Preskočiť na obsah

Názov študijného programu: aplikované mediálne štúdiá

Udeľovaný akademický titul: bakalár, Bc.
Forma štúdia: externá

Číslo a názov študijného odboru: 7205 mediálne a komunikačné štúdiá
Stupeň štúdia: 1.
Kód programu – číslo študijného programu:107115
Úroveň národného kvalifikačného rámca: úroveň 6

Štandardná dĺžka štúdia v rokoch: 4

Jazyk poskytovania: Slovenský jazyk

a) Teoretické vedomosti
 
Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu vie využiť získané informácie z teoreticky zameraných predmetov na analyzovanie javov, generalizáciu poznatkov a preukazuje relevantné vedomosti mediálnych a komunikačných štúdií a ich aplikovaných oblastí. Absolvent získa širokú škálu teoretických poznatkov umožňujúcich nadobudnúť komplexnejší pohľad na médiá, mediálne produkty, obsahy a ich účinky v kontexte individuálneho a spoločenského významu. Špeciálne získa poznatky z oblasti axiologicko-etických psychologických, kognitívnych, sociologických aspektov mediovanej komunikácie, analýzy mediálnych komunikátov, monitorovania a vyhodnocovania kvality informačného ekosystému. Na základe teoretických vedomostí z oblasti mediálnej komunikácie, mediálnej edukácie, mediálnej ekológie, mediálnych a informačných kompetencií, a všetkých ich oblastí výskumu, dokáže analyzovať a syntetizovať problémy, posudzovať jednotlivé aspekty mediálneho prostredia a jeho potenciálneho vplyvu na jednotlivca a spoločnosť. Má prierezové vedomosti z oblasti kritického myslenia, informačnej a kognitívnej bezpečnosti, faktického kontextu súvisiaceho s problematikou dezinformačných kampaní, konšpiračných teórií, hybridných hrozieb, prejavov extrémizmu a ďalších rizikových javov v kontexte internetovej komunikácie. Získava prehľad v základoch autorského a mediálneho práva, legislatívnych možností regulácie digitálnych platforiem a ochrany ich používateľov. Dokáže komunikovať v cudzích jazykoch a ovláda základy z oblasti jazykovej kultúry. Na základe teoretických vedomostí z mediálnej komunikácie, práce s informačnými zdrojmi, manažovania informácií, znalostí a mediálnych obsahov a všetkých jej oblastí výskumu, dokáže analyzovať a syntetizovať aktuálne problémy a trendy mediálneho a informačného prostredia a spolupracovať na ich riešení.
 
b) Praktické schopnosti a zručnosti
 
Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu:
dokáže získavať potrebné informácie z dostupných zdrojov, triediť ich, vyhodnocovať a kriticky k nim pristupovať,
dokáže interpretovať a kreatívnym spôsobom prezentovať mediálne obsahy a informácie,
dokáže pracovať s informačnými zdrojmi a dátami v rôznych formátoch a prakticky sa orientuje v práci s databázami,
dokáže vypracovávať odborné informačné a analytické výstupy z oblasti mediálnych a komunikačných štúdií,
dokáže projektovať a organizovať vzdelávacie aktivity z oblasti mediálnej výchovy a rozvoja kritického myslenia;
je schopný vyhodnocovať efektívnosť rôznorodých vzdelávacích projektov zameraných na rozvoj mediálnych a informačných kompetencií;
je schopný kompetentne sa zapojiť do všetkých fáz tvorby, realizácie a vyhodnotenia výskumno-vývojových projektov v oblasti rozvoja kritického myslenia a ochrany publika proti falošným správam a hybridným hrozbám; má spôsobilosť uplatňovať v praxi metódy rozvoja kognitívnej, socio-afektívnej stránky osobnosti vo vzťahu k médiám a ich produktom ako aj senzoricko-motorických spôsobilostí jednotlivca;
dokáže diagnostikovať rôzne druhy médií vzhľadom na výskyt manipulatívnych a persuazívnych obsahov a prvkov;
dokáže tvoriť edukačné a didaktické pomôcky využiteľné vo výučbovom i ďalšom vzdelávacom procese s tematikou médií či učenia médiách;
má spôsobilosť projektovať, organizovať a riadiť informačné a osvetové kampane s cieľom propagovať význam mediálnej výchovy a kritického myslenia;
ovláda prácu na rôznych pozíciách v oblasti prípravy, produkcie, postprodukcie a distribúcie informácií, mediálnych komunikátov a produktov,
ovláda základné princípy audiovizuálnej tvorby a vybraných multimediálnych postupov a dokáže vytvárať audiovizuálne a multimediálne žánre a komunikáty na rôznych platformách, ktoré reflektujú potreby spoločenskej praxe,
ovláda základné princípy grafického dizajnu a prakticky sa orientuje v dostupných grafických nástrojov,
osvojí si jazyk a štýl potrebný pre prácu copywritera alebo manažéra informačných obsahov, najmä so zameraním na stratégie 
 
c) Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
 
Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu:
dokáže efektívne pracovať ako člen tímu,
dokáže koordinovať čiastkové činnosti a niesť zodpovednosť za výsledky tímu
má rozvinuté organizačné zručnosti a schopnosť adaptovať sa v meniacom sa prostredí,
dokáže hľadať riešenia problémov kreatívnymi spôsobmi,
dokáže identifikovať a zhodnotiť etické, sociálne a ďalšie súvislosti riešených problémov,
vie samostatne získavať nové poznatky a aktívne rozširovať svoje vedomosti, zručnosti a kompetencie.
Základným predpokladom prijatia na študijný program I. stupňa je ukončené stredoškolské vzdelanie. Štandardnou formou prijímacích skúšok sú písomné testy. Považujú sa za objektívne, pričom sú zabezpečené rovnaké podmienky na ich vykonanie pre každého uchádzača. Obsah prijímacích testov rešpektuje spravodlivý prístup ku vzdelaniu a v obsahu a rozsahu písomné testy nepresahujú rámec stredoškolského vzdelania. Výber obsahu korešponduje s ťažiskovými vzdelávacími oblasťami relevantnými pre študijný odbor mediálne a komunikačné štúdiá. Od uchádzača pre štúdium v tomto študijnom odbore sa vyžaduje znalosť základných pojmov v danom študijnom odbore a orientácia v rámci všeobecných vedomostí z oblasti spoločenského, ekonomického a kultúrneho života.
 
 
Postupy prijímania na štúdium
 
Postupy prijímacieho konania sú upravené v smernici Poriadok prijímacieho konania (TU). 
 
 

Priebeh štúdia, formy, metódy v štúdiu presne popisujú smernice a poriadky UCM. Definujú základné práva a povinnosti študentov, pedagógov, charakterizujú základné pojmy akademického prostredia, stanovuje procesné úkony. Všetky smernice a poriadky sú zverejňované na stránke univerzity.

Vysoká škola rešpektuje rozmanitosť študentov a ich potreby, ktoré im prinášajú flexibilitu vzdelávacieho procesu.
Vysoká škola v prípade potreby využíva rôzne spôsoby poskytovania vzdelávania – prezenčná, dištančná.
Vysoká škola flexibilne aplikuje rôzne pedagogické metódy, dbá na individuálny prístup a inovácie vo vyučovacom procese.
Pravidelne vyhodnocuje a nastavuje spôsoby poskytovania vzdelávania a pedagogické metódy.

Vysoká škola prehliada na špecifické potreby študentov so špecifickými potrebami – podporné služby a primerané úpravy bez znižovania nárokov na ich študijné výsledky:

  • zabezpečenie možnosti využívať špecifické vzdelávacie prostriedky,
  • individuálne vzdelávacie prístupy, najmä individuálnu výučbu vybraných predmetov pre študentov so zmyslovým postihnutím,
  • osobitné podmienky na vykonávanie študijných povinností bez znižovania požiadaviek na študijný výkon,
    individuálny prístup vysokoškolských učiteľov,
  • odpustenie školného v odôvodniteľných prípadoch, ak ide o štúdium dlhšie, ako je štandardná dĺžka príslušného študijného programu.

 

Študijný poriadok UCM (TU)

Smernica o náležitostiach záverečných prác, ich bibliografickej registrácii, uchovávaní a sprístupňovaní na UCM (TU)

Podmienky pre individuálny harmonogram štúdia (TU)

Smernica na zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami (TU)

 
Priebeh štúdia na UCM upravuje Študijný poriadok UCM (ŠP UCM). Umožňuje študentom zvoliť si vlastné tempo štúdia, prináša im flexibilitu vzdelávacieho procesu s prihliadnutím na kreditový systém. Zároveň je ŠP UCM predmetom administratívneho overovania a kontroly jednotlivých etáp štúdia. Podmienky pre absolvovanie jednotlivých predmetov definujú Informačné listy predmetov, ktoré sú dostupné v AIS univerzity. Tento dokument okrem definovania samostatných podmienok absolvovania predmetu obsahuje aj ciele predmetu, výsledky vzdelávania, harmonogram výučby, literatúru k predmetu a stupnicu hodnotenia k absolvovaniu predmetu. Povinnosťou učiteľov jednotlivých predmetov je oboznámiť študentov s podmienkami hodnotenia predmetu na začiatku semestra, požiadavky na ukončenie predmetu sa nesmú v priebehu výučby meniť. Zároveň učiteľ na začiatku výučby predmetu jasne definuje pravidlá týkajúce sa absencie študentov. S výsledkom hodnotenia predmetu sa študent oboznámi prostredníctvom AIS alebo v priamom kontakte s vyučujúcim v deň konania skúšky predmetu.
Hodnotenie študentov sa vo väčšine prípadov uskutočňuje jedným vyučujúcim, môžu sa však vyskytnúť prípady skúšania viacerých vyučujúcich na hodine, t. j. priebežné hodnotenie alebo tzv. povinná prevádzková prax študentov, ktorej hodnotenie sa môže uskutočňovať odborníkmi z praxe.
Hodnotenie študenta viacerými pedagógmi sa realizuje na štátnych skúškach, kedy komisie pre štátne skúšky sú zostavované v súlade so zákonom. Súčasťou štátnej skúšky je aj obhajoba záverečnej práce, na ktorú vypracuje posudok vedúci práce/školiteľ a oponent, ktorý môže byť aj z praxe.
Študent má možnosť požiadať o komisionálne skúšanie za účasti aspoň dvoch skúšajúcich učiteľov, ktorých určí vedúci katedry alebo študijný prodekan. Študent má možnosť obrátiť sa na kompetentné osoby (vedúci katedry, prodekan, dekan, kontrolór UCM) so sťažnosťami. Študenti majú k dispozícii formálne odvolacie konanie, majú zaručenú možnosť participácie na preskúmavaní podnetov a riešení a majú zaručenú spätnú väzbu týkajúcu sa výsledkov ich preskúmavania a prijatých opatrení. V prípade závažných okolností sťažnosti rieši kontrolór univerzity. Študent má možnosť obrátiť sa aj na Etickú komisiu v prípade domnienky o porušení etického kódexu univerzity.
Podrobné informácie k danej problematike sú dostupné v Študijnom poriadku (TU) a vo vnútornom predpise Univerzity:
Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UCM: (dokument dostupný na intranete univerzity).
 
Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia
 
Študenti bakalárskeho štúdia môžu požiadať rektora univerzity, dekana fakulty, riaditeľa inštitútu, po predchádzajúcom vyjadrení vedúceho príslušnej katedry, o uznanie absolvovania predmetov študijného programu, ak splnil predmet s rovnakým obsahom v rovnakom stupni štúdia na UCM alebo inej vysokej škole. O uznanie predmetov je možné požiadať len na začiatku štúdia (ihneď po zápise, najneskôr však 2 týždne po začatí výučby), prostredníctvom predpísaných formulárov, ktoré sú zverejnené na webovom sídle univerzity. Súčasťou žiadosti spravidla sú doklady vydané a potvrdené vysokou školou, na ktorej predmety, ktoré žiada uznať, študent úspešne absolvoval: a) originál ,Výpis výsledkov štúdia“, b) sylaby absolvovaných predmetov alebo informačný/é list/y predmetu/ov, c) zoznam predmetov, ktoré žiada uznať. Následne prebieha posúdenie a vybavenie žiadosti študenta a jeho následné zaradenie (po schválení môže byť študent zaradený do vyššieho roka štúdia).
 
Všetky podrobné informácie a podmienky uznávania štúdia na UCM upravuje:
Priestorové zabezpečenie ŠP: fakulta realizuje vzdelávanie v rôznych priestoroch, disponuje mnohými špecializovanými učebňami, ktoré sú súčasťou Univerzitného vedeckého a kreatívneho parku, ako napr. HD televízne štúdio, rozhlasové štúdio, redakcia univerzitného časopisu, zvukové štúdio, špecializované učebne určené na projektové vzdelávanie, design thinking a prácu v tímoch, neuromarketingové laboratórium, počítačové miestnosti, fotoateliéry, učebne určené na štúdium digitálnych hier. Okrem toho sú študentom k dispozícii centrá, kde môžu získavať teoretické vedomosti i praktické skúsenosti: Školiace mediálne centrum, Centrum mediálnej gramotnosti, Kariérne centrum, Výskumné centrum MethodLab. Pri výučbe cudzieho jazyka je možné využiť digitálne tlmočnícke laboratórium, ktorým UCM v Trnave disponuje.
 
Informačné zabezpečenie ŠP:
Centrum informačných zdrojov plní funkciu akademickej knižnice, ktorej hlavným poslaním je získavať, spracovávať, uchovávať a sprostredkovávať informácie, literatúru a ďalšie kultúrne hodnoty.
Centrum informačno-komunikačných technológií sa zaoberá prevádzkou a rozvojom informačných a komunikačných technológií. Pre UCM zabezpečuje správu, funkčnosť a rozvoj počítačovej siete, bezporuchovú prevádzku informačných systémov, bežný servis počítačového vybavenia na rektoráte UCM a jednotlivých fakultách.
Fakultná knižnica FMK sa nachádza v budove FMK „v Jame“. Je neustále dopĺňaná o najnovšie tituly z domácich i zahraničných vydavateľstiev. Pokrýva najmä oblasť médií a marketingu, no obsahuje aj širokú ponuku literatúry z ostatných vedných odborov. V súčasnosti disponuje takmer 14 000 knižnými jednotkami.
Archív FMK je fakultné úložisko, ktoré okrem iných funkcií sprístupňuje študentom študijnú literatúru v elektronickej podobe. V súčasnosti obsahuje približne 370 e-publikácií: rôznych monografií, skrípt, učebníc, zborníkov a inej študijnej literatúry pedagógov fakulty, ktorá je viazaná na povinné a povinne voliteľné predmety).
 
 
Možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia: FMK UCM v Trnave ponúka svojim študentom skutočne bohaté možnosti školských i mimoškolských aktivít. Väčšina z nich je zverejnená na webovom sídle fakulty v samostatnej sekcii FAKULTNÝ ŽIVOT ŠTUDENTA a taktiež aj na sociálnych médiách fakulty (Facebook, Instagram).
 
 
UCM má vypracované dokumenty a smernice, ktoré zabezpečujú flexibilitu trajektórií učenia sa.
Študijný program umožňuje zodpovedajúce vzdelávanie aj mimo školy v domácich a zahraničných inštitúciách.
Študijné programy poskytujú študentom dostatočný počet voliteľných predmetov pre profilovanie zručnosti pre potrebu flexibility trajektórie učenia a špecifikáciu orientácie študenta.
Vysoká škola vytvára podmienky pre realizáciu praxe v partnerských inštitúciách, vie zabezpečiť dostatok partnerských inštitúcií pre realizáciu (mentoring, konzultáciu záverečných prác).
Vysoká škola aktívne spolupracuje s medzinárodnými vzdelávacími inštitúciami, spolupráca vedie k uzatváraniu bilaterálnych zmlúv a k podpore mobilitných programov. Vysoká škola a zabezpečuje súbežné štúdium študijného programu v zahraničí na základe bilaterárnych dohôd vzájomne absolvovaných predmetoch.
Vysoká škola má schválené a implementované administratívne postupy pre mobilitu študentov v rámci programu Erasmus+ a iných programov, uznávanie medzifakultných a univerzitných predmetov, prestup z inej vysokej školy , uznávanie štúdia podľa platnej legislatívy.
 
Mobility:
Základným nástrojom mobility sú medzinárodné akademické mobilitné programy, ktoré sa realizujú prostredníctvom bilaterálnych zmlúv uzatvorených v rámci európskeho mobilitného programu Erasmus+ alebo iných grantových schém (programy administrované Slovenskou akademickou informačnou agentúrou – SAIA alebo MŠVVaŠ SR – projekty bilaterálnej a multilaterálnej spolupráce na základe dohody medzi Slovenskou republikou a inými krajinami, tzv. vládne štipendiá. FMK UCM v Trnave v tejto oblasti participuje na akademickej výmene študentov aj pedagógov. Príkladom sú štipendiá na základe Dohody medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Ministerstvom vysokého školstva Kubánskej republiky o spoločnom Slovensko-kubánskom štipendijnom programe.
Mobilitné programy umožňujú študentom bakalárskeho, magisterského a doktorandského stupňa štúdia vzdelávať sa v zahraničí. FMK UCM v Trnave má v súčasnosti uzatvorených viac ako 60 bilaterálnych zmlúv v rámci programu Erasmus + s univerzitami v Českej republike, Poľsku, Nemecku, Taliansku, Chorvátsku, Francúzsku a v iných krajinách. Taktiež podporuje mobilitu študentov prostredníctvom programov zastrešovaných SAIA alebo inými schémami. Každoročne absolvuje zahraničnú mobilitu viac ako 60 študentov FMK UCM v Trnave vo všetkých stupňoch štúdia. Významná je aj podpora stáží študentov a absolventov fakulty.
Realizovanie programu Erasmus+ určuje Smernica č. 16/19 o administrácii programu Erasmus+, pričom výber študentov na mobility zachováva kritérií transparentnosti.
Administrovanie študentov odchádzajúcich na mobilitu sa realizuje v spolupráci s Oddelením vonkajších stykov UCM, Študijného oddelenia FMK a fakultného koordinátora mobilít. Vysielanie študentov na mobilitu zo zahraničia je výrazným prejavom internacionalizácie fakulty.
Po akceptovaní študenta nominovaného UCM na štúdium na zahraničnej škole je participant oboznámený s administratívnou procedúrou a jej jednotlivými krokmi. Výber predmetov, ktoré bude na prijímajúcej fakulte študovať, schváli tak vysielajúca ako aj prijímajúca inštitúcia. Predmety, ktoré ma študent na prijímajúcej univerzite absolvovať, sú sumarizované v dohode o štúdiu („learning agreement“). Počas výučbovej časti semestra sa zúčastňuje na prednáškach a seminároch, počas skúšobného obdobia absolvuje predpísaný počet skúšok tak, aby získal stanovený počet kreditov. Po ukončení semestra vydá zahraničná univerzita študentovi výpis absolvovaných predmetov v anglickom jazyku („transcript of records“), ktorý slúži ako doklad o absolvovaní príslušných predmetov. V prípade záujmu študenta a kapacitných možností možno mobilitu predĺžiť. Procesy týkajúce sa štúdia (výber predmetov, zmena predmetov, kontrola predmetov a pod.) koordinuje fakultný koordinátor mobilít v spolupráci so Študijným oddelením fakulty.
Uznanie predmetov prebieha na základe žiadosti študenta, ktorej súčasťou je výpis hodnotenia zo zahraničnej univerzity. Predmety uznáva po kontrole prodekan pre výchovno-vzdelávaciu činnosť v komunikácii s fakultným koordinátorom mobilít.
 
 
 
 
 
 
mediálny analytik,
preventista rizikových faktorov informačnej bezpečnosti a sociálnych médií,
tvorca mediálnych, informačných, osvetových a edukačných kampaní v oblasti dezinformácií, falošných správ, extrémistických prejavov a hybridných hrozieb,
lektor a metodik so zameraním na rozvoj kritického myslenia, mediálnej a informačnej kompetencie a mediálnej edukácie
špecialista na manažovanie informácií, znalostí a zdrojov,
špecialista na vizualizáciu dát
špecialista na tvorbu digitálneho obsahu,
špecialista na tvorbu mediálnych produktov pre deti a mládež
špecialista na stratégie sociálneho marketingu web editor
tvorca a koordinátor mediálnych projektov.
 
 
Absolventi bakalárskeho štúdia vo veľkej miere pokračujú v štúdiu na magisterskom štúdiu v rovnomennom alebo príbuznom študijnom
programe v odbore mediálne a komunikačné štúdiá. Podľa údajov Študijného oddelenia až 90 % absolventov bakalárskeho štúdia ŠP
aplikované mediálne štúdiá pokračuje v štúdia na magisterskom stupni.
 

nemáme zatiaľ študentov

Osoba majúca hlavnú zodpovednosť za zabezpečenie kvality a rozvoja študijného programu:

 

Osoby zabezpečujúce profilové predmety študijného programu:

doc. Mgr. Norbert Vrabec, PhD., funkčné miesto profesora v odbore
 
doc. PhDr. Zora Hudíková, PhD., funkčné miesto profesora v odbore
 
doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD., funkčné miesto docenta v odbore
 
Mgr. Peter Krajčovič, PhD., funkčné miesto docenta v odbore
 
doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD., funkčné miesto docenta v odbore
 

Personálne zabezpečenie študijného programu:

Zoznam učiteľov s priradením k predmetu je súčasťou študijného plánu.
 
 
VUPCH každého pedagóga je dostupná na stránke fakulty https://fmk.sk/ v časti Katedry – personálne obsadenie
 
 
Fakulta je známa tým, že organizuje veľmi veľa aktivít pre svojich študentov. Študenti majú veľké možnosti získať praktické skúsenosti už počas štúdia. Študent môže aktívne participovať na vzdelávacom procese a má dostatočný priestor na prezentáciu výsledkov svojej činnosti – môže sa zúčastniť fakultného kola ŠVOUK, spolupracovať na projektoch, vedeckých či umeleckých publikáciách, akou je napríklad kreatívna ročenka MUUZA, byť aktívny v Kabinetoch, pracovať vo fakultných médiách – FMK TV, rádio Aetter v univerzitnom časopise Atteliér. Okrem toho sa študenti môžu zapájať do rôznorodých podujatí, ktoré fakulta organizuje – napr. Welcome Day, FMK day, UniCon, Týždeň vedy a techniky a mnohé iné.
 
 
 
Intenzívna spolupráca prebieha s obdobne zameranými pracoviskami na slovenských a zahraničných vysokých školách, a to predovšetkým v rámci vedecko-výskumnej, pedagogickej, publikačnej a mobilitnej činnosti. Pedagógovia katedry sú členmi významných slovenských a medzinárodných vedeckých a profesijných organizácií a združení, medzi ktoré okrem iných patria Slovenské filozofické združenie, Slovenská teatrologická spoločnosť, Slovenských syndikát novinárov, Worlds of Journalism Study, ECREA (European Communication Research and Education Association), Medzinárodná asociácia novinárov a iné.
 
Medzi ďalšie významné spolupráce zaraďujeme::
Facultad de Comunicación, Universidad de Navarra, Španielsko
Interaxion Group, Rím, Taliansko
ICU – Instituto per la Cooperazione Universitaria, Rím, Taliansko
European Audiovisual Observatory, Štrasburg, Francúzsko
Sorbonne Nouvelle University, Paríž, Francúzsko
Media Literacy Expert Group, Brusel, Belgicko
Leibniz-Institut für Medienforschung | Hans-Bredow-Institut, Hamburg, Nemecko
National Agency of the EU Erasmus+ Programme for Youth and Sport, Brusel, Belgicko
Nadácia Evens Foundation, Belgicko
National University Lviv Polytechnic – Journalistic Sciences
Corvinus University, Budapešt, Maďarsko
International Association for Media Education (IAME)
The Alliance of Civilizations Media Literacy Education Clearinghouse
European Association for Viewers Interests (EAVI)
Rada pre vysielanie a retransmisiu, Bratislava
Bratislava Policy Institute
Digitálna inteligencia (DigiQ)
Rada pre práva dieťaťa
Základné a stredné školy v SR (ZŠ Jasov, ZŠ Veľké Lovce, ZŠ Kolta, ZŠ Dvory nad Žitavou, ZŠ Komjatice, ZŠ Semerovo, ZŠ Hlohovec, ZŠ Milana Mravca, Raková, ZŠ Kulíškova Bratislava, ZŠ J. A. Komenského, Komárno, ZŠ Štefana Senčíka, Starý Tekov, Gymnázium Moldava)
Stredné školy v SR (Gymnázium sv. Moniky, Prešov, SOŠ hotelových služieb a obchodu, Zvolen, Gymnázium Pezinok, Prvé slovenské literárne gymnázium, Revúca, Gymnázium Hubeného 23, Bratislava, Stredná odborná škola obchodu a služieb, Komárno, Stredná zdravotnícka škola, Nitra, Gymnázium Jozefa Lettricha, Martin a ďalšie stredné školy)
Preventista, občianske združenie
 
Medzi úspešných absolventov študijného programu masmediálna komunikácia (doktorandský stupňa štúdia) patria napr.:
Medzi úspešných absolventov študijného programu aplikované mediálne štúdiá (bakalárskeho aj magisterského stupňa štúdia) patria napr.:
Mgr. Magdalena Rajtová (Stredná škola masmediálnych a informačných štúdií, Bratislava), 
Mgr. Mariana Sádecká (týždenník Týždeň) , 
Mgr. Vladimír Maťo (týždenník Trend), 
Mgr. Ján Tyč (Dedoles), 
Mgr. Tomáš Ritomský (Ecorec Slovensko), 
Mgr. Tomáš Poláček (MemeBaron), 
Mgr. Dominika Klačanská (Akebono Brake Corporation), 
Mgr. Lenka Trčálková (Panta Rhei), 
Mgr. Martin Šuplata (Fragile agency), 
Mgr. Maroš Patrnčiak (Čarovnakoliska.sk), 
Mgr. Nikola Čulenová (Dlubal Software), 
Mgr. Nikola Budzáková (WESTHOUSE SCHWEIZ AG), 
Mgr. Peter Bujna (FPD Media), 
Mgr. Natália Horná (Mestký úrad Zlaté Moravce), 
Mgr. Aneta Bakulová (BRAIN:IT), 
Mgr. Zuzana Juskaninová (DOLIS GOEN),