a) Teoretické vedomosti
Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu vie využiť získané informácie z teoreticky zameraných predmetov na analyzovanie javov, generalizáciu poznatkov a preukazuje relevantné vedomosti mediálnych a komunikačných štúdií a ich aplikovaných oblastí. Absolvent získa širokú škálu teoretických poznatkov umožňujúcich nadobudnúť komplexnejší pohľad na médiá, mediálne produkty, obsahy a ich účinky v kontexte individuálneho a spoločenského významu. Špeciálne získa poznatky z oblasti axiologicko-etických psychologických, kognitívnych, sociologických aspektov mediovanej komunikácie, analýzy mediálnych komunikátov, monitorovania a vyhodnocovania kvality informačného ekosystému. Na základe teoretických vedomostí z oblasti mediálnej komunikácie, mediálnej edukácie, mediálnej ekológie, mediálnych a informačných kompetencií, a všetkých ich oblastí výskumu, dokáže analyzovať a syntetizovať problémy, posudzovať jednotlivé aspekty mediálneho prostredia a jeho potenciálneho vplyvu na jednotlivca a spoločnosť. Má prierezové vedomosti z oblasti kritického myslenia, informačnej a kognitívnej bezpečnosti, faktického kontextu súvisiaceho s problematikou dezinformačných kampaní, konšpiračných teórií, hybridných hrozieb, prejavov extrémizmu a ďalších rizikových javov v kontexte internetovej komunikácie. Získava prehľad v základoch autorského a mediálneho práva, legislatívnych možností regulácie digitálnych platforiem a ochrany ich používateľov. Dokáže komunikovať v cudzích jazykoch a ovláda základy z oblasti jazykovej kultúry. Na základe teoretických vedomostí z mediálnej komunikácie, práce s informačnými zdrojmi, manažovania informácií, znalostí a mediálnych obsahov a všetkých jej oblastí výskumu, dokáže analyzovať a syntetizovať aktuálne problémy a trendy mediálneho a informačného prostredia a spolupracovať na ich riešení.
b) Praktické schopnosti a zručnosti
Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu:
dokáže získavať potrebné informácie z dostupných zdrojov, triediť ich, vyhodnocovať a kriticky k nim pristupovať,
dokáže interpretovať a kreatívnym spôsobom prezentovať mediálne obsahy a informácie,
dokáže pracovať s informačnými zdrojmi a dátami v rôznych formátoch a prakticky sa orientuje v práci s databázami,
dokáže vypracovávať odborné informačné a analytické výstupy z oblasti mediálnych a komunikačných štúdií,
dokáže projektovať a organizovať vzdelávacie aktivity z oblasti mediálnej výchovy a rozvoja kritického myslenia;
je schopný vyhodnocovať efektívnosť rôznorodých vzdelávacích projektov zameraných na rozvoj mediálnych a informačných kompetencií;
je schopný kompetentne sa zapojiť do všetkých fáz tvorby, realizácie a vyhodnotenia výskumno-vývojových projektov v oblasti rozvoja kritického myslenia a ochrany publika proti falošným správam a hybridným hrozbám; má spôsobilosť uplatňovať v praxi metódy rozvoja kognitívnej, socio-afektívnej stránky osobnosti vo vzťahu k médiám a ich produktom ako aj senzoricko-motorických spôsobilostí jednotlivca;
dokáže diagnostikovať rôzne druhy médií vzhľadom na výskyt manipulatívnych a persuazívnych obsahov a prvkov;
dokáže tvoriť edukačné a didaktické pomôcky využiteľné vo výučbovom i ďalšom vzdelávacom procese s tematikou médií či učenia médiách;
má spôsobilosť projektovať, organizovať a riadiť informačné a osvetové kampane s cieľom propagovať význam mediálnej výchovy a kritického myslenia;
ovláda prácu na rôznych pozíciách v oblasti prípravy, produkcie, postprodukcie a distribúcie informácií, mediálnych komunikátov a produktov,
ovláda základné princípy audiovizuálnej tvorby a vybraných multimediálnych postupov a dokáže vytvárať audiovizuálne a multimediálne žánre a komunikáty na rôznych platformách, ktoré reflektujú potreby spoločenskej praxe,
ovláda základné princípy grafického dizajnu a prakticky sa orientuje v dostupných grafických nástrojov,
osvojí si jazyk a štýl potrebný pre prácu copywritera alebo manažéra informačných obsahov, najmä so zameraním na stratégie
c) Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu:
dokáže efektívne pracovať ako člen tímu,
dokáže koordinovať čiastkové činnosti a niesť zodpovednosť za výsledky tímu
má rozvinuté organizačné zručnosti a schopnosť adaptovať sa v meniacom sa prostredí,
dokáže hľadať riešenia problémov kreatívnymi spôsobmi,
dokáže identifikovať a zhodnotiť etické, sociálne a ďalšie súvislosti riešených problémov,
vie samostatne získavať nové poznatky a aktívne rozširovať svoje vedomosti, zručnosti a kompetencie.