Názov študijného programu: masmediálna komunikácia
Udeľovaný akademický titul: doktor (philosophiae doctor), PhD.
Forma štúdia: denná
Číslo a názov študijného odboru: 7205 mediálne a komunikačné štúdiá
Stupeň štúdia: 3.
Kód programu – číslo študijného programu: 100824
Úroveň národného kvalifikačného rámca: úroveň 8
Štandardná dĺžka štúdia v rokoch: 3
Jazyk poskytovania: Slovenský jazyk
Teoretické vedomosti
Absolvent/ka študijného programu masmediálna komunikácia v 3. stupni štúdia ovláda teóriu a dejiny vlastného odboru a študijného programu, má dôkladný prehľad o teoretických a metodologických aspektoch mediálnej komunikácie, je zorientovaná/ý v širokom spoločenskovednom základe viazanom na odbor (sociológia, filozofia, lingvistika, kultúrne štúdiá) a získava základy profesijnej etiky. Osvojuje si teóriu médií a komunikácie a rozumie všetkým základným oblastiam výskumu (výskum mediálnych inštitúcií, výskum komunikačných obsahov, výskum skupín príjemcov a výskum mediálnych účinkov a vplyvov). Získava prehľad o najnovších poznatkoch, hypotézach, konceptoch, problémoch a nevyriešených otázkach v odbore mediálne a komunikačné štúdiá s osobitným zameraním na
masmediálnu komunikáciu. Na vysokej úrovni ovláda jednotlivé deskriptívne, analytické, interpretačné a iné súvisiace výskumné metódy využívané v odbore a príbuzných odboroch, pričom ich vie adekvátnym spôsobom aplikovať a uplatňovať pri skúmaní konkrétnej problematiky. Má schopnosť medziodborovo pracovať a rozvíjať tak interdisciplinárne rámce mediálnych a komunikačných štúdií.
Praktické schopnosti a zručnosti
Absolvent/ka mediálnych a komunikačných štúdií v študijnom programe masmediálna komunikácia v 3. stupni štúdia je teoreticky a profesionálne pripravená/ý efektívne pôsobiť v rôznych typoch médií a iných mediálnych inštitúcií. Dokáže viesť výskumný kolektív, plánovať tímové úlohy a je spôsobilá/ý vyučovať špecializované predmety na vysokej škole. Osvojuje si kritické myslenie, pričom nadobúda schopnosť selektovať, pomenovať a tematizovať aktuálne a zároveň relevantné výskumné problémy a nachádzať tvorivé a konštruktívne riešenia.
Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent/ka študijného programu masmediálna komunikácia v 3. stupni štúdia je schopná/ý pracovať efektívne ako člen/ka tímu, využívať poznatky empirických výskumov v pedagogickej, výskumnej i profesionálnej praxi, používa vo svojom odbore cudzí jazyk na úrovni odbornej komunikácie, je schopná/ý udržiavať kontakt s modernými vývojovými trendmi vo svojej disciplíne a autonómne pokračovať vo vlastnom profesionálnom vývoji. Počas štúdia si osvojuje zásady vedeckej práce, schopnosť aplikovať výsledky výskumu do praxe, metódy vedeckého formulovania problémov, etické princípy a inovatívne stratégie vedeckej činnosti, schopnosť vedecky tvoriť a prinášať nové myšlienky a zároveň kompetenciu prezentovať výsledky vlastnej a kolektívnej bádateľskej činnosti doma ako aj v zahraničí.
Na tretí stupeň vysokoškolského štúdia môže byť prijatá/ý absolvent/ka druhého stupňa vysokoškolského štúdia v študijnom odbore mediálne a komunikačné štúdiá alebo v súvisiacom odbore. Požiadavky na osoby uchádzajúce sa o štúdium sú uvedené v nasledovných kritériách, ktoré sú v súlade nosnými témami jadra študijného odboru:
Uchádzač/ka o štúdium na treťom stupni:
disponuje pokročilými vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami súvisiacimi s masmediálnou komunikáciou,
disponuje vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami súvisiacimi s tvorbou marketingových, mediálnych a informačných
produktov a ich distribúcie smerom k adresátovi – používateľovi, čitateľovi, poslucháčovi, divákovi, klientovi;
rozumie teórii a dejinám komunikácie v širších kontextoch, vrátane jej ekonomických, sociálnych, psychologických, právnych,
kulturologických, politologických, estetických a etických aspektov, aj s ohľadom na aktuálne trendy globalizácie a prechodu do
informačnej a znalostnej spoločnosti;
dokáže navrhovať a realizovať riešenia metodických, odborných alebo praktických problémov z oblasti masmediálnej
komunikácie, vie modifikovať všeobecné a odborné vedomosti pri riešení špecifických odborných problémov, používať tvorivo
metódy, nástroje a materiály využiteľné v odbore;
dokáže kvalifikovane využívať rôzne typy mediálnych služieb, vie plánovať svoje vlastné vzdelávanie, je autonómna/y a
zodpovedná/ý pri rozhodovaní, schopná/ý vhodne a profesionálne prezentovať vlastné stanoviská.
Uchádzač/ka o štúdium na treťom stupni spĺňa nasledovné formálne požiadavky:
predloží ako povinnú súčasť prihlášky na doktorandské štúdium vysokoškolský diplom ukončeného druhého stupňa vysokoškolského vzdelávania, predloží vysvedčenie o štátnej skúške, dodatok k diplomu, doklad o absolvovaných skúškach a zápočtoch (originály alebo overené kópie), potvrdenie o zaplatení poplatku za prijímacie konanie, životopis, projekt.
Postupy prijímania na štúdium.
Spôsob prijímania uchádzačiek a uchádzačov o štúdium na treťom stupni sa riadi nasledovnými náležitosťami:
Spôsob prijímania sa riadi podľa všeobecných podmienok schválených akademickým senátom fakulty na príslušný akademický rok, pričom tieto podmienky musia byť zverejnené spolu s ponukou študijných programov a plánovaným počtom prijatých uchádzačiek a uchádzačov. Podmienky prijímania na štúdium v zmysle zákona o vysokých školách a povinností vysokých škôl sa zverejňujú na webovom sídle fakulty a univerzity. Prihlášky na vysokoškolské štúdium sa prijímajú v termíne, ktorý je zverejnený na webovej stránke fakulty a univerzity. Konkrétne podmienky a požiadavky na vykonanie prijímacej skúšky a jej súčasti sú v predpísanom termíne zverejnené. Tieto požiadavky súvisia so špecifikami a osobnostnými predpokladmi uchádzačky/uchádzača, ktoré majú zabezpečiť úspešné štúdium, efektívne vynakladanie prostriedkov na štúdium, ako aj možnosti fakulty. Počas prijímacieho pohovoru študent/ka prezentuje svoju motiváciu na doktorandské štúdium, schopnosti a zručnosti, ktorými disponuje, resp. výstupy rôzneho charakteru (publikačné, umelecké a pod.), zameriava sa na projekt, ktorý vypracuje na tému vybranej dizertačnej práce. Predstavuje možnosti riešenia danej problematiky, diskutuje s komisiou, odpovedá na otázky. O prijatí resp. neprijatí rozhoduje poradie, ktoré sa získa zoradením uchádzačiek a uchádzačov podľa dosiahnutého počtu bodov získaných na prijímacej skúške. Neprijatá/ý uchádzač/ka o štúdium môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia dekana do 8 dní od jeho doručenia dekanovi fakulty. Dekan postúpi žiadosť v ustanovených prípadoch podľa § 58, ods.6. zákona rektorovi.
Priebeh štúdia, formy, metódy v štúdiu presne popisujú smernice a poriadky UCM. Definujú základné práva a povinnosti študentov, pedagógov, charakterizujú základné pojmy akademického prostredia, stanovuje procesné úkony. Všetky smernice a poriadky sú zverejňované na stránke univerzity.
Vysoká škola rešpektuje rozmanitosť študentov a ich potreby, ktoré im prinášajú flexibilitu vzdelávacieho procesu.
Vysoká škola v prípade potreby využíva rôzne spôsoby poskytovania vzdelávania – prezenčná, dištančná.
Vysoká škola flexibilne aplikuje rôzne pedagogické metódy, dbá na individuálny prístup a inovácie vo vyučovacom procese.
Pravidelne vyhodnocuje a nastavuje spôsoby poskytovania vzdelávania a pedagogické metódy.
Vysoká škola prehliada na špecifické potreby študentov so špecifickými potrebami – podporné služby a primerané úpravy bez znižovania nárokov na ich študijné výsledky:
zabezpečenie možnosti využívať špecifické vzdelávacie prostriedky,
individuálne vzdelávacie prístupy, najmä individuálnu výučbu vybraných predmetov pre študentov so zmyslovým postihnutím,
osobitné podmienky na vykonávanie študijných povinností bez znižovania požiadaviek na študijný výkon,
individuálny prístup vysokoškolských učiteľov,
odpustenie školného v odôvodniteľných prípadoch, ak ide o štúdium dlhšie, ako je štandardná dĺžka príslušného študijného programu.
Priebeh štúdia na UCM upravuje Študijný poriadok UCM. Umožňuje študentkám a študentom zvoliť si vlastné tempo štúdia, prináša im flexibilitu vzdelávacieho procesu s prihliadnutím na kreditový systém. Zároveň je Študijný poriadok UCM predmetom administratívneho overovania a kontroly jednotlivých etáp štúdia. Podmienky pre absolvovanie jednotlivých predmetov definujú Informačné listy predmetov, ktoré sú dostupné v AIS univerzity. Tento dokument okrem definovania samostatných podmienok absolvovania predmetu obsahuje aj ciele predmetu, výsledky vzdelávania, harmonogram výučby, literatúru k predmetu a stupnicu hodnotenia k absolvovaniu predmetu. Povinnosťou učiteľov jednotlivých predmetov je oboznámiť študentky a študentov s podmienkami hodnotenia predmetu na začiatku semestra, požiadavky na ukončenie predmetu sa nesmú v priebehu výučby meniť. Informačné listy a dokumenty k predmetu sú zverejnené v AIS. Zároveň učiteľ na začiatku výučby predmetu jasne definuje pravidlá týkajúce sa absencie študentiek a študentov vo vyučovacom procese. S celkovým výsledkom hodnotenia predmetu sa študent/ka oboznámi prostredníctvom AIS alebo v priamom kontakte s vyučujúcim v deň konania skúšky predmetu.
Hodnotenie doktorandky alebo doktoranda viacerými pedagógmi sa realizuje na štátnych skúškach; komisie pre štátne skúšky sú zostavené v súlade so zákonom a so Smernicou o doktorandskom štúdiu. Súčasťou štátnej skúšky je aj obhajoba záverečnej práce, na ktorú vypracuje posudok vedúci práce/školiteľ a oponent, ktorý môže byť aj z praxe.
Študent/ka má možnosť požiadať o komisionálne skúšanie za účasti aspoň dvoch skúšajúcich učiteľov, ktorých určí vedúci katedry alebo študijný prodekan. Študent/ka má možnosť obrátiť sa na kompetentné osoby (vedúci katedry, prodekan, dekan, kontrolór UCM) so sťažnosťami. Študentky a študenti majú k dispozícii formálne odvolacie konanie, majú zaručenú možnosť participácie na preskúmavaní podnetov a riešení a majú zaručenú spätnú väzbu týkajúcu sa výsledkov ich preskúmavania a prijatých opatrení. V prípade závažných okolností sťažnosti rieši kontrolór univerzity. Študent/ka má možnosť obrátiť sa aj na Etickú komisiu v prípade domnienky o porušení etického kódexu univerzity.
Podrobné informácie k danej problematike sú dostupné v Študijnom poriadku a vo vnútornom predpise Univerzity: Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UCM:
Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.
Študentky a študenti doktorandského štúdia môžu požiadať rektora univerzity, dekana fakulty, riaditeľa inštitútu, po predchádzajúcom vyjadrení vedúceho príslušnej katedry, o uznanie absolvovania predmetov študijného programu, ak splnili predmet s rovnakým obsahom v rovnakom stupni štúdia na UCM alebo inej vysokej škole. O uznanie predmetov je možné požiadať len na začiatku štúdia (ihneď po zápise, najneskôr však 2 týždne po začatí výučby), prostredníctvom predpísaných formulárov, ktoré sú zverejnené na webovom sídle univerzity.
Súčasťou žiadosti spravidla sú doklady vydané a potvrdené vysokou školou, na ktorej predmety, ktoré žiada uznať, študent/ka úspešne absolvoval/a: a) originál ,,Výpis výsledkov štúdia“, b) sylaby absolvovaných predmetov alebo informačný/é list/y predmetu/ov, c) zoznam predmetov, ktoré žiada uznať. Následne prebieha posúdenie a vybavenie žiadosti a zaradenie študentky/študenta (po schválení môže byť študent/ka zaradená/ý do vyššieho roka štúdia).
Všetky podrobné informácie a podmienky uznávania štúdia na UCM upravuje Smernica o uznávaní absolvovaných predmetov.
Navrhovaný študijný program počíta nielen s teoretickými vedomosťami, ktoré má študent/ka nadobudnúť, ale cieľom je vybaviť študentky a študentov aj s praktickými skúsenosťami. Z toho dôvodu majú vybrané predmety navrhovaného študijného programu špecifickú obsahovú náplň, kde môžu byť na výučbu využité špeciálne vybavené učebne a laboratória. Špecializované učebne doktorandky a doktorandi využívajú aj pri svojich výskumných a vedeckých aktivitách.
Fakulta disponuje mnohými špecializovanými učebňami, ktoré sú súčasťou Univerzitného vedeckého parku: HD televízne štúdio, rozhlasové štúdio, redakcia univerzitného časopisu, zvukové štúdio, špecializované učebne určené na projektové vzdelávanie, design thinking a prácu v tímoch, neuromarketingové laboratórium, počítačové miestnosti, fotoateliéry a pod. Okrem toho sú študentom k dispozícii centrá, kde môžu získavať teoretické vedomosti i praktické skúsenosti: Školiace mediálne centrum, Centrum mediálnej gramotnosti, Kariérne centrum. Pri výučbe cudzieho jazyka je možné využiť digitálne tlmočnícke laboratórium, ktorým univerzita disponuje. Špecializované miestnosti využívajú doktorandky a doktorandi najmä pri pedagogickej činnosti (vedú cvičenia a seminárov) a pri realizovaní výskumnej a vedeckej činnosti.
● Špecializované učebne určené na projektové vzdelávanie, design thinking a prácu v tímoch: metodológia a etika
vedeckej práce, teoreticko-metodologické východiská mediálnej komunikácie, filozofia médií a komunikácie,
● Počítačové učebne: moderná žurnalistika v médiách I., II., aktuálne trendy v mediálnej kultúre I., II.
● Neuromarketingové laboratórium: výskumné metódy masmediálnej komunikácie I., II.
● Digitálne tlmočnícke laboratórium: odborná komunikácia v médiách I., II.
● Kariérne centrum: využíva sa pri pedagogickej príprave doktorandky/doktoranda v rámci spolupráce s praxou,
● Telocvičňa: športové vyžitie doktorandiek a doktorandov.
Vybrané špecializované učebne je možné vidieť na nižšie uvedených linkoch:
Priebeh štúdia, formy, metódy v štúdiu presne popisujú smernice a poriadky UCM. Definujú základné práva a povinnosti študentiek a študentov, pedagógov, charakterizujú základné pojmy akademického prostredia, stanovuje procesné úkony. Všetky smernice a poriadky sú zverejňované na stránke univerzity. Vysoká škola rešpektuje rozmanitosť študentiek a študentov a ich potreby, ktoré im prinášajú flexibilitu vzdelávacieho procesu. Vysoká škola v prípade potreby využíva rôzne spôsoby poskytovania vzdelávania – prezenčné, dištančné vzdelávanie. Vysoká škola flexibilne aplikuje rôzne pedagogické metódy, dbá na individuálny prístup a inovácie vo vyučovacom procese. Pravidelne vyhodnocuje a nastavuje spôsoby poskytovania vzdelávania a pedagogické metódy.
Vysoká škola prehliada na špecifické potreby študentiek a študentov so špecifickými potrebami – podporné služby a primerané úpravy bez znižovania nárokov na ich študijné výsledky:
a) zabezpečenie možnosti využívať špecifické vzdelávacie prostriedky,
b) individuálne vzdelávacie prístupy, najmä individuálnu výučbu vybraných predmetov pre študentky a študentov so zmyslovým postihnutím,
c) osobitné podmienky na vykonávanie študijných povinností bez znižovania požiadaviek na študijný výkon,
d) individuálny prístup vysokoškolských učiteľov,
e) odpustenie školného v odôvodniteľných prípadoch, ak ide o štúdium dlhšie, ako je štandardná dĺžka príslušného študijného programu.
UCM má vypracované dokumenty a smernice, ktoré zabezpečujú flexibilitu trajektóriíučenia sa. Študijný program umožňuje zodpovedajúce vzdelávanie aj mimo školy v domácich a zahraničných inštitúciách. Študijné programy poskytujú študentkám a študentom dostatočný počet voliteľných predmetov pre profilovanie zručnosti pre potrebu flexibility trajektórie učenia a špecifikáciu orientácie študentky/študenta. Vysoká škola vytvára podmienky pre realizáciu praxe v partnerských inštitúciách, vie zabezpečiť dostatok partnerských inštitúcií pre realizáciu (mentoring, konzultáciu záverečných prác). Vysoká škola aktívne spolupracuje s medzinárodnými vzdelávacími inštitúciami, spolupráca vedie k uzatváraniu bilaterálnych zmlúv a k podpore mobilitných programov. Vysoká škola a zabezpečuje súbežné štúdium študijného programu v zahraničí na základe bilaterálnych dohôd o vzájomne absolvovaných predmetoch. Vysoká škola má schválené a implementované administratívne postupy pre mobilitu študentiek a študentov v rámci programu Erasmus+ a iných programov, uznávanie medzifakultných a univerzitných predmetov, prestup z inej vysokej školy, uznávanie štúdia podľa platnej legislatívy.
Mobility:
Základným nástrojom mobility sú medzinárodné akademické mobilitné programy, ktoré sa realizujú prostredníctvom bilaterálnych zmlúv uzatvorených v rámci európskeho mobilitného programu Erasmus+ alebo iných grantových schém (programy administrované Slovenskou akademickou informačnou agentúrou – SAIA alebo MŠVVaŠ SR – projekty bilaterálnej a multilaterálnej spolupráce na základe dohody medzi Slovenskou republikou a inými krajinami, tzv. vládne štipendiá. FMK UCM v Trnave v tejto oblasti participuje na akademickej výmene študentiek a študentov aj pedagógov. Príkladom sú štipendiá na základe Dohody medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Ministerstvom vysokého školstva Kubánskej republiky o spoločnom Slovensko-kubánskom štipendijnom programe.
Mobilitné programy umožňujú študentkám a študentom bakalárskeho, magisterského a doktorandského stupňa štúdia vzdelávať sa v zahraničí. FMK UCM v Trnave má v súčasnosti uzatvorených viac ako 60 bilaterálnych zmlúv v rámci programu Erasmus+ s univerzitami v Českej republike, Poľsku, Nemecku, Taliansku, Chorvátsku, Francúzsku a v iných krajinách. Taktiež podporuje mobilitu študentov prostredníctvom programov zastrešovaných SAIA alebo inými schémami. Každoročne absolvuje zahraničnú mobilitu viac ako 60 študentov FMK UCM v Trnave vo všetkých stupňoch štúdia. Významná je aj podpora stáží študentov a absolventov fakulty.
Realizovanie programu Erasmus+ určuje Smernica č. 16/19 o administrácii programu Erasmus+, pričom výber študentov na mobility zachováva kritériá transparentnosti. Administrovanie študentiek a študentov odchádzajúcich na mobilitu sa realizuje v spolupráci s Oddelením vonkajších stykov UCM, Študijného oddelenia FMK a fakultného koordinátora mobilít. Vysielanie študentiek a študentov na mobilitu zo zahraničia je výrazným prejavom internacionalizácie fakulty. Po akceptovaní študentky/študenta nominovanej/nominovaného UCM na štúdium na zahraničnej škole je participant/ka oboznámená/ý s administratívnou procedúrou a jej jednotlivými krokmi. Výber predmetov, ktoré bude na prijímajúcej fakulte študovať, schváli tak vysielajúca ako aj prijímajúca inštitúcia. Predmety, ktoré ma študent/ka na prijímajúcej univerzite absolvovať, sú sumarizované v dohode o štúdiu („learning agreement“). Počas výučbovej časti semestra sa zúčastňuje na prednáškach a seminároch, počas skúšobného obdobia absolvuje predpísaný počet skúšok tak, aby získal/a stanovený počet kreditov. Po ukončení semestra vydá zahraničná univerzita študentke/študentovi výpis absolvovaných predmetov v anglickom jazyku („transcript of records“), ktorý slúži ako doklad o absolvovaní príslušných predmetov. V prípade záujmu študentky/študenta a kapacitných možností možno mobilitu predĺžiť. Procesy týkajúce sa štúdia (výber predmetov, zmena predmetov, kontrola predmetov a pod.) koordinuje fakultný koordinátor mobilít v spolupráci
so Študijným oddelením fakulty. Uznanie predmetov prebieha na základe žiadosti študentky/študenta, ktorej súčasťou je výpis hodnotenia zo zahraničnej univerzity. Predmety uznáva po kontrole prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť v komunikácii s fakultným koordinátorom mobilít.
vedecko-výskumný pracovník vo vzdelávacích inštitúciách, na vysokých školách, vo výskumných ústavoch a výskumných centrách
na Slovensku i v zahraničí,
expert v oblasti tvorby projektov zameraných na inovácie v mediálnej komunikácii,
expert pre oblasť monitoringu médií, monitoringu sociálnych médií, mediálnej analýzy rôznych druhov komunikátov,
senior manažér v mediálnych, tlačových a výskumných agentúrach,
senior manažér v produkčnej či distribučnej spoločnosti zameranej na filmovú, televíznu, rozhlasovú alebo digitálnu tvorbu,
špecialista na oblasť mediálneho marketingu,
vedúci riadiaci zamestnanec v oblasti mediálnej komunikácie v oblasti štátnej správy, samosprávy, v neziskových organizáciách, v obchode a v službách.
Absolvent/ka sa uplatňuje v rôznych oblastiach mediálnej sféry, v ktorých dominuje masmediálna komunikácia. Je adekvátne pripravená/ý na samostatné pôsobenie v oblasti vedy, výskumu, vysokoškolského vzdelávania, ako aj v oblastiach teoretickej analýzy podstaty a výsledkov mediálnej komunikácie a mediálneho pôsobenia. Ďalej sa dokáže uplatniť v rozmanitých procesoch tvorby, výroby, distribúcie a využitia mediálnych produktov. Vzhľadom na zameranie študijného programu získava predpoklady pre samostatné tvorivé pôsobenie v mediálnej sfére, môže sa však efektívne uplatniť aj vo vedeckej, technickej, umeleckej alebo pedagogickej oblasti.
Miera úspešnosti študentov v AR 2020/21 je 84 %.
Osoba majúca hlavnú zodpovednosť za zabezpečenie kvality a rozvoja študijného programu:
Osoby zabezpečujúce profilové predmety študijného programu:
Personálne zabezpečenie študijného programu:
Zoznam učiteľov s priradením k predmetu je súčasťou študijného plánu.
VUPCH každého pedagóga je dostupná na stránke fakulty v časti Katedry – personálne obsadenie
Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).
doc. Mgr. Norbert Vrabec, PhD., norbert.vrabec@ucm.sk
doc. PhDr. Zora Hudíková, PhD., zora.hudikova@ucm.sk
doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD., jana.radosinska@ucm.sk
doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD., jan.visnovsky@ucm.sk
prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD., hana.pravdova@ucm.sk
prof. PhDr. Slavomír Gálik, PhD., slavomir.galik@ucm.sk
doc. Mgr. art. Jozef Sedlák, jozef.sedlak@ucm.sk
prof. PhDr. Miloš Mistrík, DrSc., milos.mistrik@gmail.com, milos.mistrik@savba.sk
Intenzívna spolupráca prebieha s obdobne zameranými pracoviskami na slovenských a zahraničných vysokých školách, a to predovšetkým v rámci vedecko-výskumnej, pedagogickej, publikačnej a mobilitnej činnosti. Pedagógovia katedry sú členmi významných slovenských a medzinárodných vedeckých a profesijných organizácií a združení, medzi ktoré okrem iných patria Slovenské filozofické združenie, Slovenská teatrologická spoločnosť, Slovenských syndikát novinárov, Worlds of Journalism Study, ECREA (European Communication Research and Education Association), Medzinárodná asociácia novinárov a iné.
Medzi ďalšie významné spolupráce zaraďujeme:
Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR)
Asociácia mediátorov Slovenska (AMS)
Rádio Expres
Denník Nový Čas
Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS)
Zvolsi.info
Zine SpodNás
Reklamná agentúra AVart
Západoslovenské múzeum a Trnavský samosprávny kraj
Multimediálny festival Lovely experience
Fotoklub IRIS
Akademické prostredie:
doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD. – predseda Akademického senátu UCM v Trnave, predseda Akademického senátu FMK UCM v Trnave, člen Predsedníctva RVŠ SR a Pléna RVŠ SR, vedúci Katedry masmediálnej komunikácie na FMK UCM v Trnave
doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD. – zástupkyňa vedúceho Katedry masmediálnej komunikácie na FMK UCM v Trnave, editorka prestížneho vedeckého časopisu Communication Today
Mgr. Juliána Mináriková, PhD. – prodekanka pre výchovno-vzdelávaciu činnosť na FMK UCM v Trnave
Mgr. Andrej Brník, PhD. – prodekan pre rozvoj a vzťahy s verejnosťou na FMK UCM v Trnave
Mgr. Magdaléna Švecová, PhD. – odborná asistentka na FMK UCM v Trnave, vedúca Katedry digitálnych hier na FMK UCM v Trnave
Mgr. Miroslav Kapec, PhD. – odborný asistent na FMK UCM v Trnave, špecialista na rozhlasovú komunikáciu
Mgr. Ľuboš Greguš, PhD. – odborný asistent na FMK UCM v Trnave, špecialista na televízne spravodajstvo a mediálny výskum
Mgr. Anna Kačincová Predmerská – odborná asistentka na FMK UCM v Trnave, mediálna teoretička
Mgr. Zuzana Kvetanová, PhD. – odborná asistentka na FMK UCM v Trnave, mediálna teoretička
Mgr. Lenka Rusňáková, PhD. – odborná asistentka na FMK UCM v Trnave, mediálna teoretička
Mgr. Bc. Lucia Škripcová, PhD. – odborná asistentka na FMK UCM v Trnave, odborníčka na slovenský mediálny systém
Mgr. Peter Lančarič, PhD. – odborný asistent na FMK UCM v Trnave, portrétny fotograf
Mgr. František Rigo, PhD. – odborný asistent na FMK UCM v Trnave, špecialista na odbornú komunikáciu v oblasti médií v cudzom jazyku
Mgr. Ivan Rokošný, PhD. – odborný asistent na Vysokej škole ekonómie a manažmentu v Prahe
Mediálne prostredie, štátna správa:
Mgr. Lucia Michelčíková Jelčová, PhD. – riadiaca pracovníčka pre oblasť komunikácie a vzťahov s verejnosťou, Rada pre vysielanie a retransmisiu SR
Mgr. Viktória Lancošová, PhD. – redaktorka Telerána na TV Markíza, moderátorka rádia Jemné
Mgr. Zdenka Marhefková Sekerešová, PhD. – hovorkyňa primátora mesta Banská Bystrica
Mgr. Simona Mičová, PhD. – projektová manažérka pre oblasť podcastingu
Mgr. Karina Kubíková, PhD. – PR manažérka
Mgr. Radmila Buricová, PhD. – marketingová špecialistka, vydavateľstvo Slovart
Mgr. Katarína Gáliková, PhD. – poverená vedením referátu pre komunikáciu a médiá na Slovenskej akadémii vied v Bratislave
Mgr. Viktória Norisová, PhD. – programový odbor Rady pre vysielanie a retransmisiu SR
Mgr. Viktória Mirvajová, PhD. – editorka a spisovateľka, Folk Publishing
Mgr. Juliána Odziomková, PhD. – copywriting, manažérka sociálnych médií