,
– počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: 5,
– počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: 2.
 
Priebeh štúdia na UCM upravuje Študijný poriadok UCM. Umožňuje študentom zvoliť si vlastné tempo štúdia, prináša im flexibilitu vzdelávacieho procesu s prihliadnutím na kreditový systém. Zároveň je Študijný poriadok UCM predmetom administratívneho overovania a kontroly jednotlivých etáp štúdia. Podmienky pre absolvovanie jednotlivých predmetov definujú Informačné listy predmetov, ktoré sú dostupné v AIS univerzity. Tento dokument okrem definovania samostatných podmienok absolvovania predmetu obsahuje aj ciele predmetu, výsledky vzdelávania, harmonogram výučby, literatúru k predmetu a stupnicu hodnotenia k absolvovaniu predmetu. Povinnosťou učiteľov jednotlivých predmetov je oboznámiť študentov s podmienkami hodnotenia predmetu na začiatku semestra, požiadavky na ukončenie predmetu sa nesmú v priebehu výučby meniť. Informačné listy a dokumenty k predmetu sú zverejnené v AIS. Zároveň učiteľ na začiatku výučby predmetu jasne definuje pravidlá týkajúce sa absencie študentov vo vyučovacom procese. S celkovým výsledkom hodnotenia predmetu sa študent oboznámi prostredníctvom AIS alebo v priamom kontakte s vyučujúcim v deň konania skúšky predmetu.
Hodnotenie študentov sa vo väčšine prípadov uskutočňuje jedným vyučujúcim, môžu sa však vyskytnúť prípady skúšania viacerých vyučujúcich na hodine, t. j. priebežné hodnotenie alebo odborná prevádzková prax študentov, na ktorej hodnotení sa môže podieľať aj odborníci z praxe. Hodnotenie študenta viacerými pedagógmi sa realizuje na štátnych skúškach, kedy komisie pre štátne skúšky sú zostavované v súlade so zákonom. Súčasťou štátnej skúšky je aj obhajoba záverečnej práce, na ktorú vypracováva posudok vedúci práce/školiteľ a oponent, ktorý môže byť aj z externého prostredia.
Študent má možnosť požiadať o komisionálne skúšanie za účasti aspoň dvoch skúšajúcich učiteľov, ktorých určí vedúci katedry alebo študijný prodekan. Študent má možnosť obrátiť sa na kompetentné osoby (vedúci katedry, prodekan, dekan, kontrolór UCM) so sťažnosťami. Študenti majú k dispozícii formálne odvolacie konanie, majú zaručenú možnosť participácie na preskúmavaní podnetov a riešení a majú zaručenú spätnú väzbu týkajúcu sa výsledkov ich preskúmavania a prijatých opatrení. V prípade závažných okolností sťažnosti rieši kontrolór univerzity. Študent má možnosť obrátiť sa aj na Etickú komisiu v prípade domnienky o porušení etického kódexu univerzity. Podrobné informácie k danej problematike sú dostupné v Študijnom poriadku (TU) a vo vnútornom predpise Univerzity: Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UCM (dokument dostupný na intranete univerzity).
Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno -výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská):
FSV UCM v Trnave realizuje svoj edukačný program takmer výlučne v budove fakulty na Bučianskej ulici 4/A, Trnava. Vo výnimočných prípadoch využíva aj priestory budovy nachádzajúcej sa na sídlisku Družba v bývalej Základnej škole – v JAME, Trnava (hneď za hlavnou budovou FSV UCM v Trnave na Bučianskej). V budove na Bučianskej ulici 4/A v Trnave sa nachádzajú okrem štandardných prednáškových a seminárnych
miestností aj auly vhodné na organizovanie väčších podujatí (veľká aula) a dve menšie auly. Prehliadku priestorov FSV môžete sledovať (TU)
 
Fakulta každoročne investuje do materiálneho a technického vybavenia i do priestorov určených na výučbu. Všetky priestory určené na výučbu sú vybavené počítačovou technikou, data projektorom, plátnom a ozvučením. Fakulta sociálnych vied UCM v Trnave disponuje vynikajúcim technickým vybavením a zázemím, ktoré študentom prináša komfort počas štúdia. Študenti môžu využívať špecializovanú fakultnú knižnicu, multimediálnu učebňu, veľkú či malú aulu, laboratórium pre výskum marketingu a komunikácie vo verejnej správe, multimediálnu konferenčnú miestnosť, zasadacie miestnosti a špeciálne učebne. Všetky priestory fakulty sú pokryté wifi signálom, prostredníctvom ktorých môže byť študent a zamestnanec pripojený na internet. Počítačovou technikou s pripojením na internet vrátane tlačiarní sú vybavené aj kancelárie zamestnancov. Na fakulte je zriadená špeciálna relaxačná miestnosť pre študentov so špecifickými potrebami. Priestorové vybavenie fakulty odzrkadľujú moderné prednáškové miestnosti s dostatočnou kapacitou pre prácu väčších aj menších skupín študentov. Študenti môžu využívať oddychové zóny, telocvičňu či posilňovňu.
 
b) Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne):
Tieto úlohy zabezpečuje na UCM Centrum informačných zdrojov (TU), ktoré plní funkciu akademickej knižnice, ktorej hlavným poslaním je získavať, spracovávať, uchovávať a sprostredkovávať informácie, literatúru a ďalšie kultúrne hodnoty. Centrum informačných zdrojov UCM zahŕňa:
– Referát knižničných služieb – všetky knižničné jednotky sú spracované v knižničnom informačnom systéme DAWINCI, momentálne knižnica disponuje 56 374 knižnými jednotkami.
– Referát informačných služieb na rok 2021 Univerzita CM má prostredníctvom eurofondov a finančných prostriedkov MŠ
predplatené nasledujúce databázy: SpringerLink, SpringerNature, ScienceDirect, Scopus, Web of Science.
– Referát vydavateľských služieb – edičná činnosť je významnou oblasťou činnosti členov akademickej obce, ktorou sa realizuje sloboda vedeckého bádania a zverejňovanie jeho výsledkov; úlohou edičnej činnosti je zabezpečiť vydávanie študijnej literatúry, vedeckých prác, časopisov a ďalšej literatúry určenej pre potrebu univerzity.
VIRTUÁLNA ŠTUDOVŇA – virtuálna študovňa je výsledkom spolupráce medzi CVTI SR v Bratislave a UCM v Trnave. V študovni je online prístup k elektronickým verziám dokumentov z knižničného fondu UCM v Trnave. Bolo spracovaných 393 titulov, čo je 61 487 strán.
V rámci FSV majú študenti k dispozícii špecializovanú fakultnú knižnicu nachádzajúcu sa priamo v budove fakulty. Ku dňu 31.12.2020 tvorilo knižničný fond fakultnej knižnice 9 348 knižničných jednotiek. Z toho bolo kníh a zviazaných periodík 7 136, audiovizuálnych a elektronických dokumentov 82, záverečných prác 2 130. Do nákupu knižničného fondu za rok 2020 fakulta investovala čiastku 1 750,61 EUR. Knižničné jednotky sú priebežne dopĺňané z fakultných prostriedkov, grantových prostriedkov a darov. Členovia akademického pracoviska aktívne prispievajú k tvorbe učebných textov, skrípt a monografií potrebných pre zvyšovanie kvality výučby. Literatúra pokrýva najmä oblasť politológie, verejnej správy a politiky, sociálnej práce, sociálnych služieb, no obsahuje aj širokú ponuku z ostatných vedných odborov. Študenti počas štúdia môžu využívať rôzne online databázy, ktoré im uľahčujú plniť študentské povinnosti pri písaní semestrálnych prác, ako aj pri samoštúdiu. Študenti majú k dispozícii zadarmo aj využívanie balíka aplikácii Microsoft Office 365. Fakulta má k dispozícií na webe pre študentov a j virtuálnu knižnicu, ktorá obsahuje E-publikácie k jednotlivým predmetom študijného programu (TU)
Referentka pre knižničné systémy: Katarína Procházková katrina.prochazkova@ucm.sk
 
d) Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie:
Súčasťou študijného programu Sociálne služby a poradenstvo sú aj odborné praxe, ktoré študenti realizujú v organizáciách a inštitúciách, v ktorých je vykonávaná, alebo zabezpečovaná sociálna práca alebo sociálne služby. Naši partneri sa nachádzajú na viacerých miestach Slovenska. Ide napr. o:
– Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, Špitálska 4, 816 43 Bratislava
– Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Trnava, Jána Bottu 4, 917 01 Trnava
– Trnavský samosprávny kraj
– Sociálna poisťovňa – pobočka Trnava, Ul. V. Clementisa 24/A, 917 22 Trnava
– Záujmové združenie RODINA – Azylový dom Tamara, útulok a zariadenie núdzového bývania pre týrané ženy a matky s deťmi v núdzi
– Okružná 20, 917 01 Trnava
– Zariadenie núdzového bývania pre ženy – Jozefínum, Nám. L. van Beethovena 556/9, 919 65 Dolná Krupá
– OZ VAGUS Račianska 78, 831 02 Bratislava
– Jednota dôchodcov na Slovensku o.z., Výhonská 1, 831 06 Bratislava
– Humanus, n.o., Nábrežie A. Hlinku 51, 920 01 Hlohovec
– Reedukačné centrum Zámok, Zámok 1, 920 29 Hlohovec
– Reedukačné centrum Trstín, Trstín 335, 919 05 Trstín
– Trnavská arcidiecézna charita, Hlavná 43, 917 01 Trnava
– Centrum pre deti a rodiny Sereď, A. Hlinku 1139/11, 926 01 Sereď
– Centrum pre deti a rodiny Trnava, Botanická 6269
– Stredisko Evanjelickej DIAKONIE, Košeca 898, 018 64 Košeca
– OZ ĎAKUJEM – PAĽIKERAV, Šarišské Bohdanovce
– Pezinská dielnička, Kollárova 12, 902 01 Pezinok
– DS Ôsmy svetadiel, Borová 8, 919 61 Borová
– Zariadenie pre seniorov, Terézie Vansovej 2914/5, Trnava
– ZSS – Evanjelický Diakonický Domov Dôchodcov, Kalinčiakova 3365/45, 917 01 Trnava
– Domov sociálnych služieb pre dospelých v Zavare
– Centrum pomoci pre rodinu, Štefánikova 46 Trnava a
– Združenie STORM, Ivana Krasku 2464/38, 926 01 Sereď
Partnerstvo medzi FSV a subjektami z oblasti praxe sa prejavuje aj pri realizácii vedeckých a odborných podujatí, ktoré sú dostupné aj našim študentom, čím sa rozširuje okruh vedomostí získavaných počas ich pregraduálneho štúdia (TU)
Ide o aktivity, ako napr.:
– Sociálne vedy z perspektívy mladých vedeckých pracovníkov VI. Sekcia Katedry sociálnych služieb a poradenstva: Výzvy demografickej krízy pre sociálnu politiku a sociálnu prácu. 28.októbra 2021 (hybridná forma),
– Dôsledky pandémie COVID-19 na kvalitu života. 18. máj 2021 (hybridná forma),
– Sociálne vedy z perspektívy mladých vedeckých pracovníkov IV. Sekcia Katedry sociálnych služieb a poradenstva: Sociálna politika v 21. storočí. 30. októbra 2019,
– Jazyková kompetencia ako súčasť celoživotného vzdelávania II. 08. november 2019,
– Spoločný priestor – Autizmus, samota, ktorá nebolí 29. apríl 2019 (Spoluorganizátormi konferencie boli FSV UCM, TTSK, O. z. Spoločnosť pre zmysluplný život a Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom v Trnave),
– „Quovadis FSV UCM ?“ a „Dôstojný život človeka v dimenziách zdravotnej a sociálnej starostlivosti“. 29. november 2018 Trnava,
– Sociálne vedy z perspektívy mladých pracovníkov III. Sekcia Katedry sociálnych služieb a poradenstva: Súčasné trendy a výzvy pre sociálne služby. Trnava. 6.-7. novembra 2018,
– Sociálne vedy z perspektívy mladých vedeckých pracovníkov II. Sekcia Katedry sociálnych služieb a poradenstva: Supplement sociálnych služieb v teórii a prax. 7.-8. novembra 2017,
– Migrácia a jej dopad na krajiny V4. 21. apríl 2016 Cyrilo-metodské dni sociálnych služieb II. – Nové výzvy pre sociálne služby a poradenstvo. 4. februára 2016,
– Sociálne vedy z perspektívy mladých vedeckých pracovníkov I. Sekcia Katedry sociálnych služieb a poradenstva: Vybrané dimenzie sociálnej politiky v podmienkach Slovenskej republiky. 8. a 9. novembra 2016,
– Cyrilo – Metodské dni sociálnych služieb I. Nové výzvy pre sociálne služby a poradenstvo 5.–6. február 2015,
– Starnutie populácie – celospoločenský problém. 29. marca 2012.
Špecifickým partnerom je Asociácia vzdelávateľov v sociálnej práci (AVSP), ktorá je občianskym združením s celoslovenskou pôsobnosťou. Spoluprácou s ASVP získava naša katedra najnovšie informácie o domácom aj svetom vývoji v sociálnej práci, ako aj podnety k skvalitneniu niektorých oblastí pregraduálnej prípravy sociálnych pracovníkov.
Pravidlá, formy a metódy vyučovania, učenia sa a hodnotenia študijných výsledkov v ŠP, ktoré umožňujú dosahovať výstupy vzdelávania pri rešpektovaní rozmanitosti študentov a ich potrieb sú ukotvené v Interných predpisoch UCM a FSV UCM v Trnave.
 
Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UCM v Trnave:
– Previazanie vzdelávania a tvorivých činností, pričom úroveň a zameranie tvorivej činnosti zodpovedá stupňu vysokoškolského vzdelávania a výstupom vzdelávania, sa zabezpečuje výberom učiteľov zodpovedných za študijný program a učiteľov zabezpečujúcich profilové predmety s kvalitnými vedeckými výstupmi.
– Podpora internacionalizácie vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností, aby jej miera zodpovedala poslaniu a strategickým cieľom vysokej školy, cieľom a výstupom vzdelávania a potrebám zainteresovaných strán sa realizuje prostredníctvom angažovania hosťujúcich profesorov zo zahraničia, prostredníctvom programov ERASMUS+ a iných mobilitných programov, ako aj prostredníctvom stáží učiteľov na zahraničných univerzitách.
– Ochrana proti akémukoľvek druhu intolerancie a diskriminácie študentov, zamestnancov a uchádzačov, najmä na základe pohlavia/rodu, rasy, farby pleti, jazyka, veku, sexuálnej orientácie, viery alebo náboženstva, zdravotného znevýhodnenia, politického alebo iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo etnickej skupine, majetku a pôvodu sa realizuje dodržiavaním smernice o GDPR a Etického kódexu.
– Obsah a úroveň kvalifikácie napĺňa sektorovo-špecifické očakávania zamestnávateľov a iných externých zainteresovaných strán zabezpečuje prihliadnutím: k názorom, poznatkom a skúsenostiam študentov a absolventov fakulty, k úrovni poznania vo vede a praxi, k vymedzeniu cieľov a výstupov vzdelávania, k rozboru osobnostného rozvoja a tvorivosti, k rozboru uplatniteľnosti absolventa na trhu práce, požiadavkám príslušnej úrovne Národného kvalifikačného rámca, Kvalifikačného rámca európskeho vysokoškolského priestoru a sektorovo-špecifickým očakávaniam, k zaťaženosti v podobe materiálnych a ľudských kapacít.
– Študijné programy majú jasne špecifikovaný profil absolventa a v tomto rámci jasne vymedzené a komunikované ciele a výstupy vzdelávania, ktoré sú overiteľné a zodpovedajú poslaniu vysokej školy, príslušnému stupňu kvalifikačného rámca a oblasti poznania podľa príslušného študijného odboru alebo kombinácie študijných odborov, v ktorých ich absolventi získajú vysokoškolské vzdelanie.
– V študijných programoch je jednoznačne previazané vzdelávanie s tvorivými činnosťami, pričom úroveň a zameranie tvorivej činnosti zodpovedá stupňu vysokoškolského vzdelávania a výstupom vzdelávania.
– Študijné programy poskytujú študentom prenositeľné spôsobilosti, ktoré ovplyvňujú osobný rozvoj študentov a môžu byť využité v ich budúcom kariérnom uplatnení a v živote ako aktívnych občanov v demokratických spoločnostiach.
 
Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta:
– Priebeh štúdia na UCM upravuje Študijný poriadok UCM. Umožňuje študentom zvoliť si vlastné tempo štúdia, prináša im flexibilitu vzdelávacieho procesu s prihliadnutím na kreditový systém. Zároveň je Študijný poriadok UCM predmetom administratívneho overovania a kontroly jednotlivých etáp štúdia. Pri zabezpečovaní kvalitného vzdelania študenta má zásadný význam učiteľ, ktorý študentovi umožňuje získať vedomosti, schopnosti a zručnosti. Rôznorodosť študentskej obce a väčší dôraz na výsledky vzdelávania si vyžaduje, aby sa uplatňovalo učenie a vyučovanie orientované na študenta, čím sa mení aj rola učiteľa. Učiteľ študenta motivuje, vedie študenta, ale zároveň mu dáva dostatočný priestor na jeho realizáciu.
– Výchovno-vzdelávací proces na UCM poskytuje rôzne formy vzdelávania (denná forma, externá forma) a metódy vzdelávania (prezenčná metóda, dištančná metóda, kombinovaná metóda), vymedzuje vedomosti, schopnosti, kompetencie, ktoré by mal študent ovládať, ak chce vykonávať povolanie, na ktoré sa v rámci štúdia pripravuje. Jednotlivé študijné programy majú v akreditačných spisoch presne kvantifikovateľne vymedzené jadro vedomostí, ktoré vychádza z konkrétneho študijného odboru a sú v súlade s Národným kvalifikačným rámcom SR. Podmienky pre absolvovanie jednotlivých predmetov definujú Informačné listy predmetov. Tento dokument okrem definovania samostatných podmienok absolvovania predmetu obsahuje aj ciele predmetu, výsledky vzdelávania, harmonogram výučby, literatúru k predmetu a stupnicu hodnotenia k absolvovaniu predmetu.
– Pri uskutočňovaní študijných programov je povzbudzovaná aktívna úloha, autonómia, tvorivosť a samostatnosť študentov vo vzdelávaní a v procese učenia sa a tento prístup sa odzrkadľuje aj v hodnotení študentov.
 
Je umožnená flexibilita trajektórií učenia sa a dosahovania výstupov vzdelávania. Študijný program umožňuje zodpovedajúce
vzdelávanie sa mimo vysokej školy v domácich a zahraničných inštitúciách, najmä prostredníctvom podpory mobilít. Výsledky tohto vzdelávania sú uznávané vysokou školou. Pri uskutočňovaní študijných programov je povzbudzovaná aktívna úloha, autonómia, tvorivosť a samostatnosť študentov vo vzdelávaní a v procese učenia sa a tento prístup sa odzrkadľuje aj v hodnotení študentov:
– Pri uskutočňovaní študijných programov je rešpektovaná rozmanitosť študentov a ich potrieb a je umožňovaná flexibilita trajektórií v štúdiu aj s ohľadom na možnosť zosúladenia pracovného/rodinného života so štúdiom na vysokej škole.
– Pri uskutočňovaní študijných programov sa pružne využíva spektrum pedagogických metód, foriem a koncepcií, metód hodnotenia a ich aplikácia sa pravidelne hodnotí a zdokonaľuje. Medzi metódy hodnotenia vedomostí a schopností študentov na UCM patria: písomné skúšky, projekty, protokoly z laboratórnych cvičení, prezentácie, eseje, prípadové štúdie, príklady, kombinované skúšky (písomná a ústna forma) a pod. Hodnotenie študentov sa vykonáva v súlade s postupmi definovanými v Študijnom poriadku UCM.
– Študentom je poskytované primerané vedenie a podpora zo strany učiteľov a je podporovaný vzájomný rešpekt vo vzťahu študent – učiteľ.
– Skúšajúci sú dôkladne oboznámení s existujúcimi metódami verifikácie dosahovania výstupov vzdelávania, metódami testovania, skúšania a posudzovania výkonov študentov a majú podporu vysokej školy na ďalšie zdokonaľovanie svojich vedomostí a zručností v tejto oblasti.
– Hodnotenie umožňuje študentom preukázať rozsah a úroveň, do akej sa im podarilo dosiahnuť očakávané výstupy vzdelávania a študentom poskytuje spätnú väzbu, ktorá môže byť v nevyhnutných prípadoch spojená s odporúčaniami a usmerneniami týkajúcimi sa procesu učenia sa.
– Hodnotenie je konzistentné a spravodlivo aplikované vo vzťahu k všetkým študentom, vykonávané v súlade s vopred schválenými postupmi a prinášajúce spoľahlivé závery, ktoré v podobných prípadoch nevedú k neodôvodneným rozdielom.
– Pri hodnotení študentov a uchádzačov sa primerane zohľadňujú okolnosti týkajúce sa študentov so špecifickými potrebami (napr. študent/ka s poruchami mobility, študent/ka so zrakovým, alebo sluchovým postihnutím a pod.).
Študenti majú k dispozícii prostriedky nápravy voči výsledkom hodnotenia, pričom je zaručené spravodlivé zaobchádzanie so žiadateľmi o nápravu. Študent má možnosť požiadať o komisionálne skúšanie za účasti aspoň dvoch skúšajúcich učiteľov, ktorých určí vedúci katedry. Pri hodnotení študenta sa má zohľadniť aj jeho aktivita, samostatnosť a prípadne aj kreativita. Pri hodnotení študenta sa v primeranej miere môžu zohľadniť poľahčujúce okolnosti (napr. úraz, choroba, tehotenstvo). Študent má možnosť sťažovať sa v súlade s osobitným vnútorným predpisom. Študenti majú k dispozícii formálne odvolacie konanie, majú zaručenú možnosť participácie na preskúmavaní podnetov a riešení a majú zaručenú spätnú väzbu týkajúcu sa výsledkov ich preskúmavania a prijatých opatrení. V prípade závažných okolností sťažnosti rieši kontrolór univerzity. Študent má možnosť obrátiť sa aj na Etickú komisiu v prípade domnienky o porušení etického kódexu univerzity:
– Ako súčasť hodnotiaceho procesu univerzity sa každoročné vypracováva „Správa o výsledkoch vo výchovno-vzdelávacej činnosti“, ktorá sa predkladá na rokovanie Vedeckej rady UCM ako aj jej fakúlt. V nej sa analyzujú najvýznamnejšie kvalitatívne a kvantitatívne ukazovatele vzdelávacieho procesu v súlade s Dlhodobým zámerom UCM.
 
Podpora mobilít:
Rozvoj medzinárodnej spolupráce na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave sa realizuje predovšetkým formou bilaterálnych a multilaterálnych dohôd zameraných na vzájomnú výmenu študentov pedagogických a nepedagogických pracovníkov, ako aj prostredníctvom realizácie medzinárodných vedeckých projektov, organizovaní spoločných vedeckých podujatí a prezentácií výsledkov práce vo forme spoločných publikácií. Naši študenti a zamestnanci, ktorí majú záujem o zahraničný pobyt, môžu využiť pestrú ponuku mobilít prostredníctvom programu Erasmus+ alebo môžu absolvovať zahraničný pobyt na základe medzinárodných bilaterálnych dohôd, poprípade využiť možnosti v rámci iných mobilitných a štipendijných schém a programov. Súčasťou podpory rozvoja medzinárodných vzťahov je aj prijímanie zahraničných návštev, delegácii a odborníkov, ktoré obohacujú výučbový proces a prispievajú k internacionalizácii vedy, výskumu a vzdelávania na našej univerzite. Univerzita získala projekt v rámci programu Erasmus+ „Mobility študentov a zamestnancov vysokých škôl medzi krajinami programu a partnerskými krajinami“, tzv. International Credit Mobility (ICM) v
rámci programu Erasmus+, Kľúčová akcia 1: Vzdelávacia mobilita jednotlivcov. Tento projekt umožňuje realizáciu mobilít študentov a zamestnancov univerzity v rámci podpísaných inter-inštitucionálnych zmlúv medzi krajinami programu (Slovensko) a partnerskými krajinami, t.j krajinami mimo EU.
 
Mobility študentov mimo program Erasmus+:
FSV UCM v rámci svojho zapojenia do siete CEEPUS umožňuje svojim študentom a pedagógom taktiež mobility na partnerské univerzity zapojené v tejto sieti. Mobility študentov mimo program Erasmus+ a CEEPUS sa môžu realizovať cez SAIA programy, iné grantové programy (napr. Fulbrightove štipendiá) alebo na základe medziuniverzitnej spolupráce.
SAIA programy: Národný štipendijný program, Akcia Rakúsko – Slovensko, CEEPUS, medzivládne dohody.
Medziuniverzitná spolupráca: UCM má uzavreté zmluvy o spolupráci s mnohými zahraničnými univerzitami a partnerskými inštitúciami. Výmenné pobyty študentov príp. zamestnancov UCM na základe medziuniverzitnej spolupráce si koordinujú jednotlivé fakulty resp. katedry. Študent si môže takýto pobyt financovať aj tak, že si požiada o grant napr. z Národného štipendijného programu alebo grant poskytovaný na základe medzivládnej dohody.
Profil absolventa a ciele vzdelávania
 
Študijný program Sociálne služby a poradenstvo pripravuje odborníkov pre výkon profesie sociálna práca. Študijný program je koncipovaný tak, aby poskytoval dostatok príležitostí pre rozvoj teoretického poznania, rozširovanie zručností a kompetencií potrebných pre výkon praxe, k čomu prispieva aj odborná prax realizovaná vo vybraných inštitúciách a organizáciách, doplnené supervíziou. Po absolvovaní študijného programu bude študent disponovať vedomosťami z oblasti teórie, metód a foriem sociálnej práce, poznatkami potrebnými pre prácu s jednotlivými klientskymi skupinami. Študijný program pripravuje absolventov na poznanie a porozumenie interdisciplinárnym súvislostiam profesie sociálna práca, a preto na úrovni syntézy absolvent získa poznatky zo základov filozofie, etiky, psychológie, sociológie, pedagogiky a práva a nadobudne zručnosť aplikovať tieto poznatky v rámci praktického výkonu profesie. Počas štúdia študent nadobudne tiež poznatky zo základov výskumu v sociálnej práci. Nadobudnuté poznatky uplatní v procese tvorby diplomovej práce, v ktorej preukáže poznanie nových trendov teórie sociálnej práce, porozumenie sociálnym kontextom profesie, tvorivosť a zručnosť pri plánovaní, realizácii vlastnej výskumnej práce.
 
Ciele vzdelávania – požadované výstupy od absolventa magisterského stupňa štúdia
 
Absolvent má vedomosti z oblasti teórie, metód a foriem sociálnej práce, má znalosti z teoretických konceptov sociálnej politiky, rozumie špecifickému vplyvu globálneho aj lokálneho prostredia na výkon profesie. Absolvent magisterského stupňa študijného programu Sociálne služby a poradenstvo disponuje inovatívnym myslením.
Štúdiom získa tiež:
– vedomosti teórie a metód a foriem sociálnej práce,
– rozumie špecifickému vzťahu sociálnej práce a sociálnej politiky,
– poznatky z oblasti sociálnej inklúzie a exklúzie v kontexte profesijnej etiky,
– vedomosti potrebnú pre priamu sociálnu prácu s jednotlivými cieľovými skupinami ,
– vedomosti potrebné pre prácu v oblasti sociálnoprávnej ochrany detí,
– vedomosti z oblasti kompenzácií ťažkého zdravotného postihnutia,
– poznatky z oblasti kvality sociálnych služieb,
– poznatky z oblasti sociálneho zabezpečenia,
– vedomosti z plánovania, projektovania v sociálnych službách,
– prehĺbi si porozumenie kultúrnym, etnickým a spirituálnym kontextom sociálnej práce,
– ovláda metodológiu sociálneho výskumu,
– prehĺbi si kritické myslenie,
– prehĺbi si schopnosť samostatnej, tvorivej práce.
Absolvent magisterského stupňa študijného programu Sociálne služby a poradenstvo vie využívať získané poznatky pri analýze sociálnych systémov a sociálnych javov, dokáže generalizovať získané poznatky a vhodne ich aplikovať v praktickom výkone sociálnej práce v rôznych oblasti ach spoločenskej praxe.
Na základe štúdia absolvent bude schopný:
– samostatne posúdiť životnú situáciu klienta/klientov s ohľadom na špecifiká a potreby príslušnej skupiny,
– určiť mieru sociálneho rizika jeho/ich životnej situácie,
– naplánovať, zvoliť a použi ť adekvátnu metodiku práce na svoju intervenčnú odbornú činnosť a vyhodnotiť účinnosť poskytnutej pomoci,
– aplikovať teoretické poznatky na praktické životné situácie
– poskytovať sociálne poradenstvo, špecializované sociálne poradenstvo a sociálnu terapiu,
– vytvoriť a realizovať resocializačné programy a sociálno-výchovne programy,
– vyhodnotiť účinnosť a efektívnosť sociálnych intervencií,
– vypracovať kritickú analýzu zameranú na zadanú oblasť sociálnych služieb riešiť etické dilemy profesie,
– motivovať klienta/klientov k spolupráci,
– dokáže robiť sociálne expertízy, formulovať odporúčania,
– dokáže participovať pri tvorbe legislatívnych a strategických dokumentov,
– dokáže navrhovať a realizovať projekty pre oblasť sociálnej práce a sociálnych služieb,
– identifikovať vplyv externého prostredia na životnú situáciu klienta,
– dokáže naplánovať a zrealizovať výskum v sociálnej práci,
– pozná význam supervízie a vie ju využívať pre vlastný profesionálny rast.
Absolvent získa praktické schopnosti a zručnosti potrebné pre výkon:
– poradenskej intervencie,
– pre výkon advokácie v kontexte sociálnej práce a sociálnych služieb,
– sociálnej rehabilitácie,
– prácu s vybranými cieľovými skupinami,
– zručnosti potrebné pre prácu s rodinným systémom,
– zručnosti potrebné pre prácu so skupinou a komunitou,
– pre vedenie pracovných tímov a pre koordinačnú a riadiacu činnosť,
– riadiť sa primeranými praktikami v súlade s profesionálnym, právnym a etickým rámcom disciplíny.
Štúdiom magisterského programu Sociálne služby a poradenstvo absolvent získa aj prenositeľné kompetencie, ako napr.:
– vecne a logicky argumentovať,
– kriticky myslieť,
– efektívne plánovať a organizovať prácu,
– pracovať v tíme,
– realizovať kampane,
– pracovať s predsudkami,
– presadzovať a obhajovať záujmy zraniteľných skupín a jednotlivcov.
Uplatniteľnosť
a) Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu:
Absolventi magisterského štúdia majú široké spektrum pracovných príležitostí. Pracovná pozícia „sociálny pracovník“ sa nachádza vo výkone práce v oblasti štátnej správy a samosprávy, v rezortoch zdravotníctva, v ústavoch pre výkon trestu odňatia slobody, v školstve, v podnikoch, v humanitárnych a charitatívnych organizáciách, v organizáciách červeného kríža a pod. Najširšie uplatnenie nachádzajú v oblasti sociálnych služieb a v oblasti výkonov činností sociálnoprávnej ochrany.
 
b) Úspešní absolventi študijného programu:
Medzi úspešných absolventov študijného programu sociálne služby a poradenstvo patria:
Mgr. Tomáš Kramár – výkonný riaditeľ ZPS a DSS Humanus, n.o., Hlohovec, riaditel.humanus@gmail.com,
PhDr. Mgr. Martin Vavruš, PhD. – Domov pomocnej ruky, n.o. – riaditeľ, manažér sociálnych služieb, odborný garant,
PhDr. Tomáš Bečár, PhD. – ZSS Pod hradom – vedúci úseku sociálnej práce,
PhDr. Peter Máťoš, PhD. – Mesto Považská Bystrica – 1. zástupca primátora mesta Považská Bystrica,
PhDr. Eva Vaská, PhD., MPH – Špecializované zariadenie Seniordom Vajnory – štatutárna zástupkyňa,
Mgr. Zuzana Petričková – Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Bratislava – oddelenie hmotnej núdze, náhradného výživného a štátnych sociálnych dávok – koordinácia rodinných dávok a príspevku na starostlivosť EÚ,
PhDr. Mgr. Tomáš Habánik, PhD. – Sociálne služby mesta Trenčín, m.r.o. – manažér kvality sociálnych služieb,
Mgr. Zuzana Sláviková – Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Dubnica nad Váhom – oddelenie služieb pre občana – štátne sociálne dávky,
Mgr. Helena Klempa, PhD. – Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Trenčín – odbor služieb zamestnanosti, oddelenie aktívnych opatrení trhu práce a ESF – referent AOTP a ESF – NP Prvá pomoc,
Mgr. Róberta Humenová – Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR,
PhDr. Anna Suchá, PhD. – Centrum sociálnych služieb „Slnečný dom“ v Prešove – riaditeľka,
PhDr. Michal Molnár – Dom tretieho veku v Bratislave – sociálny pracovník na zdravotnom úseku,
PhDr. Martin Halaksa, PhD. – starosta obce Košolná,
Mgr. Michaela Bistáková – riaditeľka komunitného domova ESTHER v Hlohovci – mail: estherobcianskezdruzenie@gmail.com
PhDr. Erika Štangová, PhD. – Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny, oddelenie SPOaSK, stangova.erika9@gmail.com,
PhDr. Erika Ochabová – interná doktorandka Katedry sociálnej práce, ochabova1@ucm.sk,
Mgr. Michaela Vaceková – interná doktorandka Katedry sociálnej práce, vacekova1@ucm.sk.
K úspešným absolventom študijného programu patria aj interní pedagógovia Katedry sociálnej práce:
PhDr. Zuzana Draková, PhD., zuzana.drakova@ucm.sk
PhDr. Andrej Hrnčárik, PhD., adrej.hrncarik@ucm.sk
 

Miera úspešnosti – SOSL/MgD 1. rok-ak.rok 2020/2021 do 2. roka 17 13 2.rok absolventi 13 13 priemerná miera úspešnosti SOSL/MgD 76,47% + 100% : 2 = 88,23 %

Osoba majúca hlavnú zodpovednosť za zabezpečenie kvality a rozvoja študijného programu:

prof. PhDr. Mgr. Jana Levická, PhD. – profesorka na Katedre sociálnej práce, jana.levicka@ucm.sk

Osoby zabezpečujúce profilové predmety študijného programu:                                                                             

prof. PhDr. Mgr. Jana Levická, PhD., jana.levicka@ucm.sk 

 
 
 
 
Priradenie k predmetu je uvedené v študijnom pláne. Pätica osôb zodpovedných za študijný program je vyberaná takým spôsobom, aby boli spôsobilé pokryť vybrané nosné témy jadra znalostí študijného odboru.

Personálne zabezpečenie študijného programu:

Na úrovni magisterského študijného programu osoby zodpovedné za študijný program vyučujú nasledovné profilové predmety:
1) prof. PhDr. Mgr. Jana Levická, PhD.:
Vybrané teórie sociálnej práce
Kvalita v sociálnych službách
Výskum v sociálnej práci
Sociálnoprávna ochrana detí
 
2) doc. PhDr. Mgr. Oľga Bočáková, PhD., univerzitná profesorka:
Sociálne zabezpečenie
Sociálna rehabilitácia
 
3) doc. ThDr. Juraj Sedláček, PhD., DiS.:
Sociálna práca v paliatívnej starostlivosti
Základy sociálneho poradenstva
 
4) PhDr. Michal Imrovič, PhD., univerzitný docent:
Výskum v sociálnej práci
 
5) PhDr. Darina Kubíčková, PhD., univerzitná docentka:
Metódy práce s vybranými klientskymi skupinami
Profesijná etika
Sociálna rehabilitácia
 
 
Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl,
s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).
Zoznam učiteľov s priradením k predmetu je súčasťou študijného plánu. Zoznam učiteľov s uvedením kontaktu a prepojením na CRZVŠ je dostupný (TU)
 
Meno a priezvisko študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov v Akademickom senáte FSV UCM v Trnave:

Mgr. Monika Kmeťová, kontakt: kmetova3@ucm.sk
PhDr. Peter Šamalík, kontakt: samalik1@ucm.sk
Mgr. Kamil Turčan, kontakt: turcan3@ucm.sk
PhDr. Erik Urc, kontakt: urc1@ucm.sk

 
Na univerzitnej úrovni (AS UCM) študentov zastupujú nasledovní študenti:
PhDr. Kristína Dzureková, kontakt: dzurekova1@ucm.sk
PhDr. Erik Urc, kontakt: urc1@ucm.sk
 
Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt):
PhDr. Erika Ochabová- 3. ročník PhD. stupeň, denná forma, ochabova1@ucm.sk
Mgr. et Mgr. Zuzana Strculová – 1. ročník, doktorandský stupeň, denná forma, strculova1@ucm.sk
 
Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).
prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť, rozvoj a doktorandské štúdium doc. PhDr. Ján Machyniak, PhD., jan.machyniak@ucm.sk, – poskytuje poradenstvo v problematike študijných záležitostí, v otázkach angažovanosti mladých ľudí v spoločnosti
 

Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami):

Ing. Zuzana Obúlaná zuzana.obulana@ucm.sk – študijná referentka FSV
Mgr. Alena Banárová alena.banarova@ucm.sk – študijná referentka FSV

– Koordinátor štúdia prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť, rozvoj a doktorandské štúdium doc. PhDr. Ján Machyniak, PhD., jan.machyniak@ucm.sk

– Študijný poradca/koordinátor štúdia pre študentov so špecifickými potrebami: PhDr. Darina Kubíčková, PhD., univerzitná docentka, darina.kubickova@ucm.sk

Na podpore a poradenstve pre študentov so špecifickými potrebami sa podieľa tiež Študijné oddelenie FSV:
– Ing. Zuzana Obúlaná zuzana.obulana@ucm.sk

– Koordinátor mobilít na fakultnej úrovni: PhDr. Dalibor Mikuš, PhD. dalibor.mikus@ucm.sk
– Koordinátor mobilít na univerzitnej úrovni: Oddelenie medzinárodných vzťahov UCM:
– doc. PhDr. Andrea Čajková, PhD. prorektorka pre medzinárodné vzťahy, andrea.cajkova@ucm.sk
– Mgr. Simona Štefíčková- referentka pre mobilitu zamestnancov, simona.stefickova@ucm.sk
– Ing. Jana Glasová, koordinátorka pre odchádzajúcich študentov, jana.glasova@ucm.sk

Centrum informačných zdrojov UCM v Trnave

Súčasťou CIS je aj univerzitná knižnica 

– Technická podpora Oddelenie hospodárskej správy: Vedúci: Ing. Roman Mareš, roman.mares@ucm.sk

Centrum informačno-komunikačných technológií: Mgr. Matej Lackovič, MBA – vedúci CIKT matej.lackovic@ucm.sk, Nora Dostálová – preukazy ISIC: nora.dostalova@ucm.sk

Oddelenie vedy a výskumu na FSV UCM v Trnave:
– Mgr. Marta Kuhnová, PhD. marta.kuhnova@ucm.sk
– Ing. Klaudia Čirčová klaudia.circova@ucm.sk
Na úrovni UCM:
Prorektor pre kvalitu prof. PhDr. Ladislav Lenovský, PhD., ladislav.lenovsky@ucm.sk
Od 1.1. 2022 Mgr. Lukaš Kurajda, PhD.: lukas.kurajda@ucm.sk

Prorektorka pre vedu a výskum: doc.Mgr. Ildikó Matušíková,PhD. Ildiko.matusikova@ucm.sk

PhDr. Miroslava Sviteková miroslava.svitekova@ucm.sk

Študentský domov – Mgr. Soňa Krahulcová: sona.krahulcova@ucm.sk

Medzi úspešných absolventov študijného programu sociálne služby a poradenstvo patria:
Mgr. Tomáš Kramár – výkonný riaditeľ ZPS a DSS Humanus, n.o., Hlohovec, riaditel.humanus@gmail.com,
PhDr. Mgr. Martin Vavruš, PhD. – Domov pomocnej ruky, n.o. – riaditeľ, manažér sociálnych služieb, odborný garant,
PhDr. Tomáš Bečár, PhD. – ZSS Pod hradom – vedúci úseku sociálnej práce,
PhDr. Peter Máťoš, PhD. – Mesto Považská Bystrica – 1. zástupca primátora mesta Považská Bystrica,
PhDr. Eva Vaská, PhD., MPH – Špecializované zariadenie Seniordom Vajnory – štatutárna zástupkyňa,
Mgr. Zuzana Petričková – Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Bratislava – oddelenie hmotnej núdze, náhradného výživného a štátnych sociálnych dávok – koordinácia rodinných dávok a príspevku na starostlivosť EÚ,
PhDr. Mgr. Tomáš Habánik, PhD. – Sociálne služby mesta Trenčín, m.r.o. – manažér kvality sociálnych služieb,
Mgr. Zuzana Sláviková – Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Dubnica nad Váhom – oddelenie služieb pre občana – štátne sociálne dávky,
Mgr. Helena Klempa, PhD. – Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Trenčín – odbor služieb zamestnanosti, oddelenie aktívnych opatrení trhu práce a ESF – referent AOTP a ESF – NP Prvá pomoc,
Mgr. Róberta Humenová – Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR,
PhDr. Anna Suchá, PhD. – Centrum sociálnych služieb „Slnečný dom“ v Prešove – riaditeľka,
PhDr. Michal Molnár – Dom tretieho veku v Bratislave – sociálny pracovník na zdravotnom úseku,
PhDr. Martin Halaksa, PhD. – starosta obce Košolná,
Mgr. Michaela Bistáková – riaditeľka komunitného domova ESTHER v Hlohovci – mail: estherobcianskezdruzenie@gmail.com
PhDr. Erika Štangová, PhD. – Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny, oddelenie SPOaSK, stangova.erika9@gmail.com,
PhDr. Erika Ochabová – interná doktorandka Katedry sociálnej práce, ochabova1@ucm.sk,
Mgr. Michaela Vaceková – interná doktorandka Katedry sociálnej práce, vacekova1@ucm.sk.
K úspešným absolventom študijného programu patria aj interní pedagógovia Katedry sociálnej práce:
PhDr. Zuzana Draková, PhD., zuzana.drakova@ucm.sk
PhDr. Andrej Hrnčárik, PhD., adrej.hrncarik@ucm.sk